•  

    #f1
    Jakie macie odczucia mireczki co do międzyzespołowych team orders? Ocon ostatnio przyznał w wywiadzie, że podczas GP Monaco został poproszony przez szefostwo zespołu o przepuszczenie Lewisa Hamiltona. Oczywiście zespół temu zaprzeczył, ale w sumie nie jest to takie głupie. Force India korzysta z silników Mercedesa. Czy takie praktyki powinny zostać zakazane biorąc pod uwagę, że Ferrari ma duży wpływ na Haasa i Alfa Romeo Sauber oraz Red Bull i Toro Rosso mają jednego właściciela? Zapraszam do kulturalnej dyskusji.

    •  

      @Gaboleusz: z drugiej strony będziesz miał komunikay "fernando jest szybszy od ciebie- czy zrozumiałeś komunikat?". To ja już wolę, jak nie robią ze mnie debila.

    •  

      @retsam84: ale po takim incydencie Ferrari otrzymało karę chociaż

    •  

      @Gaboleusz: bo to było zabronione, a jednocześnie ferrari ukazało absurd tego zakazu.

    •  

      @Gaboleusz: Klasyka, choć dla mnie bardzo niefajna. Pamiętam że kiedyś tak Ferrari szalało, jak w 1997 kazali Sauberom blokować Villeneuve'a i puszczać Schumachera.

    •  

      @fordern bzdury, było dokładnie odwrotnie. To Schumacher był blokowany by Frentzen mógł go dogonić.

      źródło: youtu.be

    •  

      @valencianista: Hill nie jeździł wtedy w Sauberze, a blokowanie Schumachera było aktem osobistej zemsty, prawdopodobnie za Australię '94. To chamskie blokowanie Villeneuve'a przez Saubery odbyło się w ostatnim wyścigu sezonu, w GP Europy na Jerez. Po latach prawdę wyjawił ówczesny kierowca Saubera, niejaki Norberto Fontana. Nie oskarżaj o bzdury, jeżeli sam nie wiesz o czym mowa. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

      "We were in [team boss] Peter Sauber's motorhome with the masseur and Johnny Herbert," said Fontana. "It was two or three hours until the race started. [Ferrari team principal] Jean Todt entered and went straight to the point: 'By strict order of Ferrari, Villeneuve must be held up if you come across him on the track. To whoever this applies.' And this applied to me."

      According to Fontana, team boss Sauber – not present when Todt made his alleged demand – told his driver that he would need to follow orders. The Swiss squad had an engine contract with Ferrari and could not afford to risk a fall out. Sauber has since denied the claim: "Ferrari never expressed the desire that we should obstruct an opponent of Schumacher on the track," he told Swiss newspaper Blick.

      Nevertheless, the rumour remains that Fontana tried to hamper Villeneuve at the behest of Todt – who is now president of world motorsport's governing body, the FIA. Fontana never raced in F1 again, but did carve out a successful touring car career back home.

      Jedno z setek milionów tysięcy źródeł.

    •  

      @fordern no spoko, a jakiś film z tych blokowan? Bo płoty to każdy sobie może rzucać, a nie pamiętam tej sytuacji. Bardziej McLarena chcacego puścić Kanadyjczyka, ale to nie było team orders, wiadomo.

    •  

      @valencianista: Możesz spokojnie obejrzeć cały wyścig, tak na szybko znalazłem tylko to [4:40]:

      źródło: youtu.be

    •  

      @fordern ok, zwracam honor, nie widziałem tej sytuacji.

Gorące dyskusje ostatnie 12h