Wpis z mikrobloga

Mirasy,
Seat Cordoba, 1.9 TDI, 1998 - wymieniane sprzęgło w połowie grudnia. Od tamtej pory wszystko chodzi elegancko, sprzęgło łapie niziutko, no miodzio.
Przedwczoraj postawiłem samochód na parkingu przed blokiem, zostawiłem na wstecznym, żeby mi nie zjechał z lekkiego podwyższenia. Tego samego dnia wieczorem wsiadam, odpalam i... widzę, że przy wciśniętym sprzęgle 'zablokował' się bieg i nie mogę zrzucić wstecznego - w ogóle nie bardzo mogłem zrobić jakikolwiek ruch gałką skrzyni. Pomyślałem, że chwilę poczekam i może jak się rozgrzeje, to będzie działało. No to tak siedzę parę minut z tym wciśniętym sprzęgłem i nagle czuję z nawiewu, jakby coś się paliło. Zgasiłem silnik, zajrzałem pod maskę, ale niewiele się tam umiałem dopatrzeć poza tym, że pod maską ten sam zapach, co z nawiewu. Spod samochodu nic nie ciekło, więc uznałem, że wrócę do domu i następnego dnia pomyślę, co zrobić.
Wczoraj poszedłem jeszcze raz i tak - sprzęgło było wciśnięte do połowy, więc je 'odblokowałem'. Okazało się, że biegi się już normalnie dają zmienić, więc wybrałem się na rundę po osiedlu, żeby sprawdzić co i jak. No i teraz sprzęgło bardzo luźno chodzi, łapie bardzo wysoko, przy samym końcu, ale poza tym samochód jeździ. Wróciłem na parking, wychodzę z samochodu i czuję ten sam zapach, co z nawiewu. I znowu spod maski.
Czy ktoś z Was ma pomysł, co może być nie tak?

#motoryzacja #samochody
  • 33
@benzdriver: @Tomek1607: Czyli co? Teraz wymiana wysprzęglika i ponownie sprzęgła, czy źle kombinuję? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Wcześniej cała zabawa wyniosła mnie 1400 złotych, teraz pewnie trzeba się szykować na większe wydatki? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@benzdriver: No by to #!$%@? ( ͡° ʖ̯ ͡°) Tak poza tym, to samochód daje radę, nie było z nim żadnych problemów - do tego mało pali, więc to też jakiś argument.
@Tomek1607: Właśnie też się zastanawiam, czy w takiej sytuacji obejmuje to jakaś gwarancja czy coś - nie ukrywam, że płacić miliony monet co dwa miesiące na naprawę tego samego to dość kiepska opcja (
@paaszczaktaxi: Nie no, mechanik wydawał się spoko, widziałem sporo poleceń w necie i był taki 'do człowieka' na żywo. Lepiej próbować to poprawiać w tym samym miejscu, czy lepiej szukać kogoś innego?
@Tomek1607 przeczytaj raz jeszcze co napisal OP. Ja zrozumialem, ze sprzeglo w wyniku poslizgu sie przypalilo.
Czyli tarcza i docisk dostaly po dupie.

@nbdpol wymieni wysprzeglnik i za kolejne 2 miesiace znowu skrzynia w dol bo sie slizga...
@benzdriver: Nie - przy diagnozie wyszło tylko, że poza sprzęgłem trzeba wymienić jeszcze olej (sprzęgło hydrauliczne) i uszczelnienie wału (o ile nic nie pokręciłem). Mówili też, że może być konieczność wymiany wysprzęglika, ale że może uda się tego uniknąć i koniec końców powiedzieli, że można sobie to odpuścić.
Dali mi gwarancję na to, że jak coś się #!$%@? to mi to ogarną, ale nie wiem, przez jaki czas to miało obowiązywać,
@Tomek1607 zalezy, czy proponowal mechanik wymiane wszystkiego a OP zdecydowal inaczej.

Jak jeszcze sie takimi rzeczami zajmowalem, to zawsze mowilem ze trzeba wymienic wszystko. Wlacznie z DMF jesli jest. Jak klient chcial robic tylko czesc z tych rzeczy, zawsze wtedy zyczylem dobrego dnia i odmawialem wykonania uslugi.

I mozna mowic, ze nie trzeba, ze jeszcze pohula i takie tam.
A potem przyjezdza gosc i chce 'na gwarancji' wymiany DMF bo #!$%@?, albo