Wpis z mikrobloga

Mireczki, czy jest tutaj jakiś spoko mechanik który chciałby pomóc mi w naprawie mojej super uber wypasionej foki pierwszej generacji z super dobrym silnikiem 1.8 tdci, którego za uja nie mogę podpiąć do komputera bo się nie chce połączyć i włożyłem już w tą naprawę naprawdę sporo kasy. Ewentualnie czy jest ktoś kto chciałby podjechać do mnie i pomóc zrobić furę, ktoś kto się zna i ma pojęcie? Tutaj to chyba przyda się tag #slupsk bo z tej okolicy jestem.
Albo ktoś kto by chciał podjechać i podpiąć kompa i pokazać mi błędy jakie są itp.

fura to focus mk1 1.8tdci 2002r


#mechanik #mechanikasamochodowa
  • 41
@231010: dziękuje za zawołanie ale @KosmicznyPolityk niestety nie dam rady pomóc. Nawał pracy w firmie + sporo aut pod warsztatem po południu. Z racji tego, że robię popołudniami a jest lato więc nie codziennie siedzę w warsztacie mam kolejkę na 2 tygodnie w przód ( ͡ ͜ʖ ͡). Jeszcze od przeszłego tygodnia idę na urlop zarówna na etacie jak i w garażu więc sprawa przedłuży się
@WiewiurPL:
Auto nie chce zapalić po wymianie wtryskiwacza.
1. Jechałem autem i zapalała się "sprężynka", po zgaszeniu i dopaleniu znikała i jechałem dalej.
2. Po którymś razie już nie znikała to tylko dojechałem do domu i postanowiłem to zrobić.
3. Test przelewowy pokazał że jeden wtrysk leje, został oddany do regeneracji na gębę.
4. wtrysk regenerowany nie pomógł a pogorszył, auto przestało odpalać. Sprężynka cały czas się pali.
5. Zamówiłem wtrysk
@KosmicznyPolityk: super regeneracja.
Trzeba by podłączyć pod kompa ale jak jest problem z komunikacją może być ciężko - można spróbować ustawić się, wezmę kompa zobaczymy może się uda.
Te silniki z tego co pamiętam #!$%@? ciężko się odpowietrza i trzeba mieć zewnętrzną pompę która pompuje do jakiegoś naczynia i potem na hejnał przełożyć wężyk żeby nie załapał za dużo powietrza. Bez tego nie da się go odpowietrzyć.
świece odpadają, nawet jakby
@WiewiurPL: dobra na innym kablu poszło i program ForScan połączył się i coś tam pokazał (ScanXL Pro połączył się ale nic nie pokazał)

najpierw pokazało błędów bardzo dużo, ale to mogły być błędy też stare itp., porobiłem ich screeny wyślę je w jednym pliku (nie obczaiłem opcji zapisywana loga i screeny robiłem). I pomyślałem (nie wiem czy dobrze czy nie) ale usunąłem te błędy, zrobiłem próbę odpalenia auta i znów zeskanowałem
@WiewiurPL: dobra dziś z pompką ręczną popajacowałem troszeczkę, ogólnie to z filtra do pompy pompowałem, a potem od pompy z powrotnego do filtra i tak przelałem kilka litrów ropy. Kręciłem nim tyle razy tyle prób aż coś tam niby jakby łapał jakiś zaskok był (maska tak drga czasami ... wcześniej nie drgała w ogóle) i rozładowałem akumulator. Na necie to co widziałem to odpowietrzanie takie łatwe, trochę pompką pomajta i już
@KosmicznyPolityk: A próbowałeś go w ogóle odpalić na plaku? I sprawdź jeszcze w forscanie czy masz zakodowane wtryski czy nie ma czasami samych zer? Mimo wszystko próbowałbym na plaku odpalić u mnie mondeo mk3 w tdci z uwalonymi wtryskami dopiero tak mogłem go odpalić żeby na regenerację wtrysków i pompy pojechał
@KosmicznyPolityk: spróbuj bo to wygląda jak zapowietrzony układ a jak już filtr masz zalany to może pójdzie.. w escorcie kiedyś i chyba focusie w tddi była ręczna pompka i szło trochę łatwiej to odpowietrzyć... Aha a do filtra zaglądałeś czy nie ma opiłków?
@vredot: filtr zalewałem i nic, opiłków też nie znalazłem

Montowałem nawet tak że pomijałem bak i filtr paliwa, dwa baniaczki jeden pełny ropy, na przewodzie dodatkowo filtr założony bo nie wiem co w tym baniaku na dnie siedzi, a na powrocie z pompy wężyk do innego baniaka gdzie było troszeczkę tylko ropy. Zassało całą ropę z baniaka przy próbach odpalenia i dupa blada (5l przelało się ciągiem i nic)

sprawdzę najpierw