Wpis z mikrobloga

Mircy od #drony #dron typu racer i podobne. W moim Assassinie 180v2 strasznie szaleje kompas. Podejrzewałem, że może to być spowodowane tym, że zarówno GPS, jak i kontroler (Naze32) posiadają taki sam magnetometr i występują kolizje w odczycie. Okazuje się, że odłączenie GPSa nic nie zmienia.
Szaleństwo kompasu jest bardzo duże, sprzęt leży w miejscu a heading skacze po kilkanaście stopni. Może źle kalibruje, ale próbowałem już różnych metod. Obracałem go wokół każdej z osi - pełny obrót 360 w przód, w prawo i w pionie. Nie bardzo mam pomysł jak to ogarnąć.
Może warto będzie po prostu wyłączyć ten magnetometr i latać na tym co akcelerometr policzy?

Druga sprawa, moduł GPS jest umieszczony nad trasmitterem od FPV (fabrycznie!). Czy to nie jest głupi pomysł? Strasznie słabo łapie fixa. Słyszałem też, że Naze32 może zakłócać GPSa.
  • 14
Podejrzewałem, że może to być spowodowane tym, że zarówno GPS, jak i kontroler (Naze32) posiadają taki sam magnetometr i występują kolizje w odczycie


@fotograf_warszawiak: z pewnością to nie to.

Jest bardzo podatny na zakłócenia, jak leży na biurku i tak go testujesz to możesz nigdy nie dostać sensownych wyników.
Wyłącz wewnętrzny, zostaw zewnętrzny (ten z GPSem), idź na zewnątrz, skalibruj daleko od przeszkód, >metr nad ziemią i tam testuj.
@Wu70: a widzisz, bo kalibrowałem na biurku. Po starcie robi dziwne rzeczy, tzn. trzęsie się na lewo i prawo w trybie ATTI. Po przełączeniu w ACRO stoi stabilnie, ale jeszcze za cienki jestem do latania w tym trybie. Orientujesz się czy w softach typu betaflight można wywołać kalibracje kompasu z aparatury?
@fotograf_warszawiak: używaj tylko zewnętrznego kompasu, z gps-a, zamontowanego najdalej jak się tylko da od reszty elektryki, zwłaszcza przewodów prądowych i silników. Dobrze by było, by na "ekranującej" stopce.

Magnesy w bezszczotkowych i prądy płynące do pracujących ESCów itp generują takie pole elektromagnetyczne że zakłócają magnetometr totalnie, nie tylko kilka stopni.

Zintegrowany magnetometr w FCku nadaje się tylko np do samolotu, gdzie FC w kadłubie gdzieś umieścisz, a silniki np. na skrzydłach...
@fotograf_warszawiak: to skąd pomysł, że masz drugi magnetometr?
Nie wiem czy z aparatury można odpalić kalibrację, podejrzewam, że nie.

Fizycznie nie ma sensu nic zmieniać o ile nie znajdziesz jakichś wad opisanych w recenzjach. Zobacz też czy masz jakieś fabryczne ustawienia. Skalibruj i próbuj odpalić
@fotograf_warszawiak: jeśli miałeś jakiś problem sprzętowy to już sam wiesz co tam sprawdzić, ale gdyby ze sprzętem wszystko było ok to takie objawy dawałyby przesadzone pidy, a jeżeli w acro tak nie ma to tym bardziej. ;-) Domyślne nie muszą być super, obniż je sporo na próbę dla porównania