Wpis z mikrobloga

Elo motoryzacyjne mirki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przymierzam się do kupna pierwszych 4 kółek. Niestety, jestem laikiem jeśli chodzi o samochodowe bebechy, ich jakość, awaryjność itp w poszczególnych modelach, dlatego chciałbym prosić o radę ekspertów z mirko( ͡° ͜ʖ ͡°)
Budżet dupy nie urywa - do 10 000 zł. Starczy ledwie na jakieś wiekowe autko dlatego też nie zamierzam szaleć, ale zależy mi na:
- benzyna + lpg
- raczej hatchback niż sedan
- jeśli chodzi o moc to niech ma te 100 KM
- no i standardowo: nie chciałbym żeby psuł się co chwilę i żeby była szansa znalezienia egzemplarza w miarę przyzwoitym stanie

Będzie jeżdżone głównie po mieście, raz na miesiąc lub dwa niewymagająca trasa 160 km w jedną stronę.
Na razie myślę o:
- Opel Astra G
- Ford Focus 1 (2 w tej cenie raczej nie dorwę?)
- Toyota Corolla E11 1.6 lub E12
- Fiat Stilo (chociaż czytałem opinie, że to kiepski pomysł)
- Seat Leon

Najbliżej jest mi do Astry, ale jak mówię nie znam się specjalnie na jakości bebechów w poszczególnych modelach.
Co sądzicie? Nada się coś z tego? Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z fartem mireczki( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pierwsze4kola #kupautozmikro #motoryzacja #samochody #pytanie
  • 20
@bihu: miałem Leona, najtańszy w utrzymaniu nie jest (niby vw, audi tylko znaczek inny), ale nie zbankrutujesz. Największy problem (Leon 1) to lanie się wody do środka. Fabrycznie #!$%@? coś i gnije środek jak jak nie suszysz. Nie każdy to miał ale bardzo dużo modeli.
Rozpatrz merca A klasę, ale te starsze do 2000, części tez niedrogie a przyjemnie w miarę, mam i się cieszę.
@Bartex16: Faktycznie, zapomniałem o civicu ( ͡° ͜ʖ ͡°) VII mi się podoba, masz jakieś info na jaką wersję silnika, rocznik zwracać uwagę?

@Mam_beznadziejne_zarty: Rozpatrzę. Poza rocznikiem na co trzeba by zwrócić uwagę?

@Atreyu: Do 10k można ją dostać w przyzwoitym stanie?

I jeszcze jedno - warto szukać w Polsce czy najlepiej ciągnąć bezpośrednio z zagramanicy, oczywiście przez zaufane źródło?