Na tym zdjęciu, z sierpnia 2017, widać widać moskiewski autobus Wołżanin 6270, wyprodukowany w 2005. Co jest w nim takiego ciekawego? Otóż jest to obecnie najstarszy liniowy autobus miejski w Moskwie i jeden z 3 ostatnich przedstawicieli swojego rocznika, oprócz niego jeżdżą jeszcze 2 białoruskie MAZy wyprodukowane w 2005. Ma 13 lat, ten wiek wydaje się być maksymalnym, jaki moskiewskie autobusy potrafią osiągnąć. Np. nowe Ikarusy 280 dostarczano do Moskwy do 2001, a ostatnie wycofano w 2014 roku, kiedy miały właśnie 13 lat. Zastanawiam się jak to jest możliwe, jak oni to robią, że w rosyjskiej metropolii, w której jeździ ponad 6 tysięcy autobusów miejskich, potrafią na tyle sprawnie wymieniać tabor, że autobus mający ponad 10 lat jest dinozaurem w tamtejszych warunkach. #rosja #moskwa #autobusy #ciekawostki #komunikacjamiejska #komunikacyjneciekawostki
@WszeborWlostowic: Oni je złomują potem czy oddają do innych miast? Przyznam, że wiele rosyjskich miast wygląda biednie pod względem wieku pojazdów czy ich stanu utrzymania, a przecież wiele z nich nie jest taka biedna
@Aryo: domyslnie je sprzedają i np. kilkanaście Ikarusów 280 z rocznika 2001 wciąż dowozi ludzi do supermarketów u moskiewskiego prywaciarza o pasującej nazwie "Transport XXI wieku" xD Ale większość nie znajduje kupca i jest złomowanych, myślę, że przez stopień ich zużycia. Czasami niektóre gniją zapomniane na zajezdni przez dłuższy czas i są już zbyt zdezelowane by znalazły kupca - to się dzieje obecnie z ostatnimi Ikarusami 435. Często ostatni egzemplarz modelu,
nie wróżę im sukcesu eksportowego do Europy Zachodniej z taką nazwą ( ͡°͜ʖ͡°)
@superduck: Wynika to z systemu numeracji samochodów w ZSRR i FR wprowadzonym w 1966 roku. Składa się z czterech cyfr (wyznacznika, typu pojazdu i numeru modelu). Dla autobusów wyznacznikiem była długość tak więc 6 oznacza autobus powyżej 12m. Dalej 2 jako typ pojazdu - autobus i 70 jako radosna twórczość producenta. Opcjonalnie
@nofink: Spójrz na Warszawę, jaki procent taboru stanowią autobusy ponad dziesięcioletnie, z dwadzieścia? A Moskwa jest miastem wielokrotnie większym co oznacza nie tylko większy prestiż, ale także większe odległości i szybsze zużycie pojazdów. @superduck: Dlaczego mieliby w ogóle myśleć o Europie Zachodniej? Sama Rosja jest wystarczająco dużym rynkiem zbytu. A jeśli dołożyć jeszcze do tego zamówienia z krajów byłego ZSRR...
Otóż jest to obecnie najstarszy liniowy autobus miejski w Moskwie i jeden z 3 ostatnich przedstawicieli swojego rocznika, oprócz niego jeżdżą jeszcze 2 białoruskie MAZy wyprodukowane w 2005.
Ma 13 lat, ten wiek wydaje się być maksymalnym, jaki moskiewskie autobusy potrafią osiągnąć. Np. nowe Ikarusy 280 dostarczano do Moskwy do 2001, a ostatnie wycofano w 2014 roku, kiedy miały właśnie 13 lat.
Zastanawiam się jak to jest możliwe, jak oni to robią, że w rosyjskiej metropolii, w której jeździ ponad 6 tysięcy autobusów miejskich, potrafią na tyle sprawnie wymieniać tabor, że autobus mający ponad 10 lat jest dinozaurem w tamtejszych warunkach.
#rosja #moskwa #autobusy #ciekawostki #komunikacjamiejska #komunikacyjneciekawostki
@WszeborWlostowic: nie wróżę im sukcesu eksportowego do Europy Zachodniej z taką nazwą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Często ostatni egzemplarz modelu,
@superduck: Wynika to z systemu numeracji samochodów w ZSRR i FR wprowadzonym w 1966 roku. Składa się z czterech cyfr (wyznacznika, typu pojazdu i numeru modelu). Dla autobusów wyznacznikiem była długość tak więc 6 oznacza autobus powyżej 12m. Dalej 2 jako typ pojazdu - autobus i 70 jako radosna twórczość producenta. Opcjonalnie
Ale dzięki za info odnośnie numeracji modeli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@superduck: A co powiesz o PESA Krakowiak 2014N?
@superduck: Dlaczego mieliby w ogóle myśleć o Europie Zachodniej? Sama Rosja jest wystarczająco dużym rynkiem zbytu. A jeśli dołożyć jeszcze do tego zamówienia z krajów byłego ZSRR...
Ogólnie wpis bez sensu.