Wpis z mikrobloga

Się dzieje ( ͡º ͜ʖ͡º) Nie tylko takie oszołomy jak ja przypomniały sobie o SKM na południe. Bardzo dobrze, dobry czas na takie rozmowy.

Ale np Grzelak (Lisicki v1.1, równie bezmyślnie lojalny, tylko kapkę młodszy, podobnie jak nasz wypokowy celebrator zburzonych mostów) dalej twierdzi że tramwaj, który będzie jechał tak samo długo co samochód ma większy priorytet. Czy ci ludzie w ogóle myślą? Jakim cudem zbiorkom który jedzie tak samo długo ma wygryźć wygodne samochody? Czy może po prostu ludzie pokroju budynia, liska i szczeniaczka-grzelaczka siedzą głęboko w kieszeniach firm budujących tory tramwajowe?

http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,23756739,zbudujmy-skm-na-poludnie-gdanska-to-ostatnia-chwila-zeby-o.html

#gdansk
Pobierz q.....q - Się dzieje ( ͡º ͜ʖ͡º) Nie tylko takie oszołomy jak ja przypomniały sobie o ...
źródło: comment_F6YBOY8Q7BA3xYxcMgAV6zZeiFgxdbes.jpg
  • 25
dalej twierdzi że tramwaj, który będzie jechał tak samo długo co samochód ma większy prioryte


@qwarqq:
Jaki tramwaj? Przecież po kilku latach obiecywania tramwaju wzdłuż Jabłoniowej, aż do Fashion House, po pobudowaniu tam kilkunastu osiedli i przesiedleniu dziesiątków tysięcy osób -- pokazali ludziom wała "Co? Jaki tramwaj? Na żartach się nie znacie?".
@Polinik: Teraz twierdzą, że rozwiązaniem będzie tramwaj wzdłuż nowej bulońskiej, który zwiezie ludzi z Warszawskiej do Wrzeszcza... w okolice PG. Czyli by dotrzeć do oliwskiego mordoru lub bardziej biurowej części tej dzielnicy, będzie trzeba przesiadki. A później będzie trzeba zwołać zespół by opracować skuteczniejsze rozwiązanie, które uratuje tą linię. I przyzna się zespołowi premie. I tak się po mału żyje w tym samorządzie x)
Teraz twierdzą, że rozwiązaniem będzie tramwaj wzdłuż nowej bulońskiej, który zwiezie ludzi z Warszawskiej do Wrzeszcza


@qwarqq: Może jest, może nie jest, nie będę teraz tego oceniał.
Ja mówię tylko o obiecywanym przez lata tramwaju wzdłuż Jabłoniowej i Przywidzkiej, gdzie w czasie "obowiązywania" tej obietnicy zamieszkało w zasięgu oddziaływania tej linii tramwajowego dziesiątki tysięcy ludzi -- jakaś część na pewno podjęła decyzję o przeprowadzce uwzględniając też przyszły tramwaj.
A tu psikus
@qwarqq: ja mam bezpośredni tramwaj spod domu + 5 minut spaceru do pracy, nie pojechałem nim nigdy, bo jedzie 40 minut, biorąc pod uwagę, że się nic nie #!$%@?, do tego oczywiście jest zawsze #!$%@? ludźmi pod sufit. Samochodem jadę w korku 20 minut jak są normalne korki, powrót jak są duże korki to 40 minut autem, a jako, że argument finansowy mnie nie przekonuje to będę jeździł samochodem, ja i
@DanioPL: Ja bym czasami pojechał -- o ile miałbym spod domu pod robotę. Może bym znów zaczął czytać książki, bo dobrze czasem poczytać, zamiast tylko audiobooki.
Na pewno daje to jakąś elastyczność w kwestii "trzeba oddać furę do mechanika".

