•  

    WEK is back! Dzisiejszego wieczora po długiej, świątecznej przerwie została odbyta już piąta z siedmiu rund simracingowego pucharu Wykop Endurance Kompetyszyn, dziewiątego sezonu ligi ACLeague na platformie Assetto Corsa. Tym razem ponad 70 kierowców - z dokładnie 200 zapisanych do ligi! - walczyło na trzech serwerach na francuskiej pętli Paul Ricard.

    Wyścig w grupie LMP Pro wygrał... ItsNotMe!
    Wyścig w grupie GTE Pro wygrał... MrKubool!
    http://simresults.net/180104-9SZ
    Wyścig w grupie LMP Semipro wygrał... Spayk!
    Wyścig w grupie GTE Semipro wygrał... Iso9001!
    http://managerdc7.rackservice.org:50175/sessiondetails?sessionid=810
    http://simresults.net/180104-8Iz
    Wyścig w grupie GTE Am wygrał... Bober3k!
    http://managerdc7.rackservice.org:50456/sessiondetails?sessionid=1460
    Gratulacje!

    Jak Wasze wrażenia?

    #acleague #assettocorsa #simracing

    źródło: youtube.com

    •  

      @Plupi najnudniejszy wyścig >.<, 4 osoby w LMP :/

    •  

      @Plupi: jechałem na jakimś fatalnym testowym(całe zwieszenie było źle ustawione) secie, źle zaplanowałem pit, 5 miejsce w am XD

    •  

      @Plupi: Pierwszy ukończony wyścig w sezonie! Niestety setup zły i co zyskałem pozycję, to musiałem oddać na prostej oraz jak zwykle się na mnie uwzięli ( ಠ_ಠ) Będzie zgłaszane chyba... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: i0.kym-cdn.com

    •  

      Na AM typowo, jak się pojedzie bez błędów to da rade wysoko. Szkoda tylko że gdzieś podczas jazdy nie zauważyłem że wybrałem na zmianę Super softy a nie softy i zamiast 6/7 miejsca cudem 8. Pozostaje niesmak po strzale w dupe na wyjściu z ostatniego zakrętu, co spowodowało spadek z 3 miejsca na 12. Przy okazji, czy jak w Semi Pro dwie osoby nie ukończyły to czy w AM dodatkowe dwie osoby dostają punkty?

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      semi:
      Q na poziomie, poz.11 w GTE. Start podobny i przebitka na poz.6 GTE za ISO9001, przez chwilę poz.5, ale na długiej prostej ISO9001 w CR7 mnie zwyczajnie minął - u mnie aero 1/3, może mogłem niżej 0/2... Długo się utrzymywałem za TOP5 nie tracąc kontaktu wzrokowego z liderem, ale niestety po kilku kółkach (~15min) zaczęły ginąć mi opony - dopadł mnie Fugazi, trochę podrapał mi lakier, ale czułem, że Beatka już więcej nie potrafi... Później ktoś mnie pyknął, później sam się teleportowałem po za tor na końcówce czerwonych opon i jeszcze ktoś mnie znów szturchnął i wylądowałem w sumie z... 20 miejsc dalej. Teraz nie jestem pewien, czy czasem nie zmieniłem opon S po quali i pojechałem z 80l paliwa na Softach, zamiast na Mediumach - już zgłupiałem, ale to jedyne co przychodzi mi do głowy, ale też możliwe że setup z sufitu, paliwa też mi na kilka extra kółek zostało... Na powtórce jest S, ale później wylazłem z box więc mogłem zmienić na M.

    •  

      @Plupi: Dzięki za świetną zabawę, choć wynik niestety bardzo słaby. Na usprawiedliwienie mam to że był to mój pierwszy wyścig w lidze a w simracing bawię się od miesiąca, choć i tak udało mi się dostać do Semi. Setup wzięty chyba ze Spa i minimalnie zmieniony, więc samochód też był niezbyt optymalny, a na dodatek dużo mniejszy grip na początku, sprawiał kłopoty. Starałem się jeździć bardziej ostrożnie i nie atakować za mocno, nie mam jeszcze doświadczenia, i chyba udało się przejechać bez zepsucia wyścigu komu innemu. Jedyne zastrzeżenia może mieć Elmo, choć wydaje mi się że sam trochę przeszarżował mimo że starałem mu się zostawić trochę miejsca, bo widziałem że był szybszy. Niestety bardzo nierówna moja jazda i dużo błędów, spowodowały w ostateczności 26 miejsce. Widzimy się za dwa tygodnie i mam nadzieje że uda mi się skończyć na trochę wyższym miejscu :)

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @Plupi: LMP w semi nie miało nic do robienia, ale reszta stawki już miała troche roboty. Ryszard pokazał że jest trudnym torem ale wybaczającym. Dla mnie ciekawy wyścig.

