•  
    m.......9 via iOS

    +2

    Do czego w Volvo są te śruby w Piastach? Można bez niej jechac? Montuje dystans i mi przeszkadza #motoryzacja #mechanikasamochodowa

    źródło: embed.jpg

    •  

      @mirasek69: śruba centrująca tarcze. Zakładasz dystans na przód?

      +: Adamus56, m.......9
    •  
      m.......9 via iOS

      0

      @UmrzecZmilosci: tak a sam wyglada o tak:

      źródło: embed.jpg

    •  

      @mirasek69: to lepiej z przodu nie zakładaj ( ͡° ͜ʖ ͡°) zobaczysz jak fajnie kierownica lata.

    •  
      m.......9 via iOS

      0

      @UmrzecZmilosci: mam za duże ET... i ociera :/ to co robić?

    •  

      @mirasek69: lepiej dostosować cała resztę niż zakładać dystans na przód. Zwiększa się masa nieresorowana i ciezko to wyważyć. Na tyle nie ma problemu, możesz zakładać.

      +: m.......9
    •  
      m.......9 via iOS

      +1

      @UmrzecZmilosci: czyli w grę wchodzi tylko zmiana felg? Felga mi teraz ryje po nadkolu bo ma et49 zamiast 42

    •  

      @mirasek69: spróbuj z tym dystansem, jest opcja, ze będziesz jedna z niewielu osób, którym się uda to ogarnąć. Jeżeli się nie uda... to trudno... możesz jeszcze zrobić otwór w nadkolu.

    •  
      m.......9 via iOS

      0

      @UmrzecZmilosci: spróbuje przejechać się bez tej śruby centrującej. Zobaczę jak będzie :/ dobrze ze kupiłem tylko komplet na óske

    •  
      m.......9 via iOS

      0

      @UmrzecZmilosci: a może ba przod zamiast 225 to dać 215?:) albo coś w ten deseń?

    •  

      @UmrzecZmilosci: tak, bo dystans na tyle nie zwiększa masy nieresorowanej? XD
      @mirasek69: zmień śrubę na taką jak niżej na obrazku i zakładaj wszystkie dystanse. Mam w toledo dystanse i jeszcze fele 19 cali, całość jest dużo cięższa niż gównostalówka 15 cali i wszystko śmiga.

      źródło: 4.allegroimg.com

    •  

      @Seraphiel: wystarczy minimalny luz na piascie, minimalna odchyłka na dystansie albo wyrobiony którykolwiek element zawieszeni i nawet dystans 5mm będzie napierdalal. Znasz się na tym czy tylko piszesz dla zasady?

      +: m.......9
    •  
      m.......9 via iOS

      0

      @Seraphiel: skąd dostać takie śruby? Czy dla testów mogę pojeździć bez nich tak max 10km do 80kmh?

    •  
      m.......9 via iOS

      0

      @Seraphiel: innymi słowami. Co bez tej śruby może się spierdolic?

    •  

      @UmrzecZmilosci: albo wystarczy wyważać koła z dystansami i mieć markowe zawieszenie zamiast chinoleum. Robisz z tego jakąś tajemną wiedzę, jak gdyby chodziło o wstawienie reaktora do auta. Jedyne co szybciej będzie się zużywać to łożyska.
      @mirasek69: w ramach testu możesz się przejechać kawałek, ale samą śrubę bym zostawił. Wpisujesz po prostu "śruba centrująca do tarczy hamulcowej". Bez śruby najpewniej kierownica będzie Ci biła przy każdym hamowaniu

      +: Odczuwam_Dysonans, m.......9 +1 inny
    •  

      @mirasek69: śruba centrująca, można bez tego jeździć

      +: m.......9
    •  

      @Seraphiel: ale co ma wyważenie kół do zwiększenia masy pomiędzy tarcza i felga?
      Mam zawieszenie lema, wszystko na markowych częściach, a dystanse na przodzie powodują drgania kierownicy. Poczytaj proszę o problemach z dystansami, przy 90km/h w wielu przypadkach pojawiają się drgani, chociaż i zbieżność i wyważenie kół jest ok.

      +: m.......9
    •  

      @UmrzecZmilosci: zmierz bicie piasty, przy dystansie się skumuluje. Albo masz kijowe dystanse (polecam takie przykręcane, nie przelotowe - np Eibach Pro-Spacer), albo coś gdzieś masz bicie, dystans tylko odsadza koło, szukaj przyczyny w nim, bądź, tak jak pisałem, gdzieś masz bicie, które dystans uwypukla. Ale pewnie kijowy dystans ;)

      @mirasek69: ta śruba to tylko takie ułatwienie, można jak najbardziej zmienić na taką która się chowa, ale bez tego też powinno być OK, nie jest to nic niebezpiecznego - i tak śruby dociągną tarczę do piasty. Śrubkę do tarczy dobierzesz w dowolnym sklepie ze śrubami, taka zwykła, ze stożkiem, pewnie gwint w stylu M4, nieraz dokupowałem jak stara wyglądała nieciekawie.

