Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Od ponad pół roku jestem młodszym programistą (czyli jeszcze nie #programista15k tylko #programista2k). Jest to moja pierwsza praca i o ile na początku było fajnie, o tyle teraz jest lekka tragedia. Dostałem nowy projekt i nowego przełożonego. Projekt jest typowym spaghetti codem, do tego nie mam dokumentacji technicznej ani nic, nie zostałem też wdrożony. Dostaję taski i mam je robić. Tyle, że właśnie nie wiem o co chodzi w nich, gdyż nie znam projektu. Efekt jest taki że dłużej mi zajmuje staranie się znaleźć o co kaman w zadaniu niż takie prawdziwe programowanie. Do tego często wracają później taski do mnie, nie z powodu błędów programistycznych, a "nie o to chodziło". Gdy próbuje się o coś pytać przełożonego to najczęściej jest "no ja nie pamiętaj, poszukaj sobie" i tak się oto żyje.
W efekcie powiem szczerze, że jestem jakoś wypalony. Już mnie ta robota nie cieszy. Sam nie wiem czy to ja jestem złym programistą czy jednak nie zostałem odpowiednio wdrożony. Motywacja spadła do liczb ujemnych. Czasami to już sam nie wiem czy chce programować, czy się do tego nadaje. Próbuję znaleźć inną pracę, ale niestety ze mnie też lekka pałka jest i od kilku tygodni szukam, gdy jest sezon "pustynny" i niestety jest mały odzew z ciekawych firm.
Wychodzi na to, że muszę tutaj zostać. I kończąc gorzkie żale chciałbym się zapytać czy co byście zrobili na moim miejscu? Zwolnić się niezależnie czy znajdę robotę czy nie? Przyjąć jakąś strategię? Czy zacisnąć zęby i przetrwać (tylko jak się zmotywować w takim razie)?

♯programowanie #motywacja #gorzkiezale

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: akado
Dodatek wspierany przez: Nie siedź w domu w ferie i w wakacje
  • 9