•  

    Jak się zabrać do interwałów na #szosa, niedługo przyjdzie mi pasek HR i teraz pytanie. Jak robicie interwały 1minuta sprintu + 1 minuta wolnej jazdy (jaka prędkość?)? Cały czas robicie te same interwały czy urozmaicacie poprzez inne strefy czasowe? Trening na płaskim czy na zróżnicowanym terenie? Opiszcie jak to wygląda i co powinienem wiedzieć na początek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    #rower

    •  

      @BoltoS: 1/1 min nie dasz rady, ja robię 4 min jazdy takim dobrym tempem i minuta mocnego. Możesz robić interwały na stojąco lub siedząco

    •  

      @BoltoS: Czas odpoczynku pomiędzy interwałami powinien wynosić połowę czasu interwału. Można wykorzystać jakiś podjazd i na nim katować interwał. Przy tętnie zawsze jest bezwładność zanim puls osiągnie docelową wartość - 30 sekundowe sprinty mogą być za krótkie, to nie pomiar mocy.
      p.s. zależy na czym Ci w treningu zależy i co chcesz trenować, czy 1 minutowe sprinty czy 30 minutowe podjazdy...

    •  

      @BoltoS: osobiscie zaczynalem od 5 minut mocniejszego tempa na 'rozciagniecie', pozniej 10x 30s sprint/60s mocniejsze tempo i 15-20 minut rozluznienia lub ew dalsza jazda normalnym dla siebie tempem.

    •  
      t.....m

      +4

      Jak się zabrać do interwałów na #szosa, niedługo przyjdzie mi pasek HR

      @BoltoS: Jak się nie ścigasz, nie tłuczesz zawodowo segmentów na stravie, to się nie zabierać za to wcale. Gadżeciarstwo zabiera część przyjemności z jazdy, bo nie ma to jak przejechać się gdzieś choćby z aparatem bez odpalania stravy. Zatrzymujesz się kiedy i ile chcesz, nad tempem się nie zastanawiasz, nic.
      Naturalnie możesz sobie spróbować takiego treningu, ale jak uznasz go za nieprzyjemny, to odradzałbym katowanie się tym dla cyferek, jakiegoś "progresu", którego nigdzie nie wykorzystasz, a wręcz możesz stracić, bo np. w jakiś niepewny dzień sobie pomyślisz, że ci się jednak nie chce ubierać i ustawiać tego wszystkiego i rower sobie tego dnia odpuszczasz.

    •  

      @BoltoS sprinty to możesz robić bez HR. Właściwie to musisz, bo w minutę to ci tętno nie zdąży wskoczyć. Ogólnie HR jest lepszy do trzymania tempa na dłuższą metę, niż do interwałów.

      I tak, różne interwały w różnych strefach. Osobiście mam jedną sesję na strefę piątą i ze dwie na szóstą, których się trzymam, żeby zbytnio nie kombinować i tyle.

      Jak chcesz faktycznie w 6 strefie jechać to 1 minuta będzie bardzo ciężka. Sam robię sesję z gcn, którą oni wzieli od team sky, czyli 12* 40 sekund 120% FTP 20 sekund odpoczynek (jakieś 80% maksa na jedną minutę) i 20 sekund bardzo lekko, 5 minut odpoczynku i drugi raz. Nie wiem czy robię dobrze, ale w odpoczynku jadę najlżej jak się da (inaczej nie dałbym rady). Wydaje mi się, że dobrze na mnie działa (team sky robi po 5 tak serii xD, mi staczają dwie)

      A, no i jak lubisz jeździć to nie ma nic złego w tym, żeby chociaż trochę ustrukturyzowanego treningu włączyć. Nie rozumiem jaka różnica występuje pomiędzy zwykłym rowerzystą, a "specem" chcącym się przygotować do grand prix Biłgoraju, że ten pierwszy powinien olać jakikolwiek kontrolowany trening.

    •  

      @the_Fam: ale pierdololo, myślę że jedno nie wyklucza drugiego. Swoją drogą jak ktoś chce popracować nad swoją formą fizyczną czy też np. lekko się zmęczyć już jest gadzeciarzem i spalaczem, idealnie wpisuje się w ten zjebany wykopowy trend bezsensownego tłuczenia kilometrów kto więcej xD

      @morgahard: w punkt.
      dla uzupełniania

    •  
      t.....m

      0

      jak ktoś chce popracować nad swoją formą fizyczną czy też np. lekko się zmęczyć

      @Mr_andrzej: To może to zrobić zwyczajnie wychodząc na rower. Fakt, ja mieszkam w góry i w okolicy mam tylko 20 km w miarę płaskiego wzdłuż rzek, a jak wyjadę w jakimkolwiek innym kierunku, to mam podjazdy. Mimo tego wiem, że na płaskim też można się zmęczyć, zwłaszcza przy wietrze na mordę, wyprzedzaniu jakiegoś ciągnika itd. Nie trzeba do tego pulsometru.
      Dodatkowo napisałem mu, że może spróbować, jak najbardziej, ale dałem dobrą radę dla amatora: nie pchać się w nadmierne gadżeciarstwo, jeśli nie sprawia to przyjemności, uzupełnić rower raczej o basen i siłownię niż robić treningi pod zawody, w których nie będzie brać udziału.
      No ale z tobą więcej dyskutować nie będę. Jak się jest zielonką, to się nie wyskakuje z tekstami "pierdololo", więc #czarnolisto.

    •  

      @morgahard: 170-175 dołek i ze 190-195 max, minuta

    •  

      @Qardius: a ile minut jazdy na 190 a ile na 170? No i jakie tętna masz maksymalne?

    •  

      @BoltoS: 1min na 1min to było i hr max z 205 wtedy, teraz w sezonie nie bawiłem się jeszcze