•  

    #lacunafabularnie #lacunafabularniehjallbrekka

    WPROWADZENIE

    Jest rok 850. Świat dawno już zapomniał o dawnym Cesarstwie Rzymskim, a zachodni świat nie ustaje w próbach jego restoracji. Minęło 7 lat od zakończenia krwawej wojny domowej pomiędzy trzema wnukami Karola Wielkiego i podziałem państwa Franków. To wokół nich oraz ich państw toczą się najważniejsze dla losów świata wydarzenia.

    Gdzieś z boku wielkiej polityki, a konkretniej na deszczowej, chłodnej, nieurodzajnej i przeludnionej północy żył lud o dwóch twarzach - twarzy spokojnego rolnika, pragnącego dostatnie spędzić swój czas na ziemskim padole oraz twarzy bezwzględnego i nieustraszonego wojownika, dla którego walka jest najważniejszym kultem, a inne ludy powinne mu się bezwarunkowo podporządkować. Wspomniany lud to Wikingowie.

    W Królestwie Danii rządzi król Sigurd Rudobrody. I choć Duńczycy czerpią garściami z organizacji państwa, administracji i armii oraz posługują się nieco innym dialektem od północnych Wikingów, nie porzucili dróg swoich przodków, a północni Wikingowie traktują ich jak swoich pobratymców. Z kolei na terenach dzisiejszej Szwecji i Norwegii istniały do niedawna królestwa Szwecji i królestwa Norwegii, ale po wieloletnim konflikcie między dwoma królestwami i tajemniczej śmierci obu władców oraz ich potomków, jarlowie z całej północy, zebrani na polu bitwy zdecydowali, że nie odbędzie się wybór nowych królów, a oni sami przejmą większą władzę nad swoimi osadami. Zawiązali oni również między sobą zawieszenie broni na 15 lat. Od tamtych wydarzeń minęło już 20 lat, ale pokój między Wikingami pozostał nienaruszony.

    Mimo podziału państwa Franków, podróżowanie na Zachód w kierunku Iberii wzdłuż wybrzeża wciąż pozostaje dla Wikingów szalenie niebezpieczne. Wikingowie byli niezdolni do prowadzenia dyplomacji z nie-Wikingami, stąd otoczeni byli właściwie przez samych wrogów. Wikingowie nierzadko atakowali inne ludy w celu pozyskiwania niewolników oraz innych łupów. Frankowie i Germanie są zbyt dobrze zorganizowani, aby rozdrobnione plemiona Wikingów były w stanie stawić im czoła. Co innego słabi Słowianie i Bałtowie, będący idealnymi niewolnikami, choć w ostatnim czasie coraz uboższymi ze względu na rokroczne najazdy.

    Społeczeństwo dzieliło się na ludzi wolnych i niewolników. Ludzie wolni byli między sobą równi w prawach bez względu na płeć, pochodzenie i rasę. Władcą był najsilniejszy, najodważniejszy, cieszący się poparciem pobratymców, sprawiedliwy jarl. Był źródłem władzy, jak i miejscowych praw, choć te nie mogły być niezgodne z prawem bogów. Nie było permanentnej funkcji kapłana ze względu na chroniczny brak rąk do pracy.

    Największą cnotą wśród Wikingów, generalnie pozbawionych innych cnót, był honor. Był on uniwersalną wartością, będącą drogowskazem zarówno na polu bitwy, jak i w życiu codziennym. Skrytobójstwo było powszechnie nieakceptowane, a okradanie pobratymców było tylko odrobinę łagodniej karane od zdrady.

    źródło: mapa2.png

    •  

      Waszym podstawowym zadaniem jest przetrwać. Pozostałe cele w grze obieracie sobie sami, lub podążacie za celami swojego przywódcy.

      Zaczynacie wszyscy w osadzie Hjallbrekka, położonej na północno-zachodnim wybrzeżu Bałtyku. Wioską oraz okolicznymi terenami rządzi od 15 lat jarl Sigmund Leifsson (NPC). To surowy, ale sprawny i poważany władca. Odziedziczył umiejętności bojowe po swoim ojcu, który podobno samodzielnie pokonał olbrzyma z północnych lasów. I choć znajdowali się pojedynczy sceptycy, to nie można było odmówić ani legendarnemu ojcu, ani synowi nadludzkiej krzepy. Żona Sigmunda, Gyda (NPC), pochodzi z Iberii - została za młodu schwytana przez młodego Sigmunda, a po latach przyjęła nordyckie imię i wyszła za swojego ciemiężyciela. Gyda zajmuje się zarządzaniem niewolnikami i jest zastępcą jarla w razie jego nieobecności.

