Wpis z mikrobloga

#motoryzacja

#szukamauta

Co usunąć, co dopisać do poniższej listy? (najbardziej mnie interesuję czy nie zamieściłem na swojej liście jakiejś miny której warto unikać, oraz jakie silniki do wybranych modeli są najlepszym wyborem)

Kryteria:
Rok producji 2004 - 2009
Silnik: Benzyna 1600ccm-2000ccm
Nadwozie: sedan, hatchback, coupe
Przebieg: bez znaczenia
Budżet: 15-17tys. na auto + 3-5 tys. na rozrząd, płyny, opony, akumulator, zawieszenie, hamulce.

Faworyt:
Mercedes C-Klasa W203 C180 Kompresor
Audi A3 8P(1.6FSI/1.8FSI)
Opel Astra H (GTC/OPC)
E46 (318i/320i)

Inne opcje brane pod uwagę:
Leon II
Ibiza III
Superb I
Octavia II
BMW Seria I 118
Peugeot 407
Fiat Bravo II
Audi A4 B7
Pobierz kmds - #motoryzacja 

#szukamauta

Co usunąć, co dopisać do poniższej listy? (naj...
źródło: comment_WXpiCzAJ2vE9qJ6amzENQlEm2oYw6ley.jpg
  • 23
@kmds: A3 8P w tej cenie z 1.8TFSI nie kupisz bo to nowsze modele po drugim lifcie. A4 B7 nie do kupienia w tej cenie, szczególnie z benzyną pokroju 1.8T - 23k PLN minimum. W tej cenie 1.8T to A4 B6 tylko, chyba, że chcesz ulepa od handlarza to wtedy może B7 znajdziesz, ale będziesz żałował. A3 8P jest tanie w utrzymaniu względem większych Audi. Jak nie zależy ci na mocy
wyrzuć a3 z silnikami fsi, to padaka.

@dzikiczytelnik: argumenty? Po co się w ogóle wypowiadasz xD (2.0FSI na pasku rozrządu jest ok,) (1.6FSI ma problemy z rozciągajacym się łańcuchem raz na 100 000km, a wymiana to całe 1000zł, czyli tyle ile normalny pasek, a wytrzymać może i 200 000km...). Jedyną wadą obu jest nagar w dolocie co się zbiera, ale to każdy silnik z bezpośrednim wtryskiem ma problem - Peugoety, Volvo
@SpokojnyPan sam przytoczyłeś argumenty przeciwko tym silnikom. Ani są specjalnie mocne, ani oszczędne a problematyczne. Zaś tsi/tfsi to już w ogóle. Co jak co, proponowane w203 ma zdecydowanie lepsze silniki. A e46 zupełnie, bierzesz pancerne 2.8/3.0 i masz szybkie i trwałe auto.
@kmds: Bierz w203 sport coupe w wersji C200 i wyżej po 2004 roku. Auto fantastycznie się prowadzi, i nie #!$%@? ponad miarę.
Pali trochę więcej, głównie przez kompresor, ale na nim w sumie większość frajdy w tym samochodzie polega.

Obawiam się tylko że do 17tyś nie kupisz żadnego w203 po 2004. A wszystkie przed 2004 są już przeżarte na wylot przez rdzę. Ten pierwszy lift naprawia problem gnijącej blachy.
Jesli faktycznie
A e46 zupełnie, bierzesz pancerne 2.8/3.0 i masz szybkie i trwałe auto.

@dzikiczytelnik: sczególnie trwała jest ta gnijąca karoseria i podwozie xD no i odsetek gruzów w E46 wynosi jakie 90%. 3.0 z BMW może i trwałe, ale bez LPG z ekonomią też nie ma nic wspólnego. Rozrząd jest droższy znacznie niż w takim 1.6FSI gdzie jest łańcuch. Jak sądzisz, że w tym 20 letnim 3.0 nic się nie będzie psuć
@SpokojnyPan sam mam e39 2.8 i wiem jakie koszty generuje i co musiałem przy nim zrobić. Natomiast żaden z pomysłów ze stajni vw, która tak popierasz nie jest dobry oprócz 1.8 turbo (nie tfsi, który jest śmieciem). I tylko ten silnik. Natomiast żadne vw/audi nie da tej wygody i przyjemności z jazdy co merc/bmw. Nie te materiały, nie ta jakość.