Wpis z mikrobloga

#gry #pcmasterrace #phantomdoctrine

Ogólnie gra mi się podoba. Ale jest kilka tak irytujących rzeczy, że bym tych deweloperów chłostał.
Brak wyjaśnienia mechanik i tego gdzie co się klika. Przez jakiś czas grałem nie wiedząc, że aby zlokalizować agenta wroga trzeba wejść w listę agentów na mapie taktycznej. Tak samo na początku myślałem, że granaty się zużywają. - Nie nie zużywają się. Kiedy wybudujemy laboratorium do ulepszania agentów to brakuje opisów tych wspomagaczy. Chciałbym mieć listę tego co wspomagacz daje jasno napisaną. A tak to klikamy na wspomagacz i owszem poprawia nam parametry agenta, ale jak chcemy porównać jeden wspomagacz z drugim to musimy klikać i sobie samemu liczyć po statystykach agenta co dodał wspomagacz. - Masakra. Kwestia śledztw są bardzo klimatyczne ale kilka rzeczy na dluza mete meczy. To taki wydłużający grę klikacz. A łączenia potem tych pinesek to jest kurna koszmar potem. Do tego brakuje mi jakiegoś podsumowania sprawa, historii spraw. Chciałbym móc kiedy rozwiąże sprawa sobie wejść w jakieś archiwum i ją obejrzeć/przeczytać.
Nadal nie rozumiem do konca systemu walki, nie wiem kiedy zadam pełne obrażenia a kiedy nie (chyba, że to zamierzone). Znaczy wiem, że np. na początku walki wrogowie mają małą Czujność, wiec to, że wejdą pełne obrażenia jest pewne. Ale np. na Agentów to nie działa itp. No dużo ukrytych mechanik, które nie są zbyt jasno wyjaśnione. Tak samo jak przeglądamy agenta, którego możemy kupić to kiedy widzimy, że jest z organizacji jakiej nie znamy to nie mamy opcji zobaczyć co ta organizaja daje tzn. jak najedziemy myszą to ok pokaże nazwy w formie tekstu - ale jak postać ma perk, którego nie znamy to nazwa nic nam nie da. Ja czasami kupuje agenta tylko po to aby zobaczyć co to za nowy perk jakiego nie znam (a potem wczytuje grę.).

Przydał by się lepszy ekran rozbudowy bazy. No kurna mac to małe okienko w warsztacie to jest porażka.
Przydał by się klawisz do zrzucania całego ekwipunku agenta. I wygodniejsze przeglądanie tego co mamy w bazie i handlu. Wchodzenie w ekwipunek agenta po to aby przejrzeć rzeczy to nie jest zbyt wygodne (choć dobrze, że mozemy kupić coś od razu z poziomu uzbrajania agenta, ale przydała by się też opcja oddzielna dostepna z poziomu bazy.)

Walki taktyczne mocno premiują pod wieloma względami cichą walkę. Przez co mam wrażenie, że wielu rzeczy się nie używa mimo, że są. np. pancerze, miny itp. generalnie rzeczy do otwartej walki.

Sporo jest do poprawy i naprawy ale ogólny koncept mi się podoba. Wydaje się tez, że grze mamy sporo możliwości.
  • 7
@Variv: Też mnie trochę zaczęły denerwować takie drobnostki właśnie pokroju braku możliwości usuwania ekwipunku z nieużywanych agentów czy tego że nie wiadomo co powiększają i zmniejszają dane specyfiki. I też chciałbym coś w stylu jakiegoś archiwum w którym miałbym rozpisane kryptonimy poszczególnych agentów beholdera czy kryptonimów używanych do nazywania innych agencji czy miejsc ;v Co do samych śledztw to polecam samemu robić tylko te fabularne a resztę olewać bo to tak
Co do samych śledztw to polecam samemu robić tylko te fabularne a resztę olewać bo to tak realnie i tak nic nie daje oprócz nowych kandydatów czy jakichś pierdół.


@Asterling: Nie zgadzam się. Robienie śledztw daje np. nowe rzeczy do kupowania/produkowania. Albo odkrywa ukryte perki agentów. Potrafi też odkryć agenta wroga. IMHO daje sporo.
Robie CIA.
@Variv: Pod koniec gry mi się już tego nie chciało robić i to co dawali informatorzy mi wystarczało ;v Ogólnie to właśnie skończyłem kampanię CIA i zastanawiam się co wybrać teraz bo nie wiem czy te kampanie jakoś mocno się różnią czy może tylko pierwszą misją.