      Świat jaki znacie, to:
      1. Królestwo Danii, w którym mieszkają Duńczycy - wasi bracia w wierze i krwi, choć odrobinę różniący się dialektem i detalami kulturowymi
      2. miasta u wybrzeży Norwegii i Szwecji, gdzie w różnych osadach żyją najbardziej podobni Wam kulturowo i językowo Wikingowie
      3. Frankowie i Germanie - zorganizowani złodupcy, których w dodatku jest więcej niż Was, nie macie powodów, żeby z nimi zadzierać.
      4. Słowianie i Bałtowie - doskonałe źródło niewolników, żywności i towarów.

      Populacja wybranych osad Wikingów:

      Skrattafell (siedziba króla Danii): 70 000
      Hestr: 20 000
      Mulafell: 10 000

      Aland: 2 000
      Drangaland: 4 000
      Faxa: 4 000
      Gilja: 8 000
      Hjallbrekka: 9 000
      Hranafall: 5 000
      Hrip: 3 000
      Hvita: 7 000
      Lakunvik: 1 000
      Langanes: 5 000
      Lundar: 4 000
      Moberg: 5 000
      Mork: 2 000
      Narfeyri: 8 000
      Ronne: 3 000
      Skaptaholt: 8 000

      Wikingowie nie są przywiązani do ziemi, mogą w każdej chwili wyjechać / odpłynąć w inne miejsce, zostawiając swój ziemski dobytek. Osada oraz ziemia w promieniu kilkunastu kilometrów od osady należą do jarla. Mieszkając tam jesteście zobowiązani oddawać jarlowi 1/4 tego, co wyprodukujecie. Jeżeli będziesz miał(-a) dość jarla i jego rządów, możesz rozwiązać problem w jeden z następujących sposobów:

      1. pokonaj jarla w pojedynku i zajmij jego miejsce (lub zgiń)
      2. opuść osadę i załóż własną
      3. opuść osadę i dołącz do jednej z założonych przez graczy

      Aby nie rozdrabniać gry na dziesiątki wątków, wyjazd do innej osady, prowadzonej przez NPC lub prowadzenie pustelniczego trybu życia oznacza koniec gry.

      Niewolnicy są własnością jarla i służą do uzupełniania wakatów przy produkcji żywności, towarów i uzbrojenia.

      **Mechanika ogólna **
      -----------------------------------------------------------------------

      Gra rozgrywana jest formie rad plemiennych pod przewodnictwem jarla, organizowanych na początku każdego kwartału. Kwartał w grze to 2-4 dni w zależności od stopnia zaawansowania rozgrywki oraz ilości trwających wątków pobocznych. Podczas Rady Osady decydujesz, czy pracujesz w danym kwartale na rzecz przetrwania i rozwoju osady, czy bierzesz udział w potencjalnie niebezpiecznej misji, ustalonej przez jarla. Szczegóły rozgrywki opisane są niżej w komentarzu Mechanika Szczegółowa

      źródło: maparegion0.png

      +: Bartoni, n...o +22 innych
    •  

      Zaplusuj ten wpis, jeżeli przeczytałeś (-aś) wstęp i wprowadzenie i chcesz zagrać wylosowaną postacią. Zaobserwuj tag #lacunafabularniehjallbrekka i zaplusuj wybór osady w tym wpisie

      +: rrobot, r................y +97 innych
    •  

      Zaplusuj ten wpis, jeżeli przeczytałeś wstęp i wprowadzenie i chcesz samodzielnie stworzyć swoją postać poprzez wypełnienie formularza

      +: Bartoni, n...o +70 innych
    •  

      W grze dostępne są cztery profesje "mechaniczne". Fabularnie możecie zmodyfikować je według własnego gustu w granicach rozsądku. Wszelkie akcje i rzuty kością będą rozpatrywane w oparciu o wymienione niżej profesje. Pogrubione umiejętności są umiejętnościami podstawowymi danej profesji i w których bohater zawsze produkuje dwa razy więcej zasobów.

      Farmer
      -----------------------------------------------------------------------

      Żyjemy w trudnych warunkach. Ziemia nie rodzi zbyt wiele płodów, jest zimno, często pada. Żyć jakoś trzeba. I jeść trzeba. Jakże inaczej wyżywić rodzinę, jak nie samemu produkując żywność? Jakże inaczej zapewnić minimum wygód sobie i rodzinie, jak nie sprzedając sąsiadowi wszystkiego, czego nie zjemy? O ile oczywiście dla sąsiada coś zostanie. Najważniejsze, żeby nam nigdy nie brakowało...