      +: m.......9
    •  

      @Odczuwam_Dysonans: dystans kumuluje nierówności felgi i ułożenie opony, takie jest moje zdanie, drogi mamy jakie mamy, koła mam spore. W dystans nie chce mi już się bawić:) dodam tylko, ze to samo jest w paru innych autach u znajomych. Może masz@racje, ze dystans był kinowy, sprawdziłem o prawda trzy komplety, wchodziły dość ciasno, a mimo tego...

      +: m.......9
    •  

      @UmrzecZmilosci: no ja używałem właśnie takich przykręcanych, w stylu tych Eibachów (ale innej firmy, już nie pamiętam) bo tym przelotowym nigdy nie ufałem ;) na pewno nie dałbym ich na przód. Tak czy siak lepiej dobrać felgę, a nie bawić się w półśrodki :D

      +: m.......9
    •  

      @Odczuwam_Dysonans: u mnie tylko przelotowe inne nie wchodzą w grę.
      Teraz szukam jakiś na tył, bo lekko się felgi schowały po obniżeniu. Spojrzę na eibacha.

      +: m.......9
    •  
      m.......9

      0

      @UmrzecZmilosci: @Seraphiel: @Sm3rf1k: @Odczuwam_Dysonans:

      Dla przypomnienia. ET felgi zamiast 42 mam 49. Musiałem wypchnąć koło na zewnątrz, bo ocierały mi o nadkola.

      Zamontowane, zdjąłem ze wszystkich kół śruby kontrujące i kupię te, które podał Seraphiel. Super sprawa, nie widziałem takich wcześniej.

      A teraz do sedna:
      Zamontowałem najpierw na przód. RE WE LA CJA. Trochę za szerokie, bo to 15mm ale na tył jak znalazł. Wjechałem na obwodnicę Trójmiasta i rozpędziłem się do 120km/h. Zero drgań. Auto prowadzi się genialnie. Wcześniej cierpiało na rzucanie w koleinach, no i dziury po przejściu na 17tki odczuwałem bardziej. Komfort jazdy jak i pewność prowadzenia zdecydowanie na plus - kierownica daje fajny "feedback". Jestem mega zadowolony jak na 150zł.
      Natomiast... Okazały się odrobinę za szerokie. Koła delikatnie wystawały już z nadkoli i nawet głupio to wyglądało patrząc od przodu. Dodatkowo słyszałem dźwięk jakby piasty z jednego z kół. Musiałem się wsłuchać ale wydawało mi się, że doszedł nowy dźwięk.

      Przerzuciłem na tył. Tutaj zero zastrzeżeń. Mogłyby być ciut szersze, ale kupię sobie o 10mm szerszą oponę i będzie si ʕ•ᴥ•ʔ Co do jazdy - nie ma tak diametralnej poprawy jak na przodzie, ale na pewno jest lepiej.

      Podsumowując:
      Planuję zostawić na tyle 15mm
      na przód wrzucę 10 lub 12mm

      Bardzo ważnym jest oczyszczenie styku dystans piasta/koło. Pucowałem druciakiem, potem preparatem do mycia zacisków i jest ekstra.

      Dzięki za wszystkie rady ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @mirasek69: o tym mówiłem, bez sprawdzenia się nie obyło ( ͡° ͜ʖ ͡°) jeżeli te były ok, to staraj się kupić drugi komplet tej samej firmy.

      +: m.......9
    •  

      @mirasek69: no i gitara, pomyśl jak dziury czuć na 19 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szerokiej drogi, Mireczku

      źródło: toledo.JPG

      +: m.......9
    •  
      m.......9

      0

      @Seraphiel: Niezły kapeć. Ja bym się nie odważył. Dla mnie przejście z 16 na 17 225/50 było ekstremem (ʘ‿ʘ) Wkurwiałem się długo zanim odkryłem to jebane ET, bo musiałem nawet podkładki pod ograniczniki skrętu wkładać ekstra :-/ Ale teraz jest rewelacja
      @UmrzecZmilosci: No trochę mnie nastraszyłeś, aczkolwiek nic niekorzystnego nie odnotowałem oprócz "śpiewu piasty". Ale po tym jak dałem mu ostrzej na serpentynach jakby się uspokoił. Ale o dziwo zero drgań. Tak naprawdę rozstaw wrócił niemal do fabrycznego. Żeby skontrować to ET muszę założyć właśnie 12mm dystanse. ( ͡º ͜ʖ͡º)

      Teraz tylko 12mm na przód i cieszyć się jazdą (ʘ‿ʘ)

    •  

      @mirasek69: pewmnie gdybys kupil fele o 0.5 cala mnjrjsza by nie obcierały( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      m.......9

      0

      @Sm3rf1k: To oryginał Volvo tylko od starszego modelu, myślałem że będą spokojnie fitować. Dałem się wpuścić ale strasznie podobają mi się klasyczne wieloramienne :/

Gorące dyskusje ostatnie 12h