Wpis z mikrobloga

  • 0
@patatier tremolo, czyli ruchomy mostek, działa na zasadzie równowagi pomiędzy naprężeniem strun oraz sprężyn. Kiedy podciagam jakaś strunę, równowaga ta zostaje zachwiana, W związku z czym podczas stosowania tej techniki wszystkie inne struny oprócz podciąganej zostają rozprężne, co powoduje obniżenie ich stroju.

Nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale irytuje mnie niesamowicie i jest głównym powodem, dla którego zawsze blokuję ruchome mostki w stratach i zawsze się zastanawiam, czemu tym razem
@BluesBeast ja, kolego, wiem co to jest tremolo i jak działa bo od lat używam go w stracie.
To nietrzymanie stroju przy podciaganiu jest bardzo dziwne i wygląda jak jakaś wada fabryczna.
  • 0
@patatier żadna wada, tylko fizyka. Każdy strat, którego mam/miałem tak miał i na mój rozum nie jest możliwe, żeby przy podciąganiu jednej struny strój pozostałych leciał w dół. Chyba, że masz mostek tak ustawiony, że nie wisi nad deską, ale leży na niej na płasko, ale nawet wtedy przy bednach struny lecą odrobinę w dół. A przy fabrycznym, "lewitującym" mostku, z punktu widzenia fizyki nie jest możliwe niewystępowanie tego zjawiska.
@BluesBeast ja się z tym nigdy nie spotkałem. Mam mostek równolegle do deski, jakieś 3-4mm nad nią - by działał w obie strony - i nawet przy mocnym podciaganiu basowych strun nie zauważyłem zauważalnych wahań stroju pozostałych strun.
It's a kind of magic xD

Zagraj pustą E, i zrób bezdźwięcznego benda na którejkolwiek pozostałej strunie. Zobacz, co pokazuje stroik. Nie jest możliwe, że E nie poleci w dół. Tak samo działa to podczas strojenia gitary z tremolo, kręcenie jednym kluczem ma wpływ na wszystkie pozostałe struny. Zmienia się napręzenie i równowaga pomiędzy strunami i sprężynami zostaje zachwiana, przez co mostek odchyla się, przez co strój pozostałych strun znienia się.
@Helsantonio_Montes: Ej, ale mnie nie chodzi o to, że gitara puszcza strój po używaniu wajchy, czy generalnie po używaniu rożnych technik. Tylko o to, że podczas benda mostek się odchyla. pewnie, że wraca do pierwotnej pozycji kiedy jest już po wszystkim, ale kiedy grasz na więcej niż jednej strunie jednocześnie, jedną podciągając, a drugą zostawiając pustą, żeby sobie wybrzmiewała, to z ruchomym mostkiem brzmi to tragicznie.