      źródło: youtube.com

    •  

      @Plupi: Cóż mogę powiedzieć start z PP i tylko 5 miejsce albo az 5 biorąc pod uwagę ile błędów popelniłem w pierwszych 10 minutach

    •  

      Taktyczny start z ostatniego pola zeby miec co robic w wyscigu to byl dobry pomysl. Pawl ryszard nudny jak flaki z olejem, wiec piwo wypilem w 3 lapy. Mialem chyba najnizsze vmax ze wszystkich (nawet renton w bmw mi uciekal), ale za to spokojna jazda, dbanie o opony i w zakretach moglem cisnac. Kilka calkiem fajnych walk na torze, pare pozycji zyskanych, jakies stracone.
      Wyscig zakonczony z zyskiem 21 pozycji (czyli 19 gte, jesli 2 lmp odpadly), ostatecznie jakies 6te miejsce. Wiekszosc pozycji zdobyta bez walki jak wywalaliscie sie poza tor.
      Takze tego...
      Fife19iles pewnie bym dogonil gdyby nie cial luku zza toru. Malo braklo. Takze pozdrowionka, szerokosci, na innych torach - nie tilkodromach - takiego muminkowa nie ma.

    •  

      @Plupi: preq pojechałem wcześnie przed swietami, później już tylko odswiezylem tor. Dziisaj doszła nowa kiera i jak ją już połączyłem tak pojechałem. Uciekały pedaly spod nóg, ale oprócz tego całkiem spoko. Quali pojechałem slabo, ale wyścig, pomijając kilka bledow kontaktów i przeszkadzajacyhc lmp, poszedł spoko. Ostatecznie 10 miejsce czyli plan minimum by złapać się na top 10 spełnione. Ryśka cholernie nie lubię, tak więc biorąc pod uwagę to że prawie nic nie trenowałem i pojechałem jeszcze na nowej kierownicy, traktuje ten wynik na równi z 4 pozycja na spa czy 6 na monzy. Nikomu też chyba wyścigu nie zepsulem. :)

    •  

      @Plupi: z perspektywy widza grupy pro bardzo współczuję Kubami (chyba taki nick), a rywalizacja między nim a ItsNotMe była bardzo ciekawa. Nie znam się za dobrze na wyścigach i prawach tam panujących, lecz zauważyłem ciekawą zależność, mianowicie jak na ostatnich kółkach panowie lecieli łeb w łeb to o pierwszym miejscu decydowało... GTE. Pierwszy dojeżdżał do jednego lub więcej z GTE, musiał zwolnić aby znaleźć lukę by ich wyprzedzić, drugi doganiał i zaczynała się rywalizacja. Wielka szkoda tego końca, powodzenia wszystkim na następnym wyścigu.

      +: mrfloyd
    •  

      @Plupi: pro:
      Uh, nie lubimy się z Ryszardem. Po wielu błędach i dziwnych sytuacjach dotoczyłem się na ostatnim miejscu dublowany przez czołówkę GTE chyba dwukrotnie :) Nie było chęci, motywacji i skupienia. Nie był to dobry dzień niestety. Dla mnie najgorszy wyścig od dwóch sezonów ACL, paradoksalnie poprzedzony najlepszym preQualem we wszystkich występach. Za wszystkie ew. problemy które mogłem spowodować u innych z góry przepraszam :)

      +: mrfloyd
    •  

      @skethoo: Teraz Road America czyli tor w starym dobrym stylu, bez asfaltowych poboczy (ง✿﹏✿)ง

      +: Luka_82
    •  

      Przy okazji, czy jak w Semi Pro dwie osoby nie ukończyły to czy w AM dodatkowe dwie osoby dostają punkty?

