Wpis z mikrobloga

Na tym zdjęciu, z sierpnia 2017, widać widać moskiewski autobus Wołżanin 6270, wyprodukowany w 2005. Co jest w nim takiego ciekawego?
Otóż jest to obecnie najstarszy liniowy autobus miejski w Moskwie i jeden z 3 ostatnich przedstawicieli swojego rocznika, oprócz niego jeżdżą jeszcze 2 białoruskie MAZy wyprodukowane w 2005.
Ma 13 lat, ten wiek wydaje się być maksymalnym, jaki moskiewskie autobusy potrafią osiągnąć. Np. nowe Ikarusy 280 dostarczano do Moskwy do 2001, a ostatnie wycofano w 2014 roku, kiedy miały właśnie 13 lat.
Zastanawiam się jak to jest możliwe, jak oni to robią, że w rosyjskiej metropolii, w której jeździ ponad 6 tysięcy autobusów miejskich, potrafią na tyle sprawnie wymieniać tabor, że autobus mający ponad 10 lat jest dinozaurem w tamtejszych warunkach.
#rosja #moskwa #autobusy #ciekawostki #komunikacjamiejska #komunikacyjneciekawostki
W.....c - Na tym zdjęciu, z sierpnia 2017, widać widać moskiewski autobus Wołżanin 62...

źródło: comment_xcfMy0s0AADOJuMnEClN22mm0aavX6EG.jpg

Pobierz
  • 11
@Aryo: domyslnie je sprzedają i np. kilkanaście Ikarusów 280 z rocznika 2001 wciąż dowozi ludzi do supermarketów u moskiewskiego prywaciarza o pasującej nazwie "Transport XXI wieku" xD Ale większość nie znajduje kupca i jest złomowanych, myślę, że przez stopień ich zużycia. Czasami niektóre gniją zapomniane na zajezdni przez dłuższy czas i są już zbyt zdezelowane by znalazły kupca - to się dzieje obecnie z ostatnimi Ikarusami 435.
Często ostatni egzemplarz modelu,
W.....c - @Aryo: domyslnie je sprzedają i np. kilkanaście Ikarusów 280 z rocznika 200...

źródło: comment_OAZj00ezKLkrkuic11zOnwkWOS3oM89O.jpg

Pobierz
nie wróżę im sukcesu eksportowego do Europy Zachodniej z taką nazwą ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@superduck: Wynika to z systemu numeracji samochodów w ZSRR i FR wprowadzonym w 1966 roku. Składa się z czterech cyfr (wyznacznika, typu pojazdu i numeru modelu). Dla autobusów wyznacznikiem była długość tak więc 6 oznacza autobus powyżej 12m. Dalej 2 jako typ pojazdu - autobus i 70 jako radosna twórczość producenta. Opcjonalnie
@nofink: Spójrz na Warszawę, jaki procent taboru stanowią autobusy ponad dziesięcioletnie, z dwadzieścia? A Moskwa jest miastem wielokrotnie większym co oznacza nie tylko większy prestiż, ale także większe odległości i szybsze zużycie pojazdów.
@superduck: Dlaczego mieliby w ogóle myśleć o Europie Zachodniej? Sama Rosja jest wystarczająco dużym rynkiem zbytu. A jeśli dołożyć jeszcze do tego zamówienia z krajów byłego ZSRR...