•  

    #factorio #pociagi #mainbus

    Szanowne grono graczy.
    Gram w Factorio już dłuższa chwilę i po raz pierwszy nie wiem jak się zabrać za kolejny etap rozbudowy.
    Cel długo falowy to 8 sprawny strzelających wyrzutni rakiet, w trybie ciągłym. Wiąże się to oczywiście z kosmiczną (huehe) ilością surowców, które chciałbym dostarczać z jednego mainbusa ewentualnie z jednej wspólnej sieci pociągów.

    I teraz mam dwa pytania, odległości będą olbrzymie oczywiście, miejsca w opór. Pytanie co będzie wydajniejsze przy tak gigantycznym zapotrzebowaniu. Pchać się w pociągi? Cała sieć będzie robiona od zera, niezależna od poprzedniej (swoją drogą totalnie nie wydajnej).

    Druga sprawa, nie chce używać gotowych schematów, ale chętnie przygarnę gotowe obliczenia ile i czego potrzeba, żeby to płynnie działało bo nie chcę tego liczyć na piechotę. Macie jakiś link?

    •  

      Pchać się w pociągi?

      @Silver400: A jak inaczej zrobić to bez? xD

      Druga sprawa, nie chce używać gotowych schematów, ale chętnie przygarnę gotowe obliczenia ile i czego potrzeba, żeby to płynnie działało bo nie chcę tego liczyć na piechotę. Macie jakiś link?

      http://doomeer.com/factorio/index.html

    •  

      @Silver400: ja bym szedł w pociągi, bo są dużo lepiej skalowalne na duże odległości. Potrzebujesz więcej surowców? Puszczasz więcej pociągów. Co prawda są też bazy które działają tylko na beltach.

    •  

      @foxbond: no chciałem zrobić zwykłe niebieskie taśmociągi ale transportujące już surowce po pierwszym stopniu przerobienia, żeby tego było mniej. Ten pierwszy przetop od razu przy kopalniach i przesył na główną sieć.

    •  

      @Silver400: O, stary, bez pociągów transport czegokolwiek jest bezsensowny. Pociągi poruszają się z o wiele większymi prędkościami i przenoszą więcej ładunku.

    •  

      @TheTostu: no to mnie przekonałeś, teraz pytanie, dedykowana linia pod typ surowca czy miszmasz ?

    •  

      @Silver400: Automatyzacja kolei i dedykowane stacje pod typ surowca.

    •  

      @Silver400: Outpost z żelazem dowożący do stacji ŻELAZO OUT, outpost z miedzią dowożący płytki do stacji MIEDŹ OUT. I tak dalej.

    •  

      @Silver400: Jeśli uważasz, ze to co mówisz to dobry pomysł to nawet nie bierz sie za budowę czegoś tej skali. Ja nie drwię, to przyjacielska rada.

      Nie wiem jak przeliczyć 8 ciągle strzelajacych rakiet na spm, ale nie będzie to mniej niż 1k SPM (science per minute).
      http://doomeer.com/factorio/index.html#s1112Pbb100bbbb20bbbb40bbbbrgrgrrrrgrrrrgrgrgrrrgrrrgrrgrgrgrrrr16r16r16r16r16r16r16rrrrgrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Potrzebujesz 52 belty Iron Plates i 27 Copper Plates i to wliczając już 20% prod bonus dla piecy i 40% prod bonus dla wszystkich komponentów

    •  

      @Silver400: Jeśli chcesz to jednak wciaż robić to zrezygnuj z main bus na rzecz oddzielnych fabryk robiacych poszczególne rzeczy. Ja zbudowałem w mniej więcej 1/3 bazę 2k SPM właśnie robiąc main bus, ale to zabójstwo dla gracza jak i UPS (komputera). Zdecydowałem się na main bus tylko ze względu na wieksze wyzwanie i zeby całość pięknie wyglądała <3

    •  

      @Silver400: Jak postawisz serwer multi to moge pomóc (według twojej wizji jakakolwiek ona by nie była, chętnie spróbuję coś nowego ;))

    •  

      @Silver400: Klasyczna rozgrywka, to:

      1. Baza tymczasowa - zielone i czerwone science packi (gram po angielsku, nie znam polskich nazw ;-) ) + produkcja podstawowych rzeczy, żeby ogarnąć podstawowe technologie i szybciej zbudować...
      2. Main bus, mega base, array belt - każdy nazywa jak chce - w tym etapie większość graczy buduje popularny model bazy gdzie masz po środku transport belty z podstawowymi rzeczami/surowcami i "odbijasz" na boki żeby doprowadzić je do sekcji produkujących kolejne rzeczy. Tutaj surowce(z kopalni) zwozimy już oczywiście pociągami. W tej wersji bazy wygrywa się, tj. wysyła się pierwsze rakiety.
      3. Jakaś wyjebana baza w zależności od ambicji. Zwykle jakaś forma modułowej bazy, na tyle dużej że produkcja każdego elementu to osobna sekcja ze stacjami pociągów na wejściu i wyjściu z takiej sekcji.

      Każdy etap buduję się od zera korzystając z dobrodziejstw poprzedniej bazy.