      @Ja_sny: punktacja jest łączna dla wszystkich serwerów, punktowane jest pierwsze 50 miejsc w GTE i 35 w LMP, dokładną rozpiskę masz w regulaminie i na http://acleague.pl/sezon9-klasyfikacja.html

    •  

      @Plupi: SemiPro
      Przed tym wyscigiem w moim porsche został wymieniony uklad kierowniczy, dlatego nie nastawiałem sie na walkę o czołowe lokaty.
      W Q nie udało się złożyć czystego okr. ze względu na ruch na torze. Ostatecznie udało się wyrwać miejsce w top 10.
      Na wyscig zaryzykowałem i postanowiłem zatankować dość mocno samochód oraz założyć mediumy i tak przejechać 3/4 wyścigu.
      Na starcie i T1 odziwo wszystko odbyło sie bez problemów. Na pierwszych okrążeniach wiedziałem, że moja cysterna nie ma szans walczyć z DrFugazi i Kimiz'em, dlatego postanowiłem zaatakować pod koniec wyścigu. Po kilku okr. stawka się rozjechała, a ku mojemu zdziwieniu byłem w stanie kręcić czasy top 5. Wiedziałem, że jeśli w dalszym ciągu nie popełnię błędu, to będę w stanie walczyć nawet i o top 3. Przez większość wyścigu porsche słuchało się nadzwyczaj dobrze, 30-40 min przed końcem gdy jechałem na 2. miejscu w klasie, mój internet postanowił, ze akurat w momencie wyscigu zerwie połączenie a razem z tym moje marzenia na dobre pkt..

    •  

      @Plupi: Huh, pierwszy ligowy wyścig, w którym udało się przejechać T1, a nawet całe okrążenie nr1 bez większych strat! To chyba zasługa startowania w pro... ale też to chyba jedyne na czym skorzystałem, bo ewidentnie nie był to poziom dla mnie. Wprawdzie w prequalach jechało się całkiem nieźle, w Q również, ale w wyścigu albo pomieszałem coś z setupem, albo zwyczajnie w świecie słabo jechałem - ślizgałem się niemiłosiernie i każde hamowanie w zakręcie przyprawiało mnie o podwyższone bicia serca. Szczególnie, że startując ze środka stawki(Q poszły całkiem ok) głównym moim zajęciem przez większość wyścigu było zerkanie w lusterka i walka o odsunięcie w czasie utraty pozycji. Swoją drogą tor nie sprzyjał wyprzedzaniom. Niby była długa prosta, ale no właśnie, na tyle długa, że starcza jej na dwie, czy trzy wymiany pozycji i ciężko odjechać szybszemu, a zakończona szybkim łukiem bez ostrego dohamowania. Prosta startowa z kolei po ciasnym nawrocie, no i zakończona szybką szykaną przez szczyt - też mało komfortowe miejsce. Do tego miałem też kilka "swoich" partii toru, na których udawało się coś tam odjechać przeciwnikowi. No, gdyby nie liczne przekroczenia linii toru i konieczność odbycia kary przejazdu przez mc drive oraz jeden błąd po silnej presji eXelium, to moooże byłaby szansa odbić się od dna, ale cóż poradzić - ktoś tę stawkę zamykać musi. :) Trochę szkoda, bo w sumie tor nawet mi się podobał, wbrew licznym opiniom tutaj. Koniec końców finisz na ostatnich pozycjach i jedynie mogę podziękować Manuxowi, Shalky'emu i paru innym jeszcze zawodnikom za uatrakcyjnienie wyścigu swoimi atakami. ;)

    •  

      @mrfloyd: również dzięki, walka była przednia :) Jedynie poczatek, pierwsze parę okrążeń było jako tako emocjonujące. Reszta to była walka z trailbrakingiem i tyle... szkoda

      +: mrfloyd
    •  

      @SpeeDKB: Ja nie mam żadnych zastrzeżeń. Ogólnie ciężko mi się wyprzedza, może za mało treningów, może za duże nerwy przy wyprzedzaniu. Często zblokuje koła, bądź za mocny divebomb i już wykręcić nie mogę.

