Aktywne Wpisy
katienca +107
Od niedawna jestem inspektorem ds. Zwierząt w jednym ze stowarzyszeń. Tylko w przeciągu tygodnia mieliśmy 22 zgłoszenia. Wszystkie psy na lancuchu, wszystkie zaniedbane, chude, chore, w rozlatujacych się budach, bez wody, jedzenia i po prostu zwykłej opieki. Właściciele totalnie niereformowalni, słyszymy „TO INO JEST PIES”. Zawsze ta sama spiewka, ze nie mam pieniędzy, ze pies przecież stary, ze przeciez niczego mu nie brakuje, że w takim razie wezcie se go i się
JohnnyPomielony +96
Ukrainka podsumowała swój "European dream" w Niemczech. Niestety u naszych zachodnich sąsiadów nic nie da się załatwić telefonicznie oraz za łapówkę, co wyraźnie nie spodobało się Ukrainskiej damie. Dla nich to jest taki szok, że nazwała to "zupełnie inną mentalnością oraz podejściem do życia" xD nie wrzucam wam całości bo limity na streamble, ale pod koniec powiedziała że mieszka w Rzeszowie i jest trochę lepiej bo "Polacy dają pieniądze" Oglądanie narzekań Ukraincow
Dzisiaj to, co lubię najbardziej, a więc Chiny!
Chińska ekspansja na światowych rynkach trwa w najlepsze i wygląda na to, że tej siły już nikt nie zatrzyma. W Polsce tego jeszcze nie czujemy, gdyż chronią nas cła i normy Niem..., ekhm, Unii Europejskiej, ale wystarczy przekroczyć Bug, by się przekonać, że podbój jest realny. W tym samym czasie w Belgii powstaje pierwsza w Europie Zachodniej fabryka samochodu przeznaczonego na sprzedaż w tej części świata, gdzie konkurencja jest najbardziej zażarta, a normy najbardziej rygorystyczne. Mowa o Link & Co., marce należącej do chińskiego kolosa Geely Group, który w swoim portfolio posiada już Volvo, Lotusa, Londyńskie taksówki i duże udziały w Daimlerze. Zauważmy, że zaczynali w latach 80. XX wieku od produkcji lodówek. Hybrydowy SUV, a więc wyrób najbardziej porządany w Europie, ma być gotowy w 2020 roku.
Chińczycy dawno przestali bezmyślnie kopiować zachodnich producentów (aczkolwiek dalej mocno się nimi inspirują), ściągają do siebie fachowców, by pracowali w ich własnych centrach R&D i rozwijają swoje własne konstrukcje. Budują fabryki w Afryce, Rosji, Iranie i tworzą sobie tam dość solidne zaplecze oraz zjednują lojalność miejscowych (coś a'la Xiaomi na rynku elektroniki). Może to jeszcze nie ten poziom technologiczny i marketingowy co Mercedes lub BMW - to oczywiste, wszak oni mają dziesiątki lat doświadczenia i potężne zaplecze oraz wiedzę, niemniej jednak, przy tak gwałtownym postępie technologicznym jaki ma miejsce teraz, pokuszę się o tezę, że kwestia dogonienia Zachodu to maksymalnie 15 lat.
Zwróćmy uwagę na jedną niezwykle istotną rzecz. W dzisiejszych czasach elektronika i oprogramowanie są immanentną częścią nowych samochodów produkowanych globalnie. Stoimy u progu rozwoju samochodów elektrycznych na gigantyczną skalę. Do drzwi pukają już samochody autonomiczne rozwijane przez dziesiątki niezależnych od siebie podmiotów. Chiny inwestują gigantyczne pieniądze w rozwój samochodów elektrycznych, zabezpieczają swoje ogromne zasoby kobaltu i litu, surowców niezbędnych do produkcji baterii.
Dlaczego o tym piszę? Ponieważ Zachód i Japonia od stu lat rozwijają silnik spalinowy, którego sprawność osiągnęła już swój limit. Wraz z nastaniem nowej epoki, zarówno Chiny jak i Zachód zaczynają z tego samego poziomu.
Żyjemy w bardzo ciekawych czasach. Przejdźmy jednak może do numeru odcinka, a więc samochodu o wdzięcznej nazwie Wielki Mur Haval H3.
Great Wall Motors Company Limited to firma powstała w 1984 w prowincji Hebei. Jest największym chińskim producentem SUVów i pickupów. W 2016 sprzedali 1 074 471 samochodów, co w porównaniu z 2015 było wzrostem o 26% (!). Mają swoje montownie SKD w Bułgarii, Rosji, Egipcie, Etiopii, Nigerii, Ukrainie, Senegalu, Wietnamie i Iranie.
Specjalizują się w produkcji trzech rodzajów nadwozia:
- SUV: Haval
- miejskie osobówki: Voleex
- pickupy: Wingle
Produkowany w latach 2005 - 2015 Wielki Mur Haval H3 to typowy chiński wynalazek z początku XXI wieku: benzynowe silniki 2.4 litra od Mitsubishi, swój własny Diesel 2.8 litra. Nadwozie mocno przypominające Isuzu Axiom. Nic ciekawego i nudy, to po prostu jeden z etapów gonienia Europy i zdobywania motoryzacyjnego doświadczenia.
Jeśli podobał Ci się ten wpis, zachęcam do obserwacji tagu #rzetelnafura. Życzę miłego dnia i pozdrawiam.
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #greatwall #chiny #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu
@aksal89: 20 letnie niemieckie auto bedzie w lepszym stanie niż chińczyk prosto z salonu