Wpis z mikrobloga

Pora na kolejny wpis o kulisach tworzenia MMORPGa z serii “100 dzienników challenge Na Przekór Wszystkiemu!” Dziś porozmawiamy o jednej z fajniejszych stron pracy w gamedevie – eventach!
Zapraszam do obserwowania taga #gloriavictis gdzie przez następne 100 dni postaram się publikować podobne teksty.

Dziennik 4 – Eventy i inne fejmy

No, to mamy biuro, w końcu coś śmierdzimy groszem i wiemy, że grę skończymy – bo chcemy, możemy i jesteśmy zdeterminowani. Opadły emocje po zmianach w recenzjach na Steamie, prace nad grą idą pełną parą, graczy przybywa. To fajnie byłoby się z tą Glorią gdzieś pokazać, co nie? W sumie do tej pory pojawialiśmy się kilka razy na Digital Dragons i raz, tuż przed premierą na Steamie, na Pyrkonie. Krótka burza mózgów, szybka decyzja – to musi być coś więcej. Jedziemy na Poznań Game Arena 2016! (òóˇ)

Takie eventy są magiczne. Wystawialiśmy się na hali Indie, gdzie były tylko gry niezależne – spora ta hala, nawiasem mówiąc. Ogółem w ciągu 3 dni przewinęło się przez PGA jakieś 40 000 luda. Szczęśliwym trafem dostaliśmy stoisko centralnie na wprost wejścia (rok później zresztą też). To. Był. Hardkor. Rozstawienie wszystkiego zajęło 2 godziny, bo a to zbroja, a to miecze i tarcze, a to futra, drewniane kufle itd. Wyszedł nam mały średniowieczny festyn. :) A jeszcze nakleić plakaty, rozłożyć gifty dla odwiedzajacych, podłączyć kompjutry...

Jak mówiłem, dostaliśmy miejsce dokładnie na wprost wejścia do hali. Odwiedzający wpadali na nasze stoisko automatycznie – w godzinach szczytu nie szło się przecisnąć. Przywieźliśmy 7 PC-tów, ale brakowało zamówionych stołów, bo ktoś podjumał zanim w ogóle przyszliśmy na stoisko (kij Ci w oko parówo!). Na prędkości dokupiliśmy własne biurka z najbliższego meblowego, ale to dalej mało – tłumy u nas od rana do wieczora, niektórzy stoją na zmianę żeby nie stracić miejsca w kolejce do ogrania, a my ten rozgardiasz musimy ogarnąć. Dostawiliśmy więc 2 prywatne laptopy – dalej mało. :D Gardła pozdzierane po godzinie, dopiero gdzieś koło obiadu pan majster doniósł nam kilka wiader internetu, bo wcześniej musieliśmy jechać na mobilnym, a to dopiero pierwszy z 3 dni imprezy. Drugiego popaliły się przedłużacze. (°°

Załatwiliśmy telewizor na stojaku. Pracowaliśmy właśnie nad nowymi animacjami walki. traf chciał, że dogadaliśmy się z animatorem, który pracował nad animacjami dla Geralta Wiedźminie 3. Złożył nam bardzo fajny teaser i chcieliśmy się nim pochwalić, a przy okazji także muzyką stworzoną przez Marcina Przybyłowicza. I wszystko piękne, ale ktoś ze stoiska obok zdecydował się na dość radykalną formę reklamy. My przytargaliśmy kontener dekoracji, oni kolumny z jebnięciem jak F16 na pełnym ciągu. :D Telewizor dudni na fulla, ale muzyka i wybuchy dobiegające z trzech metrów od nas zagłuszały totalnie wszystko, aż się gadać z graczami nie dało. Masakra.

Obowiązkowo, jak na każdej imprezie tego typu, trafiło nam się paru niezmordowanych. Siada taki na stanowisku w piątek o 11 i łupie w grę do końca imprezy, czyli do 16 w niedzielę, praktycznie bez przerwy – nie wiecie nawet, jakie to fajne uczucie dla twórcy. Ogólnie, eventy są cholernie motywujące, można w końcu zobaczyć na żywo, jak gracze podchodzą do efektów naszej harówki. Wiedzieliśmy oczywiście, że nasz produkt podoba się graczom, bo też nie ma na rynku za dużo #mmorpg bez stalowych bikini, gdzie miecze nie wypadają z wilków, tylko są wykuwane przez kowali, a w walce liczą się umiejętności graczy, a nie kolejność wystukiwania skilli na klawiaturze numerycznej. Mimo wszystko, możliwość zobaczenia na własne oczy reakcji ludzi jest bezcenna – polecam mocno. W takich momentach uczymy się bardzo wiele.

Na eventach można też spotkać największych wymiataczy z branży – luźno pogadać, wymienić się przemyśleniami zawodowymi czy nawet złapać plakat z autografem. U nas dla przykładu wisi jeden z #wiedzmin3.
Swoją drogą, PGA towarzyszy inna impreza – Game Industry Conference, na której odbywa się cała masa ciekawych prelekcji i paneli dla twórców gier.

Za miesiąc kolejne #pga – my tam będziemy, a Wy? Do zobaczenia na miejscu! ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Głowna strona
Steam
Facebook
Trailer gry

Wczorajsze #rozdajo wygrywa @kamminfo - gratulację! Jutro jak zawsze kolejna plusująca osoba ma szansę wygrać klucz #steam do naszej gry.

#gloriavictis #rozdajo #gamedev #praca #ciekawostki #dziendobry #programowanie #chwalesie #steam #gry #gruparatowaniapoziomu
Pobierz jan-grochowski - Pora na kolejny wpis o kulisach tworzenia MMORPGa z serii “100 dzien...
źródło: comment_uHD9CrlA0FTiEnfMTwRJ9R5kB0fZYKrz.jpg
  • 7
@jan-grochowski: Hej. Gdzie czerpać najlepiej wiedzę o grze? Wiem, że od ludzi, ale poza tym? Forum jest dla mnie mało czytelne i nieaktualne.

Druga kwestia - ciekawsza - jak już mowa o czerpaniu wiedzy od graczy. Widziałem dyskusje na temat zmian w przenoszeniu się między serwerami, gdzie np. EU Midy chodzą na America, zamiast walczyć o dominacje na EU, bo na America Midy dominują. Coś się w tej kwestii miało zmienić
@Ant-Man: Siema, najlepiej czytać forum Steam i naszego discorda - forum na naszej stronie rzeczywiście jest mało aktualne. Informacja rzeczywiście pojawi się dzisiaj, nie jestem jeszcze pewny czy na forum Steam czy na Discordzie - damy tam więcej informacji na temat patcha który wchodzi w czwartek.