Wpis z mikrobloga

Hejka Mirki i Mirabelki z #programowanie #cpp #symulatory #simulation

Ostatnie ~pół roku w wolnych chwilach rozwijałem sobie symulator logiki razem z jej edytorem i doszedłem do w miare stabilnej wersji, że nawet w pracbaza znalazł sobie zastosowanie.
Głownie c++17/modern cmake/qt5(edytor), jeśli kogoś zainteresuje to polecam sprawdzenie, ogólnie proszę o krytykę/nowe pomysły/jakikolwiek feedback :D

Showcase gifowy i lista ficzerów na githubie

github
release na win
harakash - Hejka Mirki i Mirabelki z #programowanie #cpp #symulatory #simulation

O...

źródło: comment_an74WIFiyFppGvbAFxkod94uPGFoSMP2.gif

Pobierz
  • 7
@harakash: wow, świetnie to wygląda ()

Jeśli dać tu jakąkolwiek uwagę to jedynie poprawić symbole na elementach (bez tych znaków zapytania)(może jakaś funkcja która to automatycznie generuje na podstawie kategorii oraz tego co robi dany bloczek?)
@harakash: poddałem się kompilacją tego .. gcc a nawet clang nie mają odpowiedniego wsparcia dla c++17 (przynajmniej w moich wersjach) - znudziło mnie zamienianie form zagnieżdżonych namespacy, variantów na boostowe, dostarczanie std::clamp itp - rozumiem, że to tylko taki zabawkowy projekt, ale korzystanie z takich nowinek powoduje więcej problemów niż one rozwiązują.
A szkoda bo chciałem sobie odpalić valgrinda czy asan.

Korzystasz z czegoś co uzasadniłoby c++17 ?

Kod wygląda ładnie
@harakash: Ło panie kawał dobrej roboty.

Rozumiem że int i float to tylko takie dodatki bo nie wiadomo ile mają bitów ani w jakim formacie są, ale brakuje kilku rzeczy. Do takich niezbędnych to konwertowanie binarnych wejść na inta (ilu bitowego?) oraz zamiana binarna inta na floata (tak jak reinterpret_cast) albo osobno mantysa i wykładnik.

Z takich trudniejszych do implementacji rzeczy to na pewno blok pamięci by się przydał (zarówno 1
@MamCieNaHita: ok, dzięki - mam stare wersje - korzystam z oficjalnych repo ubuntu 16.10 (gcc 5.4)

Jak nie będą odpowiednio stabilne (patrzę tu na buglistę gcc), w repozytoriach LTSów itd. to są to wciąż nowinki nie do wykorzystania w produkcji.
Już widzę jak istniejący kod produktów będzie poprawiany do releasu który wyszedł ledwo pół roku temu żeby użyć filesystem czy cukier syntaktyczny namespaceów.
@SpeedFight: Dzięki! :)

Ikonki będą dorobione jak tylko znajdę czas i pomysł.

@Ynst: Tak, głównym winowajcą c++17 jest std::variant i std::filesystem i wygoda kodowania, chciałem być jak najbardziej niezależny od 3rdparty libów. Co do zbugowania gcc/clang, od c++11 staram się używać tam gdzie to możliwe 11/14/17 i jeszcze mnie żaden bug nie ugryzł, nawet w pracbaza na produkcji. Co do tego, że w repo są stare paczki, na windach wszędzie