Aktywne Wpisy
klewerewel +2
#rozowepaski #polska #warszawa #zwiazki #pieklokobiet
Nigdy nie widziałam faceta pchającego wózek z dzieckiem. Dlaczego zawsze jest to matka?
Nigdy nie widziałam faceta pchającego wózek z dzieckiem. Dlaczego zawsze jest to matka?
ProblemM8 +231
Ludziom mocno bambinizm wszedł. Mamy psa; partnerka pięści się nad nim jak dzieckiem. Ostatnio paznokcia sobie trochę rozwalił bo biegal jak wariat po ogrodzie. Ja mówię że trzeba zaczekać to mu odrośnie, przecież nie kuleje, ani nie wygląda źle. Ona że trzeba do weterynarza. #!$%@? pójdzie się kilkaset złotych znowu #!$%@?ć na 10 minutowa wizytę na której weterynarz powie to samo co ja (przerabiałem to już kilka razy)
A do tego nazywanie
A do tego nazywanie
Produkowany od 1960 do 1972 autobus miejski kultowego dzisiaj węgierskiego producenta powstał na bazie Ikarusa 60. Przeznaczony był głównie na eksport do NRD i ZSRR. Mieścił 60 pasażerów.
Posiadał wysokoprężny silnik Csepel D-614.8 o sześciu cylindrach w układzie rzędowym, rozwijającym moc 145 KM przy pojemności skokowej 8,28 litra. Zużywał średnio 32 litry oleju napędowego, a maksymalna prędkość wynosiła 78 km/h. Niezbyt dobrze znosił silne mrozy, więc w czasie niskich temperatur musiał być włączony całą noc, by o poranku rozwozić obywateli do pracy i szkół. Podczas jazdy silnik ryczał wniebogłosy, toteż oddzielono przedział kierowcy od pasażerskiego ścianką działową. Biedny kierowca.
Warto przytoczyć tutaj ciekawostkę, w jaki sposób zaradny naród Polski poradził sobie z rozgrzewaniem silników. Inżynierowie Wiesław Dytberner, Ryszard Walczak i Czesław Wawrzyński stworzyli "Urządzenie do elektrycznego podgrzewania silników w pojazdach samochodowych parkowanych na wolnym powietrzu", nagrodzone patentem Ministerstwa Gospodarki Komunalnej. Działo się to w drugiej połowie lat 60. XX wieku.
Eksploatowany był między innymi w Łodzi, Krakowie, Warszawie i Nowym Sączu, ostatnie sztuki wycofano pod koniec lat 70. Prezentowany autobus to ulep z dwóch egzemplarzy, nadwozie zostało sprowadzone ze Słowacji, a oficjalnie został zaprezentowany w 2017 roku. Warto zaznaczyć, że jest to jedyny Ikarus 620 w naszym kraju, a jego renowacja w zajezdni na Woli Duchackiej została przeprowadzona z dużą pieczołowitością.
#rzetelnafura is powered by #gruparatowaniapoziomu
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #autobusyboners #ikarus #ciekawostki
Ikarus 620 w Ojcowskim Parku Narodowym.
Moje foto.
Jak działało to urządzenie?