      -----------------------------------------------------------------------
      Umiejętności: produkcja żywności, produkcja towarów
      Cecha specjalna: W przypadku niedoboru żywności w osadzie, jesteś ostatni w kolejce do śmierci głodowej.
      -----------------------------------------------------------------------
      Fabularnie możesz być rolnikiem, pasterzem, rybakiem itd.
      -----------------------------------------------------------------------

      Rzemieślnik
      -----------------------------------------------------------------------

      Rolnictwo śmierdzi. Na roli może pracować byle niewolnik, którego czas i umiejętności nie są tyle warte co moje. Nie ma tu znaczenia czy robisz garnki, czy strugasz z drewna łyzki, czy wyrabiasz siodła ze skóry, jesteś kimś więcej niż zwykły rolnik. Jesteś kimś. Jesteś towarową podporą osady, bez której mieszkańcy skazani byliby jedynie na jedzenie, spanie i umieranie.

      -----------------------------------------------------------------------
      Umiejętności: produkcja towarów, produkcja uzbrojenia
      Cecha specjalna: może nauczyć się nowej umiejętności wcześniej niż inni. (na poziomie postaci 4, zamiast jak pozostali na PP 5)
      ----------------------------------------------------------------------- Fabularnie możesz być garncarzem, kaletnikiem, rymarzem, złotnikiem, cieślą itd.
      -----------------------------------------------------------------------

      Kowal
      -----------------------------------------------------------------------

      Garnki? Drewniane miski? Od dobrobytu niektórym ładnie poprzewracało się w dupach. Dla prawdziwego wikinga najbardziej liczy się jego oręż i jego pancerz. Najbardziej chwalebną śmiercią, oferującą największe zaszczyty w Valhalli, jest śmierć na polu bitwy. Życie na ziemi? Przejściowy stan, nie musi być wygodnie... no dobra, mogę od czasu do czasu wykuć jeden kilof albo łopatę.

      -----------------------------------------------------------------------
      Umiejętności: produkcja uzbrojenia, produkcja towarów
      Cecha specjalna: silniejszy od rówieśników (+2 do siły)
      -----------------------------------------------------------------------
      Fabularnie możesz specjalizować się w produkcji mieczy, produkcji toporów, produkcji hełmów itp. lub wytwarzać wszystko, co potrzebne w danej chwili.

      Szkutnik
      -----------------------------------------------------------------------

      Ziemia daje poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Stojąc obiema stopami nie obawiasz się gniewu ziemi. Z morzem jest zupełnie inaczej. Morze jest niespokojne, pełne tajemnic. ale morze ujarzmione może być Twoim sojusznikiem. Chciałbym wierzyć, że potrafię ujarzmić każde morze, ale jestem pewny przynajmniej jednego - robię to lepiej od Ciebie.

      -----------------------------------------------------------------------
      Umiejętności: budowanie statków, produkcja żywności
      Cecha specjalna: 100% szans na bezpieczną ucieczkę z nadmorskiej osady, oblężonej od strony lądowej.
      -----------------------------------------------------------------------
      Fabularnie możesz być szkutnikiem-rybakiem, szkutnikiem-rolnikiem itd.

      Po osiągnięciu poziomu 5 (4 w przypadku rzemieślnika) gracz może wybrać trzecią umiejętność z listy poniżej:

      produkcja żywności
      produkcja towarów
      produkcja uzbrojenia
      produkcja statków

      +: orfan, M.....a +3 innych
    •  

      **Mechanika ogólna **
      -----------------------------------------------------------------------

      Gra rozgrywana jest formie rad plemiennych pod przewodnictwem jarla, organizowanych na początku każdego kwartału. Kwartał w grze to 2-4 dni w zależności od stopnia zaawansowania rozgrywki oraz ilości trwających wątków pobocznych. Podczas Rady Osady decydujesz, czy pracujesz w danym kwartale na rzecz przetrwania i rozwoju osady, czy bierzesz udział w potencjalnie niebezpiecznej misji, ustalonej przez jarla. Szczegóły rozgrywki opisane są niżej w komentarzu Mechanika Szczegółowa

      **Mechanika szczegółowa **
      -----------------------------------------------------------------------

      I. RADA OSADY

      Rada służy jarlowi jako ciało doradcze, a poszczególni członkowie rady (gracze) decydują o podejmowanych przez siebie działaniach w nadchodzącym kwartale. Jarl dba o spełnienie wymaganych minimów produkcyjnych w wiosce, potrzebnych do jej przetrwania i/lub rozwoju.

