Wpis z mikrobloga

Auta zlikwidować, wszystko zalać wodą i będzie drugi Amsterdam, chociaż tam akurat jest metro/szybki tramwaj.

Miasto wyda w tym roku na trasy i infrastrukturę rowerową około 10 mln zł więcej niż rok temu. Przez siedem lat długość tras w mieście zwiększyła się o prawie 100 km.

Wrocław jednak konsekwentnie stawia na rowery, bo przecież po mieście ma jeździć jak najmniej aut. Urzędnicy od lat próbują przekonać mieszkańców do komunikacji miejskiej, w tym miejskiej wypożyczalni rowerów, lub do przemieszczania się prywatnymi rowerami.


Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/a/duze-plany-inwestycyjne-wroclawia-uciesza-sie-rowerzysci-i-chyba-tylko-oni,13022787/

#wroclaw
Pobierz rybak_fischermann - Auta zlikwidować, wszystko zalać wodą i będzie drugi Amsterdam, c...
źródło: comment_5QAD7ox678PkKiWy2UHJrJS9oZdUNPX3.jpg
  • 17
@rybak_fischermann: Wrocław konsekwentnie stawia na rowery, jednocześnie rowerzysta nie może przejechać przez miasto bez dostania raka płuc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Poza tym śmieszy mnie ta modernizacja w Polskich miastach, urzednicy myslą że jak pomalują chodnik różową farbą i dadzą znaczek ludzi na rowerze to jest ścieżka rowerowa.
Znacznie lepiej DLA KAŻDEGO mieszkańca miasta byłoby, gdyby wpakowali furę kasy w infrastrukturę tramwajową (tory, podkłady, SENSOWNE tramwaje).
@rybak_fischermann: #!$%@? jaka to jest glupota, dzis wracajac z silowni widzialem zagrodzone pobocze, wyciete 3-5 drzew i rozkopane klomby na tym odcinku: https://goo.gl/maps/19pfSXWziX42

Tak tu powstanie sciezka rowerowe, #!$%@? z tym ze po drugiej stronie uliczy jest ladna szeroka wyasfaltowana, a w dodatku sciezka skonczy sie nigdzie.
Bo przez stary most warszawski jest zakaz jazdy rowerem, a tym walem https://goo.gl/maps/1UGdALy2J762 ujedzie jakies 30m i musi sprowadzac rower po schodach pod most,
@Mave: rozbudowa ścieżek i poprawianie bezpieczeństwa rowerzystów zawsze na plus. To samo tyczy się budowy przejść, znakowania ich, robienie kładek i tuneli. W zmian za to nie idą rozwiązania w bezkolizyjne skrzyżowania aut, ograniczenie ruchu w centrum (nie zamykanie ulic), choćby łącznik Szpitalna-Góralska itp.
Infrastruktura tramwajowa, jak najbardziej, tylko trzeba też o nią dbać, a nie zrobić raz i zapomnieć na 20 lat.

Ps. Taka wymalowana ścieżka na Legnickiej, gdize jest
Taka wymalowana ścieżka na Legnickiej, gdize jest 4-metrowy chodnik jest dla mnie w porządku, bo jest asfalt, zamiast kostki.


@rybak_fischermann: No, tylko jak się nią jedzie to widać jaki to jest #!$%@? żart z rowerzystów. Jak nie dziura, to pofałdowany asfalt, jak nie asfalt to prawie sobie urywasz głowę pod wiaduktem kolejowym (na wysokości Magnolii) bo są tam schody z torów. Potem standardowo pomalowana na rózowo kostka brukowa.
@rybak_fischermann: im więcej dróg rowerowych tym lepiej, wreszcie Wrocław poszedł po rozum do głowy. Chociaż i tak daleko nam do standardów europejskich. Np. takie Umeå, miasto na północy Szwecji (jakieś 200k mieszkańców) ma ponad 400 km dróg rowerowych, a trzy razy większy Wrocław ma ich tylko 290 km. I tym sposobem w Szwecji czy Danii każdy jeździ na rowerze (nie zważając na pogodę), a we Wrocławiu tylko zapaleńcy.
Zanim mi ktoś
@aikonek: drogi rowerowe zawsze dobrze wpływają na rozwój miasta, ale póki co u nas nie jeżdzi się cały rok, nawet jeśli pogoda pozwala.
W innych miastach zaczęli od rozwiazania w postaci inwestycji w infrastrukturę i rozbudowę komunikacji miejskiej, by wszyscy mogli się przemieszczać szybko i bezpiecznie, ale pomysł by

wypieprzyć z miasta te blaszane trujące gówna

to sobie zostaw w swoich teoriach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rybak_fischermann: Dawno tak tendencyjnego artykulu nie bylo. GWr w krucjacie przeciwko rowerzystom nie ustaje ku uciesze januszy.
Żeby fachowo informowac nalezy napisac ile przeznacza sie na inwestycje drogowe i porownac z 10 mln zlotych. Dla 700tys. miasta 10 mln wystarczy an troche farby i pare znakow.
A napiszmy ile i jak wydaje miasto na transport - na drogi, transport publiczny, kolej. Wtedy takie rowerowe inwestycje będą wydawać się za małe.
Niech