@przeczki: Lotnicza ma inny skład chemiczny, ma troche mniej oktanów, nie ma zwiazków tlenowych, jest mniej kaloryczna, ale za to może się spalać bardziej przeiwdywalnie i stabilnie w warunkach jakich lata samolot, tak w dużym skrócie.
Paliwo lotnicze: lżejsze węglowodory niż w oleju napędowym oraz niższa gęstość, zakres wrzenia i lepkość. Paliwo lotnicze: temperatura krystalizacji nie może być wyższa niż -47°C przez okrągły rok (ale to też zależy od geografii, bo w USA może mieć -40, a w Kanadzie -60). Olej napędowy: temperatura mętnienia nie ma limitu i może być różna w ciągu roku, to zależy od pory roku (lato - ok. 0°C, zima
@przeczki zacznijmy od tego, o której paliwo Ci chodzi. W lotnictwie cywilnym lata się głównie na AVGASie 100LL, czyli 100 oktanów, low lead - nisko ołowiowa. Zamarzanie to akurat #!$%@?, bo nie da rady zamarznąć w małym lotnictwie. Chodzi o to żeby się woda nie wytrącała (⌐͡■͜ʖ͡■)
#lotnictwo #paliwo #samoloty
Komentarz usunięty przez autora
I zapala sie dop. przy ok.40 stopniach.
Paliwo lotnicze: temperatura krystalizacji nie może być wyższa niż -47°C przez okrągły rok (ale to też zależy od geografii, bo w USA może mieć -40, a w Kanadzie -60).
Olej napędowy: temperatura mętnienia nie ma limitu i może być różna w ciągu roku, to zależy od pory roku (lato - ok. 0°C, zima