Wpis z mikrobloga

Skończyłem główny wątek w nowym God of war na #ps4 #playstation4

Jako wielki fan serii, który przeszedł każdą z sześciu części co najmniej po dwa razy byłem nastawiony bardzo sceptycznie gdy usłyszałem że Kratos przenosi się na północ, a cała akcja będzie się rozgrywać w realiach mitologii nordyckiej. Nie mogłem sobie wyobrazić jak można pogodzić mitologię Grecką z Odynem i Thorem? O dziwo twórcom wyszło to całkiem zgrabnie, i mimo iż nie jest to reboot serii, przeszłość głównego bohatera nie została wymazana to historia dość gładko przechodzi jedna w drugą, jest pełna odwołań do wydarzeń wcześniejszych a Kratos stara się pogodzić wydarzenia przeszłe z wyzwaniami które stawia przed nim teraźniejszość i przyszłość.

Sama rozgrywka nie jest lepsza od poprzedników, nie jest też gorsza natomiast nastąpiło w niej sporo zmian. Mi osobiście brakuje trochę bardziej efekciarskich ujęć kamery w starciach ale rozumiem że nie dało się tego pogodzić z nową mechaniką samej walki. Po prostu niektórych rzeczy nie da się wykonać gdy kamera lata dookoła bohatera i oddala się od niego na większe odległości. Straciła na tym widowiskowość, zyskała imersja- opowieść jest bardziej intymna, łatwiej wczuć się w bohatera. Największym moim zarzutem w stosunku do gry jest brak większych strać, tak naprawdę dopiero na samym końcu dostajemy walkę która może równać się z poprzednimi odsłonami. O dziwo brakowało mi też qte, aktualnie w większości wypadków po prostu leci filmik na który nie mamy nawet takiego wpływu- nie tego spodziewałem się po tej serii.

Zyskała za to fabuła, gra pełna jest dialogów które prowadzimy z synem oraz innym towarzyszami podróży. Kwestie wypowiadane przez bohaterów są napisane bardzo sprawnie, odgrywają pierwsze skrzypce w kreacji świata, a aktorzy podkładający głosy w wersji polskiej są bardzo dobrze dobrani, ani razu nie czułem potrzeby żeby zmienić udźwiękownienie na oryginalne. Tak poprowadzony wątek jest najjaśniejszym punktem najnowszej odsłony god of war. Do tego autorzy gry dołożylu do niej masę zadań pobocznych które chociaż dość monotonne dają sporo frajdy i wymierne korzyści. Może nie jest to jeszcze poziom wiedźmina 3, ale seria zmierza w dobrym kierunku. Nie jest to z resztą jedyne podobieństwo do Wieśka, twórcy gow postanowili stworzyć świat który może nie jest sandboxem ale pozwala swobodnie go zwiedzać po zakończeniu wątku głównego. Kto wie co przyniesie przyszłość? Poza tym znalazłem jedno mrugnięcie okiem do wielbicieli słowiańskich klimatów, w pewnym miejscu można znaleźć posąg światowita.

O grafice nie będę się rozpisywać, jest znakomita. Muzyka podobnie.

Jak dla mnie gra na 9+/10, gra ewoluowała ale nadal jest to dobry God of war.
#konsole #gry #recenzja #godofwar
dqdq1 - Skończyłem główny wątek w nowym God of war na #PS4 #playstation4


Jako wi...

źródło: comment_UP1WOzd7AsYQbmggrGem1yYMkrgr3L77.jpg

Pobierz
  • 14
@dqdq1: skad ty w ogole wziales te porownania do wiedzmina? budowa swiata w nowym GOWie zupelnie nie byla inspirowana wiedzminem, GOW byla bardziej inspirowania klasycznymi metroidvaniami z backtrackingiem tylko ze 3D, cos w stylu nowego batmana albo darksiders gdzie po zdobyciu jakis nowych przedmiotow odblokowujesz sobie sciezke dalej

to nie jest open world, ani tym bardziej sandbox ani z zalozenia nigdy nie mial nim byc
@aleroc: w budowaniu opowiesci na rozbudowanych dialogach, oraz wprowadzeniu masy zadań pobocznych na podobnej zasadzie co w wieśku (chociaz sam wiesiek nie wymyslal tutaj koła na nowo) wczesniejsze gowy bylynpod tym wzgledem dosc skąpe.
@dqdq1: nie wiem co masz na mysli mowiac rozbudowane dialogi, dla mnie rozbudowane dialogi w grach to takie ktore rozgaleziaja i tworza drzewko dialogowe, no ale przeciez god of war tego nie ma, tak samo jak nie ma masy questow pobocznych, bo pozwolilem sobie sprawdzic to ma ich az raptem 5, pomijajac te dwa opcjonalne swiaty i znadzki w stylu krukow albo skarbow
@aleroc: po pograniu w gow takie mialem.wrazenie, jest to moje subiektywne odczucie. Skoro sprawdzales to sadze ze nie grales, co mozesz powiedziec o grze? Pod wzgledem konstrukcji swiata przedstawionego bede obstawal przy swoim, w rzadko.ktorej grze dialogi tak mocno wybijaja sie na pierwszy plan i tutaj porownanie donwieska jest bardzo na miejscu.
@dqdq1: prosze cie :p sprawdzilem bo to oczywiste ze nie pamietam dokladnie ile questow pobocznych bylo w tej grze, a skoro uwazasz ze malo jest gier w ktorych dialogi wybijaja sie na pierwszy plan to widocznie w malo gier grales, bo ci powiem ze nawet takim grom jest poswieciony oddzielny gatunek nazywa sie visual novel i co, tez je porownasz do god of war?
aleroc - @dqdq1: prosze cie :p sprawdzilem bo to oczywiste ze nie pamietam dokladnie ...

źródło: comment_dDy91AdgsskUwg2dE1UCSr74nxzbhwmw.jpg

Pobierz