Wpis z mikrobloga

Mirki proszę o poradę. Zmieniam swojego 20 letniego Punto na coś nowego. Budżet 20-25k.

Do czego ma służyć:
- jazda 2x w miesiącu ok 100km (autostrada)
- raz w roku na wakacje +- 1000km
- po mieście bardzo rzadko (duże miasto, dogodna komunikacja miejska), w wyjątkowych przypadkach
- chciałbym sobie komfortowo jeździć na ekspresówce/autostradzie 130-140 km/h, żeby nie żłopał kosmicznych ilości, miał wspomaganie, ABSy i inne rzeczy wspomagające bezpieczeństwo
- nie ma być tak mały jak Punto, który odczuwa każdy podmuch wiatru w trasie i osiąga 5krpm przy 110 km/h i się cały trzęsie i wyje
- fajny wygląd na + ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- benzyna/benzyna + LPG
- hatchback/sedan/coupe

Niektórzy piszą, że nie warto kupować auto za taką kwotę skoro ktoś tak jak ja dość mało jeździ. Chciałbym poznać waszą opinię. Może da się w tym przypadku znaleźć złoty środek między starym gratem a sporym Mondeo w dieslu, który jest przesadny dla moich potrzeb.

#samochody #motoryzacja
  • 19
@Hekun: właśnie nie, bo czasami jest awaryjna sytuacja gdzie trzeba gdzieś podjechać. Fakt, mało jeżdżę, dlatego się zastanawiam czy wydanie aż 25k na auto, żeby tak mało jeździło ma jakikolwiek sens. Dlatego myślę czy nie zjechać do 15 z budżetem a 10 sobie ulokować/zainwestować
@RoundStic: rozsądnie pytasz więc coś zaproponuję , lpg to albo silniki z PSA albo fiat , jak nie chcesz mondeo wnioskuję że segment D Ci nie odpowiada więc szukamy w C, wychodzi C4 albo Peżo 307 i tu koniecznie po lifcie, jest jeszcze opcja fiat tipo z lpg firmowym na pokładzie , niestety buja nim przy 150 km/h i obroty 4300 na szóstym biegu ( motor 1.4 T-JET ) , ale
@RoundStic: ja w takim budżecie szukałbym C5 III na hydro 2.0 benzyna i zastanawiałbym się pomiędzy manualem który lekko haczy i ma 5 przełożeń a automatem od aw 6 biegowym , jak bym znalazł przebieg rzędu 120k to automat mógłby być
co do astry 3 , poprawny kompakt bez fantazji za to z poprawionymi kanałami wentylacyjnymi ( co było bolączką pierwszej i drugiej astry ), vektra c - duża wygodna ,
@sailor_73: ja tu myślę o ścięciu budżetu, a nie o podwyższeniu Panie ( ͡° ͜ʖ ͡°) segment C zdecydowanie, D jest za wielki, B za mały. C5 III to segment D jeśli się nie mylę? Co do C4 to wybrałbyś bieda dwójkę czy wypasioną jedynkę? A gdybyś miał wybrać do 15k? do 20k? jakie to by były propozycje z tego segmentu?
@RoundStic: c4 tylko pierwsza wersja , miałem okazję polatać jedną i drugą , drugiej można wiele zarzucić in minus i do tego brak atmosferycznych silników pow 120 koni , wszystko doładowane a to 1.6 uturbione powstało przy współpracy z BMW i ....... nie wyszło :)
c4 z 2.0 pb to +lpg , zawias sprężysty i wygodny ( jak na francuza powiedziałbym ze twardy)
na aledrogo tylko 2 szt znalazłem :) ale