Wpis z mikrobloga

Mireczki, z moją różową planujemy budowę domu i jesteśmy na etapie decyzji czy budować parterowy czy z małym poddaszem użytkowym tzn. 2 pokoje dla ewentualnych dzieci. Plus parterówki taki, że mniejsze koszty budowy i myślę, że więcej jestem w stanie sobie zrobić sam ( planuje budowę systemem gospodarczym ). Z kolei pokoje dzieci u góry dają chyba trochę więcej prywatności. Co sądzicie?

#budujzwykopem #kiciochpyta #dom #budownictwo #pytanie
  • 20
@Sytcoin: A co powiesz o parterowym z możliwością rozbudowy o te poddasze? Jak będzie trzeba zrobić remont dachu to sobie je dobudujesz. Nie znam się na tym i nie wiem czy takie rozwiązanie jest ekonomicznie uzasadnione.
@r4do5: Bardziej myślimy o czymś takim żeby wstępnie przygotować sobie miejsce na 2 pokoje u góry, ale nie wykańczać ich od razu tylko zrobić sobie parter i w przyszłości gdyby miały pojawić się dzieci to wtedy robić pokoje.
@Sytcoin nie byłbym tego taki pewien czy mniejszy koszt parterówki od piętrowego. Weź pod uwagę że parterówka ma zdecydowanie większe fundamenty i dach a to też niemałe koszty

Koszt okien, drzwi, tynków, podłóg etc będzie praktycznie taki sam jak w parterówce jak i pietrowym przy takiej samej powierzchni użytkowej
@r4do5: Remont dachu w nowym domu za ile będzie 30 lat? Bez sensu.
@Sytcoin: Specem nie jestem, ale z użytkowym to chyba jednak taniej wyjdzie. Chociaż wszystko zależy od tego jaki rodzaj stropu się wybierze, bo lany będzie droższy niż zrobienie stopu na wiązarach, a same wiązary podwyższone czy jak to się nazywa.
@waldinio: @ElCidX: Tak teraz myślę, że faktycznie wcale nie musi wyjść taniej parterówka, a wręcz przeciwnie, tym bardziej, że dom będzie podpiwniczony a na piwnicy monolit, także sam koszt betonu na fundamenty + strop i zbrojenia robią sporo kosztów, do tego jeszcze większa połać dachu. Nie mamy jeszcze decyzji w jakiej konstrukcji będzie dom. Miał być murowany ale coraz bardziej skłaniam się ku szkieletowemu, z tego względu, że mam dostęp