Wpis z mikrobloga

@woleratler: YT i tak konwertuje na 60fps i nigdy nie pokaże filmu o wyższej częstotliwości, przynajmniej w obecnej chwili.

Dodatkowo taki sam efekt uzyskasz jak nagrasz film w 60fps i go uprzednio zwolnisz do 60/30/15/7 itd.

Większą liczbę FPS najlepiej zobaczyć na żywo przed prawdziwym monitorem, a nie filmikiem w necie.
@woleratler: @Christophy: @czuowiekzblizna: @andrewbeechwood:
Jako właściciel monitora 240Hz wytłumaczę wam różnicę:
60Hz jest spoko o ile nie grasz w FPSy
120-144Hz must have do FPSów
240Hz daje różnicę na poziomie przejścia z 120 do 144Hz, prawie żadną, ale za to inputlag jest o wieeele bardziej wyczuwalny, w sensie mniejszy, i jest mniejszy blur
Po przejściu na więcej Hz 60FPS to absolutne minimum. No, chyba że oglądasz film albo
@NaBu1908: "Dodatkowo taki sam efekt uzyskasz jak nagrasz film w 60fps i go uprzednio zwolnisz do 60/30/15/7 itd."
XD
Tylko że aparaty nagrywające w 60FPS zazwyczaj są do dupy i masz straszny blur. Tak samo monitory, które wyświetlają obraz w 60Hz zazwyczaj mają słabą matrycę, która nie nadąża ze zmianą stanu pikseli przez co zwolnienie z 60 do 15FPS da inny wynik niż zmniejszenie z 240 do 60
@RayColl_PL: ja to wiem. Sam mam 144hz. Więcej Hz pozwala Ci uzyskać przewagę w FPS dzięki temu, że możesz szybciej reagować, ale wiąże się to również z twoim czasem reakcji. Pro gracze CS czy innych FPSów naprawdę dużo korzystają na tym - taki zwykły gracz zauważy ogromną różnicę między 60hz a 144hz, ale między 144hz a 240hz już niemal żadną.
240Hz daje różnicę na poziomie przejścia z 120 do 144Hz, prawie żadną, ale za to inputlag jest o wieeele bardziej wyczuwalny, w sensie mniejszy, i jest mniejszy blur


@RayColl_PL: Przecież input lag się nie zmienia w tych drogich monitorach bez względu na częstotliwość wynosi ono 1 ms jest i na 60 hz i na 120 hz.
@Nedkely: No tak, i to się składa z kontrolerem w monitorze, który to obsługuje i z pikseli, które muszą zmienić stan. Gówniane matryce IPS w połączeniu z gównianym kontrolerem dają bardzo słabe wyniki, a przecież do monitorów 240Hz nie wrzucają dziadostwa tylko coś lepszego, coś, co da końcowo mniejszy inputlag
@RayColl_PL: Oni ten input lag obliczają na podstawie czasu wyświetlania klatek, na 1 klatke w 240 hz monitorze przypada właśnie 4-5 ms, stąd te liczby.
Nie oznacza to jednak, że kontroler działa z opóźnieniem, tylko tyle czasu zajmuje ekranowi by wyświetlić zmianę na matrycy.
Większość w miare ok monitorów ma input lag na poziomie 1ms, ale to tyczy się kabel > kontroler obrazu.
Możesz grać na telewizorze 50 hz, który ma