      II. ZASOBY

      Gra fabularna wymaga zastosowania pewnych uproszczeń. Podstawowymi zasobami z punktu widzenia osady są:

      1. Żywność - mierzona w buszlach, potrzebna zarówno do bieżącego wyżywienia mieszkańców osady, tworzenia zapasów zimowych, jak i przygotowywania wypraw łupieżczych i eksploracyjnych. Jeden buszel wystarczy do wyżywienia jednej osoby na kwartał. W zależności od pory roku, pogody, dostępnego obszaru upraw, doświadczenia i ilości niewolników-pomocników farmer jest w stanie wyprodukować od 2 do nawet 20 buszli w ciągu jednego kwartału (szkutnik 1-10 buszli). Obszar upraw spada wraz ze zwiększaniem się populacji osady, co wydatnie utrudnia produkcję żywności. Żywność jest niezbędna do przetrwania osadników. Jej niedobory skutkować mogą śmiercią głodową (w zależności od pory roku), emigracją osadników oraz niemożnością przeprowadzania wypraw łupieżczych.

      2. Towary - obliczane w skrzyniach. Są to wszelkiego rodzaju dobra, wytwarzane głównie przez rzemieślników, takie jak naczynia drewniane, narzędzia, garnki, siodła, ubrania, biżuteria ird. Towary są niezbędne do rozwoju osady - przyciągają nowych osadników i analogicznie ich niedobory powodują emigrację. W zależności od doświadczenia oraz ilości niewolników-pomocników rzemieślnik jest w stanie wytworzyć od 2 do 20 skrzyń towarów na kwartał (kowal 1-10).

      3. Uzbrojenie - obliczane w zestawach. Regularne dostawy i konserwacja uzbrojenia są konieczne do podnoszenia umiejętności bojowych Wikingów, pracujących w danym kwartale w wiosce. W przypadku niespełnienia minimum produkcyjnego w danym kwartale osadnicy nie rozwijają Techniki, nie otrzymując żadnych pasywnych punktów doświadczenia. W zależności od doświadczenia oraz ilości niewolników-pomocników kowal jest w stanie wytworzyć od 2 do 20 zestawów uzbrojenia na kwartał.

      4. Statki - liczone w sztukach, wymagane do prowadzenia handlu oraz przygotowywania wypraw łupieżczych. Podstawowy model statku wojennego mieści 10 wojowników oraz żywność, wystarczającą dla nich na 2 kwartały (20 buszli). W zależności od doświadczenia oraz ilości niewolników-pomocników szkutnik jest w stanie wytworzyć od 1 do 10 statków na kwartał.

      5. Niewolnicy - siła robocza oraz towar handlowy. Jeden niewolnik zwiększa wydajność jednego specjalisty o 50% w danym kwartale, a dwóch o 100%. Trzeci i następny niewolnik nie zwiększają wydajności specjalistów. Przykładowo 20 farmerów wspieranych przez 20 niewolników wyprodukuje 150% wartości bazowej żywności, 20 kowali wspieranych przez 40+ niewolników wyprodukuje 200% wartości bazowej uzbrojenia, a w przypadku 20 rzemieślników, wspieranych przez 1 niewolnika 19 z nich wyprodukuje zwykłą ilość towarów, podczas gdy ostatni dwudziesty wyprodukuje 150% skrzyń towarów. Jarl przydziela niewolników najpierw według rodzaju produkowanego zasobu, a później zaczynając od najbardziej doświadczonych specjalistów, by zmaksymalizować wydajność produkcji.

      III. EKONOMIA

      Wszyscy osadnicy żyją we wspólnocie społeczno-ekonomicznej, co oznacza, że wyprodukowane przez nich zasoby służą wszystkim osadnikom, a nie stanowią ich indywidualnego majątku. Nie oznacza to, że nie posiadają niczego i wszystko jest wspólne - jest ro uproszczenie przyjęte na potrzeby obliczania rozwoju osady oraz określania jej potencjału ekonomicznego i militarnego. Przedmioty posiadane przez graczy mają charakter czysto fabularny. Do obowiązków gracza należy pamiętanie o przedmiotach o charakterze fabularnym, mistrz gry stosuje zasadę zaufania do gracza.

      Handel na poziomie mechanicznym obniża wymaga

      IV. BOHATEROWIE GRACZY

      Każdy z bohaterów przygody ma określone imię oraz wiek, który wpływa na jego umiejętności początkowe oraz szybkość uczenia się. Starsi Wikingowie zwykle uczą się wolniej nowych rzeczy, z kolei młodsi nie są zaprawieni w boju i posiadają względnie mizerne zdolności bojowe.