      Co do samych wrażeń. Wynik w prekwali dobry jak na ilość czasu jaki poświęciłem dla tego toru (pierwszy raz po nim jechałem). Do tego ustawienie zgubiłem i właściwie robiłem na nowo 30-40 minut przed wyścigiem - a tego wlasciwie nie umiem robic. Kwali srednio poszło, ale liczyłem na systematyczna jazde. Niestety ustawienia sprawialy, ze samochody mnie na prostej mijały - ja byłem widocznie szybszy na zakrętach, ale tam ciężko wyprzedzić (jeszcze z moimi umiejętnościami). Po kilku błędach wypadłem 2 razy z toru i obiłem bande (dosc mocno), jednak ten drugi raz spowodował że aero poszło i na prostej 6 bieg a ja max 260km osiągałem (5 robiła 252km). Wiec ostatnie 25 minut to traciłem niestety juz bardzo duzo.
      Nie oglądałem replay'a i pewnie prędko nie zobacze ze względu na natłok prac. Były styki z 2-3 osobami, za co bardzo przepraszam. Wiadomo, nie robię tego specjalnie - po prostu brak umiejętności jazdy w grupie. Muszę się nauczyć trzymać za kimś w odpowiedniej odległości i czekać na błąd niż starać się podjechać pod dupę i liczyć, że naciśniemy hamulec w tym samym momencie, albo że ktoś pojedzie tym torem co i ja.

    •  

      @YANIcom: To bardzo ciekawe, bo ja miałem aero 1/4 xD Jak patrzę replay, to mogłeś minimalnie skrócić 6 bieg bo miałeś duży zapas jeszcze, no i pewnie kwestia auta, BMW nie jest super szybkie ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @Plupi: Od pierwszych metrów na Pawle-Ryszardzie przeczuwałem duże emocje podczas wyścigu. Nie było inaczej....
      Podczas preQual popracowałem solidnie co dało mi 12 miejsce w PRO. Nadal nie czułem się jednak pewnie w pierwszej szykanie i drugim zakręcie licząc od tego szybkiego zaraz po długiej prostej.
      Trening - Pierwsza myśl - samochód zepsuty. Popatrzyłem jednak na innych i teżmieli niższe V-maxy. Pierwszy raz spojrzałem na wiatr - to było przyczyną. Szybka zmiana skrzyni i jazda!
      Qual. Zgodnie z tym co w PreQual ale oczywiście poniżej optymistycznych oczekiwań- 11 miejsce
      Wyścig - Ostrożny start i na szykanie awans na 9 miejsce. Znalazłem się tuż z Luką z którym min. walczymy o 3 miejsce w generalce. Niestety mój brak doświadczenia wyszedł już na następnym zakręcie - dotknąłem Lukę po wewnętrznej na zakręcie, on musnął Adama Mocarskiego no i wyleciałem na pobocze spadając na ostatnią pozycję. Oczywiście wkurzyłem się ma maxa. Na następnym zakręcie już Exelium z kolegą stali na poboczu więc odzyskałem dwie pozycje a zaraz potem wyprzedziłem Robertusa na prostej bo moje Porsche cięło aż miło.
      Następnym celem był @mrfloyd którrego nie umiałem wyprzedzić przez dłuższy czas. Potem jeszcze Shalky wrócił z pobocza i dołączył do walki. Na prostej miało miejsce wspaniałe, potrójne wyprzedzanie - Ja Shalkiego, a @mrfloyd mnie - zajęliśmy całą szerokośc toru - cos pięknego. Potem łyknąłem Floyda, wymienilismy parę razy pozycję z Shalkim, ale niestety doszło do kontaktu i Shalky odleciał na bok. Przepraszam za to. Przy wjeździe to pitów standardowo kara za prędkość i zrezygnowanie. Znów przedostatnia pozycja. Ponad połowa wyścigu minęłą a przede mną dużo pracy żeby nie było lipy. Przez resztę czasu goniłem ZooBBQ i Baggika. Niestety ZooBBQ potrącił mój tył na dohamowaniu przez co obaj wylecielismy na pobocze po synchronicznym spinie. Tempo miałem lepsze bo wczesniej miał 9s przewagi więc za parę okrążen go dorwałem i miałem jeszcze 4 kółka do dojechania Baggika który odjechał na około 8s. Udało się go łyknąć po błędzie na szykanie na przedostatnim okrążeniu. W międzyczasie MrFloyd gdzieś coś kombinował z Tomkiem Matuszkiewiczem i znalazłem się przed nimi.
      Podsumowując - bardzo ciekawy wyścig, trudny technicznie, dużo akcji a środek stawki okupowałem na własne życzenie tym razem - koniec na 12 pozycji.

    •  

      @iso9001: a no 1/3, ale pewnie też dlatego, że silny wiatr wiał na długiej prostej... jak skróciłem 6 na preQ to był limit, a zostawiłem dłuższą w razie jazdy w tunelu aby Beatka nie zdechła za wcześnie... Ale mimo to kocham Beatkę za serce do walki XD

      +: mrfloyd

Gorące dyskusje ostatnie 12h