Wpis z mikrobloga

Z racji tego, że od kilku ładnych lat pracuję w sprzedaży internetowej chciałbym się podzielić tym jakie problemy były najczęstszymi przy współpracy z daną firmą. Wolumen miesięczny jaki wysyłam to pomiędzy 5 - 15 tys. przesyłek zależnie od pory roku.

DHL: małym minusem jest cena, ale jednak to jest firma dla osób którym zależy na jakości. Największym minusem jest aplikacja webowa, wprowadzanie przesyłek trwa sporo dłużej jak u konkurencji a przy większych wolumenach nie można się obejść bez własnego oprogramowania. Brak możliwości wydruku etykiet z pliku XML.

DPD: praktycznie wszystkie przesyłki następnego dnia są wydane do doręczenia, jeżeli Kurier zastanie adresata, jest poprawny adres i wszystko gra to paczka bez problemu trafia. Problem często pojawia się w przypadku błędnie podanego adresu, nieobecności adresata lub uszkodzenia przesyłki. Wyjaśnienie problemu, czy skierowanie do ponownego doręczenia drwa zdecydowanie dłużej jak u konkurencji i czasami nawet kilka dni. Obsługa Klienta dość "biurokratyczna".

InPost: największym problemem tej firmy jest to, że podjęła się doręczeń listów przez co tak zniszczyła sobie dobrą opinię że jeszcze kilka lat potrwa jej odbudowanie. Tak i to jest największy problem, bo Klient widzi wysyłka "InPost Kurier" to od razu przypisuje do tego że paczka pójdzie długo i trzeba to tłumaczyć, a rzeczywistość wygląda tak że 95% przesyłek jest dnia następnego u Klienta.

Pocztex/Poczta Polska: doręczalność w terminie na bardzo niskim poziomie, w niektórych okresach roku - latem podczas urlopów i zimą w szczycie spada nawet do 60% jednak aby nie wykazać tego w raportach, odebrane przesyłki nie są skanowane na przyjęciu za co obrywa sprzedawca. Największym problemem jest system powiadomień SMS-owych który po prostu nie działa przez kilka dni w miesiącu a dla opcji "odbiór w punkcie" to jedyna forma awizacji przesyłki. Webowa aplikacja działa wolno i jest niedopracowana. Przesyłki zagraniczne nie nadają się do stosowania w jakiejkolwiek formie.

Geis: używałem w zeszłym roku ale aplikacja była tak ciężka w obsłudze, że nadawałem 3 dni. Brak możliwości wydruku etykiet po XML.

Paczka w RUCHu: zapewniają doręczalność na poziomie 4 dni i z tego się wywiązują, jednak przesyłki czasami nie są skanowane w dniu odebrania ich przez pracownika więc na porządku dziennym są pytania "dlaczego wysłaliście dopiero w środę a nie wtorek". Wadą jest niezaktualizowana baza punktów odbioru, przynajmniej kilka razy w tygodniu Klient wybiera doręczenie do kiosku który jest już nieczynny. Sporadycznie zdarzają się przypadki, że na kiosku do którego była wysłana paczka jest kartka "w dniach 1-13 lipca przerwa urlopowa".

Jestem ciekaw Waszych opinii na ten temat - czy mieliście podobne problemy z tymi firmami, a może tylko u mnie się tak działo?

#kurier #dpd #inpost #allegro
pietrek3121 - Z racji tego, że od kilku ładnych lat pracuję w sprzedaży internetowej ...