      V. STATYSTYKI BOHATERA GRACZA

      Poziom postaci (1-5): Ogólna statystyka, określająca doświadczenie bohatera gracza. Poziom dodawany jest do wyniku testu

      Siła (1-20): Odpowiada za ogólną siłę, wytrzymałość, zdrowie i regenerację bohatera. Powiązana z wiekiem postaci, swój szczyt siły bohater osiąga w wieku 29-33 lat, potem zaczyna ją powoli tracić.

      Technika (1-20): Jest wyznacznikiem nabywanego doświadczenia w walce, odpowiada za szybkość i precyzję ataków. Wiking nie traci techniki wraz z upływem lat.

      Walka (Siła + Technika + Poziom postaci, 3-45): Używana do obliczania indywidualnego wyniku walki oraz pojedynków.

      Umiejętności (1-5): określają wydajność produkcji zasobów przez bohatera, rozwijane wraz z częstotliwością ich używania.

      VI. WIEK GRACZA I ŚMIERĆ NATURALNA

      Przy tworzeniu nowej postaci gracz poza wyborem imienia może zdecydować z jakiego przedziału będzie losowany wiek jego postaci. Przedział decyduje o bonusach do statystyk i umiejętności, ale również o szansie śmierci naturalnej. Dokładny wiek losuje mistrz gry.

      16-24: Poziom 1, wszystkie umiejętności 1, bez bonusów do siły i techniki.
      25-33: Poziom 1, wszystkie umiejętności 1, Siła +2, Technika +1
      34-42: Poziom 2, umiejętność podstawowa 2, Siła +1, Technika +2
      43-51: Poziom 2. wszystkie umiejętności 2, Siła -1, Technika +3
      52-60: Poziom 3, wszystkie umiejętności 3, Siła -2, Technika +4

      Szansa śmierci naturalnej (obliczana co kwartał od 5. kwartału w grze):
      16-24: 0%
      25-33: 0%
      34-42: 5%
      43-51: 10%
      52-60: 15%
      60+: 25%

      VII. MISJE POBOCZNE

      W każdym kwartale jarl ma możliwość określenia specjalnych zadań - misji, którym bohaterowie mogą wziąć udział zamiast w produkcji zasobów w wiosce. Wszyscy uczestnicy zadania zostają zawołani do specjalnej, krótkiej ścieżki fabularnej, w trakcie której podejmują decyzje poprzez tradycyjne plusowanie wyborów. Na jej koniec przyznawane są indywidualne nagrody (punkty doswiadczenia) i/lub nagrody dla osady (zasoby). W trakcie zadania w zależności od jego rodzaju, można zostać rannym lub nawet zginąć. Misja kończy się zawsze przed następnym kwartałem, a jej uczestnicy wracają do wioski.

      VIII. WYPRAWA ŁUPIEŻCZA

      Szczególny typ zadania. Wyprawa jest organizowana i odbywa się jedynie za zgodą jarla. Przygotowanie trwa co najmniej jeden kwartał, w trakcie którego trzeba zbudować odpowiednią ilość statków oraz zebrać żywność i uzbrojenie, pochodzące z nadwyżek produkcyjnych w osadzie. W zależności od odległości od osady wyprawa może trwać od 1 do nawet 4 kwartałów. Długość wyprawy określana jest na początku. Na jej koniec przyznawane są indywidualne nagrody (punkty doswiadczenia) oraz nagrody dla osady (zasoby) i są zwykle wyższe niż w przypadku innych misji.

      IX. RANY

      W trakcie misji istnieje ryzyko nabawienia się przykrych urazów. O ile przed draśnięciami i drobnymi ranami Wikingowie się nie kłaniają, o tyle poważniejsze rany mają wpływ na rozgrywkę.

      Lekka rana sprawia, że bohater nie może w następnym kwartale uczestniczyć w misji. Może jedynie produkować zasoby w wiosce, ale wytwarza ich jedynie połowę normalnej wartości.

      Ciężka rana eliminuje bohatera z rozgrywki na 1-3 kwartały. Po tym okresie przez jeden kwartał bohater traktowany jest, jakby miał lekką ranę, po czym następuje pełna rekonwalescencja. Jeżeli bohater bezpiecznie powróci z wyprawy do osady i nie nastąpią nieprzewidziane okoliczności (głód, inwazja, ewakuacja), ma 100% szans na powrót do pełnej sprawności.

