Wpis z mikrobloga

Jedyny Ikarus 620

Produkowany od 1960 do 1972 autobus miejski kultowego dzisiaj węgierskiego producenta powstał na bazie Ikarusa 60. Przeznaczony był głównie na eksport do NRD i ZSRR. Mieścił 60 pasażerów.

Posiadał wysokoprężny silnik Csepel D-614.8 o sześciu cylindrach w układzie rzędowym, rozwijającym moc 145 KM przy pojemności skokowej 8,28 litra. Zużywał średnio 32 litry oleju napędowego, a maksymalna prędkość wynosiła 78 km/h. Niezbyt dobrze znosił silne mrozy, więc w czasie niskich temperatur musiał być włączony całą noc, by o poranku rozwozić obywateli do pracy i szkół. Podczas jazdy silnik ryczał wniebogłosy, toteż oddzielono przedział kierowcy od pasażerskiego ścianką działową. Biedny kierowca.

Warto przytoczyć tutaj ciekawostkę, w jaki sposób zaradny naród Polski poradził sobie z rozgrzewaniem silników. Inżynierowie Wiesław Dytberner, Ryszard Walczak i Czesław Wawrzyński stworzyli "Urządzenie do elektrycznego podgrzewania silników w pojazdach samochodowych parkowanych na wolnym powietrzu", nagrodzone patentem Ministerstwa Gospodarki Komunalnej. Działo się to w drugiej połowie lat 60. XX wieku.

Eksploatowany był między innymi w Łodzi, Krakowie, Warszawie i Nowym Sączu, ostatnie sztuki wycofano pod koniec lat 70. Prezentowany autobus to ulep z dwóch egzemplarzy, nadwozie zostało sprowadzone ze Słowacji, a oficjalnie został zaprezentowany w 2017 roku. Warto zaznaczyć, że jest to jedyny Ikarus 620 w naszym kraju, a jego renowacja w zajezdni na Woli Duchackiej została przeprowadzona z dużą pieczołowitością.

#rzetelnafura is powered by #gruparatowaniapoziomu

#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #autobusyboners #ikarus #ciekawostki
DerMirker - Jedyny Ikarus 620

Produkowany od 1960 do 1972 autobus miejski kultoweg...

źródło: comment_Wxk3w2wsWCMaBv97VPzjK8YXTzCpJ03W.jpg

Pobierz
  • 20