Wpis z mikrobloga

Czy w #szczecin mamy jakiekolwiek firmy transportowe, które nie są prowadzone przez typowych Januszy biznesu?

Jedyne wymagania to powroty na wieczór do domu i pensja ~5k - typowy etat.

! Kumpel w przeciągu trzech lat odkąd dostał prawko C+E (+ jakieś przewozy niebezpiecznych substancji czy coś) pracuje już w trzeciej firmie i póki co wszędzie jest wykorzystywany i w jakiś sposób oszukiwany. Aktualnie pomimo że w umowie ma zapisane że pracuje na pełen etat, to codziennie pracuje od 3 do 13, często zdarza się też że jedzie z drugim kierowcą i wyjeżdżając o 3 wraca pod sam wieczór. Na rękę dostaje 4300, jednak podstawy ma tylko 2500 brutto, reszta to jakieś premie i inne dziwne zapisy. Często w wolnym czasie przyjeżdża do firmy i naprawia jakieś uszkodzenia ciężarówki, jeździ, zamawia i wymienia jakieś części - no robi rzeczy za które nikt mu nie płaci, ale niby mówi że robi to dla siebie. No ja na jego miejscu już dawno bym leciał do PIPu, albo szukał innej pracy, ale on już chyba stracił wszelkie nadzieje. Nie znam drugiego tak sumiennego i oddanego pracy człowieka, ale widzę też że ma już powoli dosyć i mimo że było to jego marzenie to się po trzech lata wypala.

#bekaztransa
  • 23
@wuut: Niestety w tej branży będzie ciężko tak, aby w umowie było jasno napisane te 5k. Właśnie pewnie z 90% firm transportowych stosuje myk w postaci niższej pensji standardowej oraz jakiś dodatkowych bonusów, premii, delegacji itd. Nie mówiąc już o tym, że chciałby pracować i wracać jednego dnia do domu.

Nie wiem czy nie lepiej dla niego byłoby spróbować zdobyć kategorie D i jeździć autokarami?
@papaj_21_37: u nas brakuje jeszcze z 30 lat żeby było tak jak w DE. Najpierw kary musza polecieć do góry x10. Potem te kary zabiją niektórych przewoźników bo z tych gównostawek nie da się tego utrzymać, i na koniec stawki się unormalizują tak by jakoś to mogło legalnie funkcjonować
@papaj_21_37: pracował dla niemieckiej firmy i nie było nic a nic lepiej, dodatkowo gdy złożył wypowiedzenie to nie wypłacili mu za przepracowane dwa tygodnie

@Micho_master: jak będzie miał 24 to będzie mógł o tym myśleć, a póki co jeszcze musi pracować w takiej branży.

@xspeditor: realia może i takie są, ale to nie jest normalne... wg mnie w tym przypadku im więcej regulacji tym lepiej, bo jest to o
@xspeditor: nie rozumiem analogii... ja wchodząc w branże IT też nie wiedziałem czego się spodziewać, ale jakoś nie czuje się wykorzystywany na każdym kroku, nie jestem zawiedziony
@xspeditor: no niby masz racje, ale dalej wg mnie nie powinno się nikogo oszukiwać i wykorzystywać, nie ważne czy go jest sprzątaczka, czy programista, czy pani za kasą, czy właśnie kierowca
@xspeditor: Raczej powiedziałbym, że dzisiejsi młodzi ludzie już nie dają się tak robić jak kiedyś. Po prostu znają swoją wartość i nie są tak spolegliwi jak pewnie większość kiedyś.

Co prawda nie mam pełnej wiedzy, ale wydaje mi się, że problemem branży jest to, że stała się taka konkurencyjna przez niską cenę przejazdu. Wszystko było dobrze dopóki pensje były niskie a dzisiaj niestety już nie da się tego wszystkiego pogodzić.