      Ignorowanie obrażeń w trakcie misji może spowodować powiększenie się rany. Utrata kończyny na misji zawsze zakończy się śmiercią.

      X. TWORZENIE NOWEJ OSADY

      Jeżeli znudzi Ci się harowanie na tego złodzieja jarla, możesz opuścić osadę i znaleźć nowe tereny do zasiedlenia. Do założenia nowej osady potrzeba minimum 5 graczy, z czego minimum 1 farmera i 1 rzemieślnika. Następnie wybieracie spośród siebie jarla, który przekazuje mi informację na PW. Ostatnim krokiem jest odplusowanie komentarza z wyborem osady i zaplusowanie komentarza z nową. Od następnego kwartału jesteście juz mieszkańcami nowej osady. Deklarację założenia nowej osady możecie składać dopiero od 4. kwartału.

      XI. SKALOWANIE WYMAGAŃ PRODUKCYJNYCH

      Niejasności może budzić system określania minimów produkcyjnych w wiosce. Czy przykładowo 20 graczy w osadzie Hjallbrekka odpowiada za wyżywienie 9 000 osadników? Podstawą każdej gry są bohaterowie graczy, NPC stanowią jedynie tło. Przyjęłam zasadę, że jeżeli gracze się wyrabiają, to NPC w tej samej osadzie tak samo. Jeżeli bohaterowie uzyskują świetne wyniki w walce, to NPC również. Głód i rozwój NPC w osadzie jest ściśle uzależniony od głodu i rozwoju bohaterów graczy. Stopień trudności będzie dostosowywany na bieżąco, co kwartał, z myślą o aktywnych graczach. Teoretycznie 30 farmerów w małej osadzie może cierpieć głód, a jeden farmer w ogromnej osadzie może żyć dostatnio.

      XII. PIERWSZY ROK - OKRES OCHRONNY

      Pierwsze cztery kwartały gry służyć mają do zapoznania się z rozgrywką. Błędy graczy będą w granicach rozsądku wybaczane - z misji będziecie wracać żywi, ewentualne niedobory w produkcji zasobów nie będą dotkliwe, nie będzie losowana śmierć naturalna. Niedozwolone jest w tym czasie organizowanie pojedynków oraz zakładanie i wyjeżdżanie do nowych osad

    •  
      R................u

      +4

      @lacuna: włochy wtedy nie istniały? ( ͡º ͜ʖ͡º)

      pokaż spoiler nie czytałem, tldr, obrazek mnie jedynie interesuje #iq50 ¯\\_(ツ)_/¯

      +: k.........c, Hrabia_Vik +2 innych
    •  

      Największą cnotą wśród Wikingów, generalnie pozbawionych innych cnót, był honor. Był on uniwersalną wartością, będącą drogowskazem zarówno na polu bitwy, jak i w życiu codziennym. Skrytobójstwo było powszechnie nieakceptowane, a okradanie pobratymców było tylko odrobinę łagodniej karane od zdrady.

      @lacuna: Z tym honorem to podejrzewam, że było tak jak wśród rycerzy, samurajów czy innych "honorowych" kultur. Czyli oficjalnie wszyscy kierują się honorem i pomniejsi wojownicy rzeczywiście w niego wierzą. Ale najważniejsi ludzie u władzy są honorowi tylko na pokaz, zaś po kryjomu nie stronią od spisków, zdrad, kłamstw, skrytobójstw.

    •  

      Pytania do rozgrywki starajcie się kierować tutaj aby inni mogli skorzystać z pytań i odpowiedzi.

    •  

      @Rodzynek_w_serniku: Pewnie dlatego, że jako wikingowie nie wiemy jeszcze o istnieniu czegoś takiego

      +: n...o, Hrabia_Vik +2 innych
    •  

      @lewoprawo: Zastosowałam mnóstwo uproszczeń i naciągnięć, żeby uprzyjemnić rozgrywkę. W niczyim interesie jest bezustanne wzajemne wycinanie się graczy.

    •  

      w punkcie III nie wkleił się w całości akapit:

      Handel na poziomie mechanicznym obniża wymagania produkcyjne w wiosce. Jeżeli nie jesteś jarlem, nie masz wpływu na rozwój i kształtowanie się handlu w osadzie.