No ale jak trasę, którą robię samochodem w 20 minut zbiorkomem zajmuje godzinę i ma dwie przesiadki -- to nad czym tu w ogóle myśleć? ( ͡° ͜ʖ ͡°
@DanioPL: bo mimo tego co uparcie wmawia nam UM Gdańsk, tramwaj nie jest rozwiązaniem do spinania transportu w tak rozległym mieście jak gdańsk. Tramwaj jest idealny do ścisłego centrum, do gęstej zabudowy ze zredukowanym ruchem kołowym. A nie żeby zwozić ludzi z peryferii miasta. Od tego są inne rozwiązania, takie jak własnie SKM. Ale kasa z skm nie spływa do kieszeni miasta, więc Gdańsk się na nich obaził i inwestuje w
@Polinik: wyborcza od jakiegoś czasu nie darzy adamowicza wielka miłością, mniej więcej od czasu gdy podebrał im najwierniejszych jego sprawie dziennikarzy do gdansk.pl. Mnie bardziej zainteresowało, że to oni ujawnili tą aferę z działkami przy abrahama/grunwaldzkiej, bo to nie tylko waliło w gabinet budynia, ale też w PO. Dziwne rzeczy się tam dzieją
@Polinik: no tak, ale wciaz, młody bolko nie ma zaplecza samorządowego, będzie to składał z lokalnych działaczy PO. Np ta cała chmiel już do jego obozu przeszła, mimo że ta kobieta też nie reprezentuje sobą żadnej innowacyjnej idei, to kolejna która klepie karierę na bezwzględnej wierności stanowisku partii. Dlatego mnie dziwi że uderzyli w PO w ramach afery abrahama, no chyba że są tam jakieś napięcia wewnątrz-partyjne i walka frakcji. Zdanowicz
@bartoszp wołam, natknąłem się na ten artykuł dzisiaj z rana. Nie wiem, czy czytałeś.
@qwarqq: Co prawda wątpię w jego realizację z racji na wykupienie działek blisko pętli na Świętokrzystkiej przez Domestę/Robyga. Choć na Południu mieszka 20% osób zamieszkałych w Gdańsku, a wszystkie nowobudowane drogi zatykają się po kilku miesiącach po oddaniu, to brzmi jak szansa.
@zavafoj: wiesz, przy kapkę ambitniejszym podejściu można po prostu puścić tam skmkę pod ulicą, z tego co pamiętam to świętokrzyska i małomiejska i tak mają przejść remonty. I to jest do zrealizowania, ale w sumie faktycznie największym problemem jest to, że SKM nie jest w pełni w rękach lokalnych samorządów. Gdyby przekazać w ręce lokalnych samorządów choćby tylko część dotyczącą transportu na terenie dużego i małego trójmiasta, to napewno by było
Nie wiem czemu żaden kandydat PiS jeszcze nie próbuje kręcić kampanii na przekazaniu SKM samorządom, przecież to było złoto wyborcze.


@qwarqq:
Bo trójmiejskie samorządy nie są i pewnie nie będą prędko w rękach PiS?
Mają oddawać swoje synekury oponentom politycznym nie dostając nic w zamian?

Ludzie nie czują takich niuansów, jak to, że ZKM, że GAiT, że SKM. Dla nich to po prostu zbiorkom w mieście i nie działa.
A skoro
@Polinik: Pozostaje zapytać dlaczego nic z tym nie zrobiono przez 8 lat władzy PO... Ale spodziewam się że tam raczej po prostu nikt o tym nie pomyślał. Ciepła woda w kranie była? Była. I tyle. Byliśmy zajęci budowaniem monumentów, zamiast transportu w mieście.

@zavafoj: widze że na tych planach nie ma nic o SKM, za to jest wciśnięty następny tramwaj xD krótkowzroczność obecnych planistów po prostu poraża.
@FPNgda: W tym wypadku zgadzam się z @Polinik - pis nie odda tych udziałów, to by była niepotrzebna strata wpływów na rzecz samorzadów opanowanych przez PO. I jeszcze raz powiem to co mówiłem wcześniej: mieliśmy na to 8 lat jak rządziło PO. Tyle że wtedy najważniejsze były ECSy, muzeum WW2, reaktor szekspirowski, marina w sopocie niszcząca obecnie okolice mola i stadion w gdyni. Oraz nadskakiwanie deweloperom w planach zagodpodarowania. Mamy krótkowzrocznych