      Widzę, że otagowałeś #mainbus, więc wnioskuję, że stoisz między drugim, a trzecim etapem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @foxbond: No właśnie dlatego pytam, bo obawiałem się, że mainbus nie ma prawa zadziałać w tej skali.
      Osobne fabryki komponentów to jest jakaś opcja jakby to dobrze przeliczyć ale i tak chce je zasilać surowcami z jednego źródła. Właśnie ten przesył surowców przy tej skali to dla mnie niewiadoma jak zrobić żeby to działało.

    •  

      @Silver400: łeee, no ale to właśnie chodzi o ilość tych początkowych surowców. Zbudowac megabase to pikuś, zapewnić odpowiedni napływ płytek to jest wyzwanie

      pokaż spoiler A zapewnic odpowiedni napływ rud to już w ogóle kosmiczne wyzwanie przed Mining Productivity 200+

    •  

      @zakopiak: Moja gra wygląda mniej wiecej tak.
      Mam główną bazę, typowe spaghetti. Strzela sobie jedna rakieta, fabryki poprzez spaghetti zasilane są z dwóch głównych szerokich (7-8 pasów) surowców. Działa to oczywiście mocno tak sobie ale działa i pozwala na wyprodukowanie wszystkiego co potrzeba. Opcji na przebudowanie tego nie ma żadnej bo bym to musiał całe usunąć i zrobić od zera. Mam ogrodzony i wyczyszczony teren 5x większy niż obecna baza. Mam zrobione schematy na większość potrzebnych sekcji. Teraz jest etap budowania wyjebanej bazy obok, korzystając z tego co daje mi da partanina którą zrobiłem.

    •  

      2. Main bus, mega base, array belt - każdy nazywa jak chce - w tym etapie większość graczy buduje popularny model bazy gdzie masz po środku transport belty z podstawowymi rzeczami/surowcami i "odbijasz" na boki żeby doprowadzić je do sekcji produkujących kolejne rzeczy. Tutaj surowce(z kopalni) zwozimy już oczywiście pociągami. W tej wersji bazy wygrywa się, tj. wysyła się pierwsze rakiety.

      @zakopiak: To nie jest megabase, a main-bus to sposób budowania a nie etap rozgrywki, mozna nigdy nie robić mainbusa, albo mozna go mieć na każdym etapie.

    •  

      To nie jest megabase,

      @foxbond: Nie moja wina, że ludzie tak to nazywają.

      main-bus to sposób budowania a nie etap rozgrywki,

      Tak jak napisałem, tyle, że często stosowany jako etap middle-game przed budowaniem docelowej bazy - to też napisałem.

      mozna nigdy nie robić mainbusa, albo mozna go mieć na każdym etapie.
      Serio? Myślałem, że nie ma innej opcji.

      Nawet nie będę próbował Ci tłumaczyć poprzedniego posta, bo i tak czytasz wybiórczo.

    •  

      @zakopiak nie ja czytam wybiórczo tylko ty wprowadzasz w błąd i jeszcze się do tego przyznajesz

    •  

      @foxbond: Co do multi, to chętnie ale dopiero jak przygotuje się do realizacji tego planu. Dam znać jak zacznę realizować i pochwale się na forum planem budowy.

    •  

      @Silver400: jak chcesz wydajna skalowalna baze, to pozostaja ci tylko pociagi i baza modulowa, gdzie kazdy modul tworzy swoj produkt, np modul zielonych plytek i rozwozenie dalej do odpowiednich modulow ich potrzebujacych. Za slabo idzie produkcja czegos? Budujesz kolejny modul i podlaczasz do sieci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Silver400:

      Ten pierwszy przetop od razu przy kopalniach i przesył na główną sieć.

      Nie.
      Nigdy tak nie rób. Dowoź surowce do miejsca przetapiania, inaczej za każdym nowym miejscem wydobycia będziesz musiał budować przetwórstwo. Dokładasz sobie tylko masę roboty.

    •  

      @DanteTooMayCry: Ale zwiększa dzięki temu wydajność sieci pociagów o całe 50% (płytki stackują się do 100, ore do 50). Dodatkowo jeśli taki mining outpost będzie bot-based bądź nawet direct-input zysk jest także na UPS.

      Direct train input > on-site smelting (bot based) > inne rozwiązania

    •  

      @foxbond: O 50% to co najwyżej zwiększa wydajność LINII po której jeżdzą surowce, a nie całej sieci. Chyba, że sieć jest słaba i wszystko mu by jeździło przez te same punkty to wtedy rzeczywiście zwiększa wydajność, ale nie o 50%. Może o 5%, może o 20%, ale na pewno nie 50% - chyba, że tylko i wyłącznie jeżdzą pociągi z surowcem i materiałem po przetopie.

      Nie jest to warte zachodu.

    •  

      @DanteTooMayCry: Oczywiście, że warto - zasoby komputera są ograniczone, a robić on-site smelting to jedynie kwestia postawienia BP i przywiezienia pociągiem potrzebnych materiałów.

      wydajność sieci pociagów o całe 50%

      Tak, chodziło mi o jedynie przepustowość sieci dla danego surowca, wydawało mi się to oczywiste. Zamiast 10 pociagów mozesz mieć 5, lub zamiast 100k rudy przewieziesz 200k płytek.