Wpis z mikrobloga

Czesc Mireczki,

Jedna z najwazniejszych osob w moim zyciu miala przeprowadzona operacje wymiany stawu biodrowego - ma wszczepiona endoproteze. Chcialbym sie was zapytac czy znacie jakies sanatoria/ prywatne lecznice gdzie moj tato bedzie mogl miec przeprowadzona rehabilitacje ? Pytam o prywatne bo zdaje sobie sprawe z dzialania naszego Zus-u. Jesli jest jakis sposob zeby zalapac sie na panstwowy system tez prosilbym o info. Szukam w internecie 2 dzien ale nadal jestem zielony.

Pozdrawiam was i zdrowia dla wszystkich

#medycyna #ortopedia #zdrowie #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #pytanie
  • 16
@qwerty93: No wlasnie dowiedzialem sie ze dostanie decyzji do takiego sanatorium zaraz po zabiegu nie jest latwe. Musi byc orzeczone przez specjaliste z Zus-u. Ci nie zabardzo chca je wydawac bo wtedy potwierdzaja niejako nie zdolnosc do pracy. Jako ze praca dla taty sie nie martwie bo postaram sie robic oplaty, jednak ze obawiam sie ze rehabilitacja nie odbedzie sie szybko. Stad tez pytam czy nie istnieje jakas forma prywatnego sanatorium
@Fidelis: Hej, masz racje jednak to sanatorium moze trwac tydzien do miesiaca. Decyzje czy i na ile sie dostaniesz oraz kiedy zalezy juz od pracownika Zusu. Mysle ze nie bedzie nic dobrego z rehabilitacji z terminem za rok gdyz do tego czasu wszystkie zmiany w miesniach moga byc nie odwracalne.
@obiektywny_: nie mam wykształcenia, żeby cokolwiek doradzać, do tego trzeba ortopedę i fizjoterapeutę. Z mojej niewielkiej wiedzy o rehabilitacji i implantach wynika, że rehabilitacje trzeba zacząć jak najwcześniej, pewnie już w kilka dni po operacji, do prawidłowego zrostu kości konieczne jest jej obciążanie. M.in. z tego powodu wynikają problemy z ze zrostem kości kończyn, które były zagipsowane - nie były obciążane.