Wpis z mikrobloga

Mireczki, jest tutaj jakiś zdolny mechanik bądź znawca silników VW?
Co powiecie o tym aucie: https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-roomster-1-6-climatronik-solardach-alu-oplacony-z-niemiec-ID6AR1OF.html#9eb7c727e4?
Nie widzę oznaczeń silnika typu FSI, TSI itd., zwykłe 1.6.
W internecie pełno jest informacji o awaryjności TSI/FSI, ale w podanym aucie widzę zwykłe 1.6. Warto takie kupić?

Potrzebuję pomocy przy zakupie #samochody

#mechanikasamochodowa
  • 8
@hero108: to jest silnik wolnossący uchodzący za stosunkowo bezawaryjny i prosty w obsłudze. Oznaczenie tego silnika to MPI :) Jak nie szukasz demona prędkości to raczej sie nie zawiedziesz. Silnik bardzo podatny na gaz
Co znaczy "podatny na gaz"?

I skąd wiesz, że to jest MPI?? :)


@hero108: Pewnie stąd zresztą jest (pokracznie) napisane

1.6 NIE AWARYJNE FSI IDEALNA POD LPG !!!


Bo do FSI to instalacja, która wtryskuje trochę benzyny aby wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku benzyny się nie zapiekły albo instalacja VI generacji jak np. vialle lpdi (czyli wtrysk ciekłego lpg przez wtryskiwacze benzyny) za 8000tys. zł gdzie nie potrzeba dotrysków benzyny.
@hero108 MPI nie jest raczej awaryjnym silnikiem, aczkolwiek pierścienie potrafią się zużyć trochę przedwcześnie przez co zaczyna #!$%@? znaczne ilosci oleju , można to sprawdzić wykonując próbę olejową.
@hero108: pojawia się problem ze spalaniem oleju. Sam znam dwa auta z tym silnikiem i pomimo przebiegu w granicach 250kkm wszystko jest OK. Myślę, ze tutaj przebieg jest kluczowy. Bo w TSI/FSI bardzo często przepalanie oleju było w cenie nowego auta xD
I skąd wiesz, że to jest MPI?? :)


@hero108: Internety (a konkretnie autocentrum) twierdzą, że w Roomsterze w ogóle nie było 1,6FSI, tylko MPI. Więc teoretycznie wszystkie 1,6 powinny być bezpiecznym wyborem.