Wpis z mikrobloga

@divinorum: chyba za duzo zachodu.. Taki silnik wcale nie wplywa na liczbe czlonow rakiety, moze malej jednokrotnego uzytku.
Taki BFS bedzie mial po prostu dwa typy silnkow zamontowane zarowno do atmosfery jak i prozni. Zastapienie ich jednym wcale nie byloby pozadane min ze wzgledu na ladowanie.
A nawet jakby sie dalo to ile zachodu o taki ulamek masy statku.
Fajny materiał pokazujący to, że istnieje lepsza technologia silników rakietowych ale obecnie wykorzystuje się to co przetestowane i dobrze znane. Może nowe firmy podciągną pomysł.


@divinorum: W filmie pominięto całkowicie jeden ważny aspekt. Rakiety wielostopniowe są wydajniejsze bo przy odrzucaniu kolejnych stopni odrzuca się ciężki zbiornik paliwa. Jeżeli się go nie odrzuci to trzeba go dalej dźwigać ze studni grawitacyjnej.

Nie wspomniano również, że taki liniowy silnik jest o wiele bardziej
@kwanty: obecny silnik jest raczej jednolity. Wytrzymała dysza, komora spalania i przewody, całośc zmaontowana na ruchomym gimbalu. Moim zdaniem powinno sie uproszczać a nie komplikowac. W przyszlosci pewnie beda takie silniki, ze beda pracowac np. na 50% swojej maksymalnej mocy, bedą dostosowane do prozni i do atmosfery, pewnie bedzie ruchoma dysza i beda juz statki kosmiczne jak z filmów, jednoczłonowe i tyle.
W przyszlosci pewnie beda takie silniki, ze beda pracowac np. na 50% swojej maksymalnej mocy, bedą dostosowane do prozni i do atmosfery, pewnie bedzie ruchoma dysza i beda juz statki kosmiczne jak z filmów, jednoczłonowe i tyle.


@monarchista: Wydaje mi się, że raczej będą optymalizować sprawność energetyczną (zwiększać impuls właściwy) a prostota rozwiązania nie jest tak bardzo istotna, dopóki nie zmniejsza niezawodności.

W tej chwili inżynierowie biją się o pojedyncze procenty
@kwanty: nie musisz mi tłumaczyć. Impuls właściwy nie jest wypadkową parametrów użytego paliwa i jego właściwości fizycznych? Nie wiem czy w tej materii da się już coś więcej zdziałać. W końcu odpowiednia ilość wodoru i utleniacza musi zostać zużyta żeby pozyskać odpowiednią siłę. Ale cóz, fizykiem nie jestem. Warto odnotowac, że Merlin jest silnikiem stworzonym na najprostszym schemacie - generator gazu ale z uzyciem najnowszych technologii. Żyłują go ile się da