•  

    #transport
    TL,DR francuska obsługa portu Dunkierka okradła ciężarówkę

    W dniu wczorajszym, tj 16.2.2018 kilka minut po godzinie 23 byłem świadkiem skandalicznego zachowania służby kontrolującej ciężarówki (ECS) w porcie Dunkierka.
    Po odebraniu swojego biletu udałem się w kierunku pierwszego punktu kontrolnego. W jedynym czynnym o tej porze hangarze, znajdował się już zestaw na prawdopodobnie Estońskich numerach. W środku hangaru znajdowało się czterech funkcjonariuszy ECS którzy otwierali już drzwi naczepy, po chwili dołączył do nich kierowca kontrolowanego zestawu. Naczepa była wypełniona w pełni towarem, znajdowały się na niej palety z towarem zapakowanym w kartonowe pudełka o różnych rozmiarach. Dwóch funkcjonariuszy weszło na naczepę i dalej w głąb tejże. W tym czasie kierowca stał za naczepą z pozostałą dwójką funkcjonariuszy, a po chwili doszło do naruszenia zasad prawidłowo przeprowadzanej kontroli bo kierowca został poproszony o otwarcie kabiny ciężarówki, co jest niedopuszczalne w momencie trwającej kontroli w naczepie. Kierowca udał się z jednym z pracowników ECS a w tym czasie dwóch pozostałych wciąż znajdowało się w naczepie, czwarty stał przed nią.
    Chwilę później moją uwagę przykuł czarny pakunek, prawdopodobnie karton owinięty czarną folią dla zabezpieczenia zawartości przed wilgocią, który wypadł z naczepy. Mniej więcej w tym samym momencie zakończyła się kontrola w kabinie i kierowca szedł sprawdzić czy kontrola na naczepie dobiegła końca. Czarny karton został wrzucony z powrotem do środka, a dwóch kontrolerów opuściło naczepę. Kontrola na tym się jednak nie zakończyła. W tym momencie zamknięto drzwi hangaru. Trwała jakaś rozmowa z kierowcą i wyglądało na to że kierowca zamyka już drzwi w swojej naczepie, drzwi hangaru zaczęły się unosić ku górze, jednak po chwili się zatrzymały zostawiając otwarte około pół metra przestrzeni od posadzki. W tym momencie doszło do kolejnego naruszenia zasad kontroli i kierowca wraz z jednym z kontrolujących wyszedł do tej małej budki znajdującej się tuż przed hangarem. W tym momencie ponownie otworzono naczepę i ponownie weszli na nią funkcjonariusze. Kierowca wszedł z powrotem do hangaru i udał się do swojej kabiny. W tym momencie pracownik ECS, stojący za naczepą pochylił się i wsunał pod nią czarną paczkę, tą samą która wcześniej już z tej naczepy wypadła. Gdy kierowca wrócił, pracownik ECS zszedł z naczepy. W tym momencie za naczepą stali wszyscy czterej kontrolerzy i kierowca oraz czarna paczka pod nią. Dwóch pracowników ecs wyszło z hangaru, jeden niosąc drabinę i udali się w stronę kas biletowych. Drzwi hangaru zostały ponownie zamknięte, zamknięto też drzwi naczepy. Obydwaj pozostali w hangarze pracownicy ECS pozostali przy drzwiach naczepy a kierowca udał się do swojej kabiny. I w tym momencie doszło do kolejnego naruszenia zasad przez pracowników portu. W momencie gdy kontrolowana ciężarówka ruszyła w hangarze natychmiast zgasło światło, przez co nie byłem wstanie zobaczyć co dalej się działo w środku (drzwi hangaru są częściowo transparentne co pozwalało na moją wcześniejszą obserwację).
    Mając na uwadze wszystko to czego byłem świadkiem jestem w 100% przekonany o tym że doszło do kradzieży ze strony pracowników ECS oraz, że cały proces kontroli został przeprowadzony w sposób daleko odbiegający od przyjętych zasad.
    W momencie gdy wjechałem do hangaru i zostałem poproszony o otworzenie swojego pojazdu, otwarcie zapytałem gdzie jest czarny karton który został wrzucony pod naczepę. Od razu zostałem słownie zaatakowany, oczywiście w języku francuskim, a postawa obydwu pracowników ECS stała się wobec mnie bardzo agresywna. Nie chcąc zaogniać sytuacji i z uwagi na to, że jestem bardzo porywczy, postanowiłem odpuścić, po czym udałem się do samochodu i odjechałem. Całą sytuację opisałem angielskiemu funkcjonariuszowi który odpowiada za kontrolę paszportową. Ten wysłuchawszy o całym zajściu począł gdzieś telefonować, gdzie i o czym rozmawiał tego nie wiem. Jednakowoż jego pełne zdziwienie oraz zainteresowanie jakie wykazał całym zajściem pozwala mi wierzyć że poczynił odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia całego zajścia.

    Uważajcie Mirki w czasie kontroli przez służby. Zachowanie kierowcy, pomijając skandaliczne zachowanie ECS, było nieprawidłowe, kierowca w trakcie kontroli nigdy nie powinnien pozostawić obcych ludzi bez kontroli w swoim pojeździe. I nie ważne czy to ECS, Policja czy Patrol Kółka Różańcowego tą kontrolę przeprowadza.

    #transport #bekaztransa #calais #francja

    +: w....u, Tr8025 +6 innych

Gorące dyskusje ostatnie 12h