    •  

      @lacuna: chwila. Co z Anglią? Przecież to był główny cel wypraw Wikingów w tamtym czasie. Słowianie byli biedni już motzno wiec nordycy popłynęli na zachód. To jakiś alternatywny scenariusz bez wysp brytyjskich? XD

      +: Hrabia_Vik, M......s +2 innych
    •  

      @zwaldemar: Została zatopiona xD

      +: zwaldemar, G.................3
    •  

      @zwaldemar: @Hrabia_Vik:

      źródło: crossfitcypher.com

      +: Hrabia_Vik, C..............u +14 innych
    •  
      D......t

      +5

      @zwaldemar: @Hrabia_Vik: @lacuna: Może przyjmiemy, że król Anglii Alfred Wielki wyrzucił wszystkich wikingów z Wysp Brytyjskich, zabezpieczył granicę, spalił Jorvik tak więc wikingowie się wkurwili na złotodupców Anglików i pierdolą cała Brytanię z Irlandią?

    •  

      @DaKnight To wyślemy tak potężną wyprawę, że Anglosasi od Szkocji do samego Sussex będą wyznawać naszych północnych bogów! Nie będą nam jakieś złotodupce przeszkadzać w zdobywaniu żon i złota!

    •  

      @DaKnight: @Hrabia_Vik: Trzeci akapit drugiego komentarza rozjaśni nieco sprawę. Odległą Iberię znacie tylko dlatego, że jarlowa stamtąd pochodzi. O reszcie ziem coś tam tylko słyszeliście.

      +: Hrabia_Vik, D......t +1 inny
    •  

      @lacuna: gdzie plusować jeśli nie chcę grać, ale chciałbym być wołany, żeby obserwować rozwój wydarzeń? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  
      r......y

      +2

      @lacuna: Co przygoda to lepsza. Zachecam paru mireczkow do zalozenia Mirkovik ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @donn16: Nie ma takiej możliwości poza obserwowaniem tagu #lacunafabularniehjallbrekka

    •  

      @lacuna szkoda, przy obserwowaniu nie ma powiadomień :<

    •  

      Coś czuję, że nie będzie losowania profesji tylko wszyscy zostaną z automatu farmerami, bo na razie ze zgłoszeń szykuje się żywnościowa katastrofa. Do tej pory tylko 1/3 graczy ze zdolnościami wytwarzania żywności.

      źródło: i.imgur.com

    •  

      @lacuna: hola, hola! Dla farmerów i szkutników-rybaków to bardzo dobra wiadomość, jakoś sobie poradzą, a reszta niech wcina kowadła xD

      Tak coś czułem, że tak będzie ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @Lisaros: Paanie a po co panu praca na roli i ryby jak somsiada można ograbić xD

    •  

      @lacuna Gdyby nie dwa powtórzenia w drugim zdaniu to nawet bym przeczytał.

    •  

      @lacuna eeeej weź przenieś to z Mirko na forum. Kiedyś rypalem na unholy tavern.fora.pl. wygląd o wiele bardziej przejrzysty nie ma mnóstwo wątków. Poszczególne grupy to miasta , podgrupy to lokalizację a posty to wątki ludzi :o prooosze, pograłbym tu ale wygląda mi to mega topornie

    •  

      @FishyGuy: Dostosowywanie się do warunków technicznych to ekscytujące wyzwanie. Nigdzie się nie wybieram :)

    •  

      @lacuna ale dla ludzi też by było wygodniej :p ew. Np rady mogły by być na Mirko a poboczne wątki i ogólny rdzeń tam :p takie forum jest free a ogarnięcie tego to 30 minut :p tym bardziej że cały pomysł i mechanika jest już :D

    •  

      @lacuna: wyboru osady dokonują wszyscy czy tylko osoby, które losują postać?, bo link do osady został umieszczony w tym samym komentarzu

    •  

      @FishyGuy: nie chce mi się iść na żadne forum, chcę grać tu

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @TheDamex: Tworzący własną postać będą mieli jeszcze jedną decyzję do podjęcia, a potem zostaną wezwani do wyboru osady.

    •  

      @lacuna jaką decyzje, gdzie ją można podjąć jak już zrobilem postac wczesniej?

    •  

      @Diamond-kun: Nie martw się na zapas i przystopuj z pytaniami.

    •  

      @Queltas jiizzzz ale tutaj serio nie jest przejrzyście :c

    •  

      @lacuna:
      kurde faja już nie mogę się doczekać jak zbuduję statek, wezmę kupę żarcia i pożegluję gdzieś w pizdu z tej wysepki
      wreszcie nie będę musiał patrzeć na tego durnia jarla

      źródło: cool.jpg

    •  

      @Phenomeon: Ten serial to już się na mnie czai od czasu zarejestrowania się na tym portalu.

