Wpis z mikrobloga

Jakieś protipy jak dojechać 160 km do mechanika z najprawdopodobniej uszkodzonym czujnikiem położenia wału korbowego g28? Ostatnim razem jak jechałem, zgasł mi w trakcie normalnej jazdy, pojawił się check engine, miałem kompa przy sobie i sprawdziłem bład -> 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal. Jakoś dojechałem (po odczekaniu) tam gdzie musiałem a teraz pasuje mi dojechać do mechanika i coś się boję że będzie ciężko :/
#auto #mechanikasamochodowa #samochody
  • 10
stówę na lawetę żałujesz?


@Atreyu: Raczej trudno będzie znaleźć laweciarza, który bierze poniżej 1zł/km, pewnie nawet takiego za 1,5zł/km będzie ciężko.

@Detergent: Możesz spróbować odłączyć ten czujnik całkiem to może nie będzie gasł, gdy będzie gubił sygnał. Może ci więcej spalić paliwa jak będziesz jechał bez czujnika.
@Atreyu: Raz zgasło, potem dojechałem już normalnie i od tamtej pory nie jeździłem, nie wiem, może jak już jest check to jest jakieś zabezpieczenie typu: spadek mocy czy coś i się dojedzie :/
@biskup2k: Odłączenie odpada, nie mam ani narzędzi ani pojęcia o mechanice samochodowej
@Detergent: To jest jakiś samochód grupy VW? Tam zwykle nie potrzeba prawie żadnych narzędzi aby dobrać się do kostki. Np. w A4/A6/Passacie B5 trzeba odkręcić zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego. W golfie itp. chyba wtyczka jest z przodu silnika. Czasem jak czujnik się poluzuje w bloku to też może wyrzucać ten błąd.
@biskup2k: seat leon 1.6 2001r. Ale czy na pewno można odłączyć ten czujnik? Bo jak tam poczytałem to w internecie ludzie próbowali odłączać ale czujnik położenia wałka rozrządu a nie wału korbowego
@Detergent: @biskup2k: nie pojedzie bez czujnika na wale na wałku tak ale na wale nie, będzie ci gasł jak się nagrzeje więc jedyny pro tip to kupić coś w sprayu co szybko odparowuje np. zmywacz do hamulców. Jak ci zgaśnie to czekasz aż ostygnie i wtedy odpali, albo psikasz tym sprayem na czujnik i wtedy go szybko schłodzisz i będziesz mógł jechać dalej
@Detergent: nie raczej nie ma to związku , jak nie ma wycieków , płyn chłodniczy jest czysty to się sprawdza kompresję na silniku i wiadomo o co chodzi, jak wychodzi z moich doświaczeń to jest duża szansa, że skończyły się pierścienie w tym silniku bo są słabe.