•  

    Nie śpię bo dbam o Wasze bezpieczeństwo (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    #112 #zpamietnika112 #pracbaza #poznan

    P.S. Ciekawskich zapraszam do mojego AMA na temat mojej pracy: https://www.wykop.pl/link/3582879/ama-z-operatorem-numeru-alarmowego-112/

    źródło: 20180515_211945.jpg

    •  
      s...4

      0

      @insystem: cos sie zmienilo w sprawie płac od ama? slyszalem ze dobre premie dostaliście, czy to prawda? :D

    •  

      @insystem: cos sie zmienilo w sprawie płac od ama? slyszalem ze dobre premie dostaliście, czy to prawda? :D

      @stg44: Zdefiniuj dobre premie :> W płacach średnio. Dalej na podstawie około 2600 brutto + dodatek językowy 400 brutto. Cała reszta to premie i nagrody z oszczędności.

      U mnie trochę się ruszyło, bo od listopada nie pracuje jako operator a obsługa techniczna systemu :)

    •  
      s...4

      0

      @insystem: e to mnie ktoś kit wciskał, a co tam potrzeba żeby takim 'obsługantem' być? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @insystem dziękuję, że dbasz o moje bezpieczeństwo

    •  

      @insystem a to można też u Was usługi zamawiać? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      @insystem a to można też u Was usługi zamawiać? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

      @RegulaminowyUzytkownik: Tak. Mandat instant i mandat nieinstant za blokowanie linii :D

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @insystem: Jak się ustosunkujesz do pomysłu przerzucenia wszystkich połączeń pod 112, z jednoczesną likwidacją dotychczasowych numerów alarmowych?

      @Tomcio_W: Numery nie będą likwidowane, dalej pozostaną. Ruch z nich będzie kierowany na numery podkładowe właściwe dla Centrów Powiadamiania Ratunkowego.

      Co do samego pomysłu - ciężko mi się wypowiedzieć. Widzę jak działają poszczególne numery alarmowe od wewnątrz 999, 998, 997, 112. Każda zmiana ma swoje dobre i złe strony. Każda ze służb oprócz odbierania telefonów ma za zadanie ogarniać na bieżąco co się dzieje w rejonie (radio, wolne siły i środki, akcje w toku, etc. ) a w niektórych przypadkach zamiast się na tym skupiać wiszą na telefonie i obsługują niezasadne zgłoszenie. Operatorów 112 jest więcej, więc daje to możliwość aby połączenie zostało szybciej odebrane i ze względu na jednolite procedury - lepiej obsłużone. Przejęcie ruchu "dziewiątkowego" na pewno odciąży dyspozytorów służb.

    •  

      @insystem: Sorki za usunięcie poprzedniego wpisu - przypadkowe kliknięcie. Dobrze że chociaż go zacytowałeś.

      No cóż, chciałbym żeby było tak jak mówisz. Moje dotychczasowe doświadczenia w pracy w jednej z "dziewiątkowych" służb podpowiadają mi jednak, że to będzie katastrofa... Sam nigdy nie skorzystałem z numeru 112, bowiem uważam że w aktualnym systemie prowadzi to tylko i wyłącznie do wydłużenia reakcji odpowiedniej służby. Chciałem jednak poznać opinię Twoją, jako pracownika CPR'u, bo przyznam szczerze, że nigdy z nikim z Was nie rozmawiałem.

      Mimo wszystko - dzięki za odpowiedź i spokojności na dyżurach!

    •  

      Sam nigdy nie skorzystałem z numeru 112, bowiem uważam że w aktualnym systemie prowadzi to tylko i wyłącznie do wydłużenia reakcji odpowiedniej służby.

      @Tomcio_W: Tu mogę się nie zgodzić. Mam przykład z autopsji z Poznania. Na połączenie z 997 czekałem ponad 2 minuty. Średni czas odbioru zgłoszenia na 112 to około 8 sekund w skali kraju (dane za 2017 r. ). Możemy się spierać na temat tego jak wyglądają formatki ze 112 bo wiemy, że różnie... różna jest ich jakość i dokładność. Niektórzy ONA (Operatorzy Numerów Alarmowych) nie potrafią przekazać najważniejszej informacji w paru zdaniach, a niektórzy w jednej linijce dają wszystkie niezbędne informacje.

      bo przyznam szczerze, że nigdy z nikim z Was nie rozmawiałem.

      @Tomcio_W: tu się pojawia problem. Bo wielu na nas psioczy, że to 112 wysyła karetkę, policję, straż (a nawet sami pracownicy tych służb! ), a nie wiedzą jak system działa i wygląda. Obecnie nie zajmuje się już odbieraniem zgłoszeń a przeszedłem na obsługę teleinformatyczną systemu - jednak za ścianą dalej mam kolegów i koleżanki ONA. Niejednokrotnie rozmawiając z kolegami z karetek słyszałem "112 przyjęło wizytę i nas wysłało"... Jak spotykamy się w gronie służb to oczywiście - są zastrzeżenia, ale dlatego się spotykamy i rozmawiamy aby unikać nieporozumień i wypracować najlepsze sposoby rozwiązania problemów.

      Mimo wszystko - dzięki za odpowiedź i spokojności na dyżurach!

      @Tomcio_W: Dziękuję! Miłego i bezpiecznej służby kolego :) !

Gorące dyskusje ostatnie 12h