źródło: comment_E7O2HgF2bC91RuFfcQZazsT1wAIJfCcd.jpg

Pobierz
  • 19
@pietrek3121: Korzystam głównie z DPD - przy wysyłkach od poniedziałku do czwartku towar u klienta następnego dnia;) W przypadku błędnego adresu bywa problem z dostarczeniem, ale jak dotąd żadna paczka nie wróciła z tego powodu. Kurier skanuje przesyłkę w momencie odbioru, a więc klient poinformowany i zadowolony. Na przestrzeni 3 lat 2 razy uszkodzili paczkę z zawartością płynną.
@ni-hu-ja jakie ilości wysyłasz? No właśnie zauważyłem że w Dpd paczki rzadko wracają ale nkedoręczone od razu czasami leżą 5 - 7 dni na oddziale i czekają aż się ktoś nad nimi zmiłuje ( ͡º ͜ʖ͡º)
@pietrek3121: Ja głównie wysyłam DPD i podzielam wszystkie Twoje spostrzeżenia. Problem mam tylko z kurierem odbierającym, bo dość wcześnie do mnie przyjeżdża, a z gościem nie idzie się dogadać.
DHL natomiast wykorzystuję do wysyłek paletowych i niestety są oddziały, które mają problemy z terminowością doręczeń. Bywa, że paleta wysłana w poniedziałek jest w doręczeniu dopiero w piątek i to po moich interwencjach. :)
@pietrek3121: Korzystałem kilka lat temu z Suusa, ale pamiętam, że ich system trackingowy działał średnio. A jednak klienci lubią widzieć, gdzie jest ich przesyłka. :) No i Suusa jak zamawiałem to odbiór był na następny dzień, a DHL mam odbiór tego samego dnia.
@pietrek3121: w przypadku PP sprawa wygląda tak że kurier (podwykonawca) doręcza tyle paczek aby zarobił, na resztę maja #!$%@?, ale codziennie jadą z tematem doręczania, w chwili jeśli kurier jest nasz tzn. zatrudniony na poczcie mają stałe wynagrodzenie i w ramach tego wynagrodzenia muszą doręczyć określona ilość paczek, dopiero po ich przekroczeniu maja płacone o każdej doręczonej powyżej minimum. Prawda jest taka ze poczta zbyt mocno pozyskuje klientów na usługę paczki,
@pietrek3121: każda paczka ma edytowany status, my dostajemy tzw. wpisane paczki które są drukowane na liście zbiorczej która zawiera dane odbiory, ew. opłatę do pobrania i kod kreskowy wraz z numerem w tym momencie jej status zmienia się na "w doręczeniu" (czy jakoś tak), po doręczeniu jak jest podpisana lista to pracownik skanuje z listy te kody które sa jako doręczone, następnie awizowane i na koniec DPD (do ponownego Doręczenia -
@nemokrinis chodziło mi o to, że paczka wysłana np 1 września, klient dzwoni 5 czemu nie doszła, patrzę paczka w doręczeniu.. Sprawdzam a po tyko dniu ta sama paczka ma już status że była doręczona 2 września żebym nie miał podstaw do złożenia reklamacji
@pietrek3121: Strasznie mało informacji i spostrzeżeń jak na takie ilości wysłanych paczek

DHL - uznaje dużo reklamacji, nawet potrafi uznać takie gdzie jest wina po stronie klienta w np. pakowaniu. Terminowe odbiory, jak wpadnie kurierowi w ten sam dzień to zawsze próbują odbierać. Mocno prokonsumencki, kurierzy narzekają na to. Dobrze się obchodzą z paczkami, nawet bez usług ostrożnie ;) Jako jedyni mają gwarancje doręczenia paczek do 31,5kg w 24h lub zwrot
@pietrek3121: DHL - doręczanie OK, ale odbieranie przesyłek to koszmar. W 2/3 przypadkach kurier zrobił sobie odpowiednio 7 i 10 dni przerwy (planowany odbiór ostatniej: 10.08, odebrana 20.08). Nie wiem, może mają burdel u siebie, ale zamawiając kuriera po odbiór paczki w czerwcu i sierpniu tak to wyglądało.

DPD - bardzo solidnie, niskie ceny. Korzystam z opcji nadania w punkcie, w 9/10 przypadków jeżeli oddam paczkę do 13 to pójdzie tego
@Artok jeśli chodzi o pobrania to rzeczywiście Poczta szybko działała, niestety każde pobranie jest osobnym przelewem co zmusza do założenia osobnego rachunku bankowego specjalnie do tego celu