Mirki co może być przyczyną - autko nie ma mocy na zimnym silniku tak jakby się dławiło. Na 1 biegu idzie płynnie od 1 do 2 tys obrotów a od 2-3 k robi "kangurki" potem już normalnie. Na pozostałych biegach nie dławi się ale nie ma mocy. Dopiero po nagrzaniu ( paru minutach ) problem ustępuje. Ogólnie i tak na niskich obrotach nie ma zbytnio wigoru choc akurat taka może być już charakterystyka silnika. Co myslicie ?
@Djapko: cewka, ustawienie luzów zaworowych (tam jest regulacja płytkami). Ot, urok Zeteca ;) Zawory sprawdź mierząc kompresję (jak będzie równa, to nie to). Cewkę możesz podstawić używaną, niestety to raczej nie walnie błędem. Kable oczywiście też do przejrzenia. Może jeszcze być przepływka/czujnik położenia wałka, wału, warto byłoby podpiąć kompa - ale z doświadczenia pierwsze, co bym sprawdził to ta cewka.
@Djapko: Zwróć tylko uwagę, jakbyś kupował taką cewkę do EDISa (układ zapłonowy w Zetecach), że były dwa rodzaje wtyczek - w starszych kwadratowa wewnątrz, w nowszych taka jajowata, u ciebie na 99% jest właśnie taka. Jak ściągniesz wtyczkę ze swojej, to będziesz widział.
@Odczuwam_Dysonans: W ogóle ten silnik ma oznaczenie Duratec a nie Zetec ? Czy to nie ma znaczenia bo z tego co widze takie oznaczenia to miały starsze generacje. Ten silnik jest jakoś bliźniaczy z tymi w mazdach czy innych modelach z podobnych roczników ?
@Djapko: ach, no tak, tam już jest Duratec :D rzeczywiście, to już inny silnik a z luzami zaworowymi jest jeszcze gorzej w 2.0 - wymienia się całe szklanki, ale może nie trzeba ruszać. Co do osprzętu, to dalej siedzi tam Fordowski EDIS i dalej stawiałbym na cewkę ;)
@Odczuwam_Dysonans: Jeszcze na ciepłym silniku czasami ciężko zapala jeśli ma być to dodatkowa wskazówka. Co do czujnika wałka to chyba nie to, bo w innym aucie miałem tą usterkę i auto gasło na podczas jazdy. A więc sprawdzę cewkę i resztę o której mówisz ;)
@Djapko: to znaczy, jak tam masz dwa czujniki - wału i wałka, to jeden jest wymagany do pracy silnika (zazwyczaj wału), a drugi do realizowania pełnej sekwencji wtrysków. Jak jeden będzie niedomagał, na przykład w określonej temperaturze, to silnik będzie momentami gubił synchronizację i może szarpać itp. Ale to walnął by ci check enginem raczej (przy czym kompa zawsze warto wpiąć, nawet interfejs za 30zł czasem powie sporo). Cewka to popularny
Sikorski odwala taką robotę na arenie międzynarodowej, Tusk odblokował 600mld. Takich polityków nam trzeba. Poważnych i szanowanych. W komentarzu zdjęcie dla kontrastu. #polityka
Benzyna 2.0. Focus mk2
#motoryzacja
Zawory sprawdź mierząc kompresję (jak będzie równa, to nie to). Cewkę możesz podstawić używaną, niestety to raczej nie walnie błędem. Kable oczywiście też do przejrzenia. Może jeszcze być przepływka/czujnik położenia wałka, wału, warto byłoby podpiąć kompa - ale z doświadczenia pierwsze, co bym sprawdził to ta cewka.
Co do osprzętu, to dalej siedzi tam Fordowski EDIS i dalej stawiałbym na cewkę ;)