    •  

      @lacuna:
      Ja złapałem przynętę i ani trochę nie żałuję ( ͡º ͜ʖ͡º)

      +: lacuna
    •  

      Ale tu są gracze i jest im wygodniej brać udział w grze fabularnej pomiędzy oraniem prawaków/lewaków, oglądaniem cycków i czytaniem anonimowych baitów @FishyGuy, większość ma problem z zapisaniem się do spamlisty czy obserwacją tagu, a co dopiero z rejestracją konta na innym portalu.

    •  

      @lacuna: Myślałem że będzie opcja grania germanami i podbicia słowian przed wikingami.

    •  

      @Mnichuy:

      źródło: wykop.pl

      +: TynkarzCzwartejSciany, G.................3
    •  

      @lacuna: to chciałbym zostać 27 letnim rzemieślnikiem, jakie zawody mogę wybrać i pod jakim wpisem pisać?

    •  

      @Usmiech_Niebios: Wszystkie potrzebne informacje są w tym wątku.

    •  

      @lacuna wyjaśniłaś mnie :( po prostu czuje się zagubiony i mam wrażenie że tego nie ogarnę tutaj :(

    •  

      @FishyGuy: ogarniesz, poprzednia gra wyszła dobrze, a lacuna dawała jasny przekaz. Możesz zobaczyć pod tagiem #lacunafabularniesenatrzymski jak to się potoczyło ;)

    •  

      @Lisaros czyli tylko początek to kilka niezależnych postów gdzie nie wiem co mam klikać(do końca) xd?

    •  

      @FishyGuy:
      1. Przeczytaj wszystkie informacje pod tagiem #lacunafabularniehjallbrekka
      2. Zaplusuj trzeci albo czwarty komentarz w tym wątku i wykonaj instrukcje, zawarte w tym plusowanym.
      3. Czekaj na wołania

    •  

      @FishyGuy: tak, później wszystko się zgra :) Tak jak lacuna napisała - przeczytaj informacje z wpisów, bo są pomocne.

    •  

      @lacuna dobra dobra, jestem trochę upośledzony ale mam chyba manie kontrolowania wszystkiego, każdej nitki ( ͡° ʖ̯ ͡°) ciężko mi przez to grać w gry gdzie od jednego questa kończysz kilka wątków dalej xD już dużo więcej wiem, dzięki i czekam na jakieś info. Kiedy się spodziewać xd?

    •  

      @lacuna: Dopiero teraz zobaczyłem wykres z preferencjami ról. Kowali tyle, że zamiast robić wymarzone topory i umba będą, jak podludzie, gwoździe wykuwać. xD

      +: laufer
    •  

      @Onde: Odezwa do ludu zadziałała.
      @FishyGuy: poniedziałek-środa, ale w związku z ilością graczy chyba bliżej środy. Chyba.

      źródło: i.imgur.com

    •  

      @lacuna: Jeśli dane sprzed chwili, to swój udział mam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @lacuna A czy skaldów jakichś mamy? ᕙ(✿ ͟ʖ✿)ᕗ

    •  

      Jeśli ktoś szuka imienia dla postaci, klikać tu

    •  

      @pufcyneracy @sanchopancho @Sinklinorium @Tetravis - zaplusowaliście oba komentarze, macie czas do 16:30 dzisiaj na podjęcie ostatecznej decyzji co z Waszymi postaciami

    •  

      @lacuna odplusowalem jeden komentarz :)

      +: lacuna
    •  

      Odplusowałem komentarz z losową postacią.

      +: lacuna
    •  

      @lacuna: ja dałem losową postać ale liczyłem na bycie farmerem xD

    •  

      Ups, odplusowane również

      +: lacuna
    •  

      Ostatnia godzina na zgłaszanie swoich własnych postaci zgodnie z tym komunikatrem.

    •  

      @lacuna: Formularz tworzenia postaci został zamknięty, aby dołączyć do gry zaplusuj i wykonaj instrukcje z trzeciego komentarza do niedzieli do godziny 12:00, postać zostanie wylosowana.

    •  

      @lacuna: serio już zamknięte, oezu ale bezsens dostanę 60 letniego farmera i zdechne

    •  

      Zapisy zostały zamknięte, poprawnie zapisało się 167 graczy!!!

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @Gorrann: Zapisy zostały zamknięte w niedzielę w południe.

    •  

      @lacuna: Z reguły nie przeglądam wykopu w weekend. Trudno. Proszę dodać mnie do spamlisty, będę w takim razie jedynie śledzić rozwój wydarzeń. Dziękuję

Gorące dyskusje ostatnie 12h