Wpis z mikrobloga

Mirki co może być przyczyną - autko nie ma mocy na zimnym silniku tak jakby się dławiło. Na 1 biegu idzie płynnie od 1 do 2 tys obrotów a od 2-3 k robi "kangurki" potem już normalnie. Na pozostałych biegach nie dławi się ale nie ma mocy. Dopiero po nagrzaniu ( paru minutach ) problem ustępuje. Ogólnie i tak na niskich obrotach nie ma zbytnio wigoru choc akurat taka może być już charakterystyka silnika. Co myslicie ?

Benzyna 2.0. Focus mk2

#motoryzacja
  • 10
@Djapko: cewka, ustawienie luzów zaworowych (tam jest regulacja płytkami). Ot, urok Zeteca ;)
Zawory sprawdź mierząc kompresję (jak będzie równa, to nie to). Cewkę możesz podstawić używaną, niestety to raczej nie walnie błędem. Kable oczywiście też do przejrzenia. Może jeszcze być przepływka/czujnik położenia wałka, wału, warto byłoby podpiąć kompa - ale z doświadczenia pierwsze, co bym sprawdził to ta cewka.
@Odczuwam_Dysonans: W ogóle ten silnik ma oznaczenie Duratec a nie Zetec ? Czy to nie ma znaczenia bo z tego co widze takie oznaczenia to miały starsze generacje. Ten silnik jest jakoś bliźniaczy z tymi w mazdach czy innych modelach z podobnych roczników ?
@Odczuwam_Dysonans: Jeszcze na ciepłym silniku czasami ciężko zapala jeśli ma być to dodatkowa wskazówka. Co do czujnika wałka to chyba nie to, bo w innym aucie miałem tą usterkę i auto gasło na podczas jazdy. A więc sprawdzę cewkę i resztę o której mówisz ;)
@Djapko: to znaczy, jak tam masz dwa czujniki - wału i wałka, to jeden jest wymagany do pracy silnika (zazwyczaj wału), a drugi do realizowania pełnej sekwencji wtrysków. Jak jeden będzie niedomagał, na przykład w określonej temperaturze, to silnik będzie momentami gubił synchronizację i może szarpać itp. Ale to walnął by ci check enginem raczej (przy czym kompa zawsze warto wpiąć, nawet interfejs za 30zł czasem powie sporo). Cewka to popularny