Wpis z mikrobloga

@Chilli_Heatwave czekam na taką wersję że sobie będę leżeć a świadomośc powedruje w wirtualną przestrzeń, a mój odnośnik do tego to pewien opis (polecam obejrzeć):

Rok 2022. Rewolucyjna technologia NerveGear ma umożliwić zanurzenie się w wirtualnej rzeczywistości w stopniu do tej pory niedostępnym, wysyłając bodźce bezpośrednio do mózgu użytkowników. Akihiko Kayaba, twórca systemu, stworzył jednocześnie pierwszą grę wykorzystującą ten wynalazek – Sword Art Online. Jej premierze towarzyszyło niezwykłe zainteresowanie, jako że przygotowano
@Ronin223: No jesteś, przykro mi. ;P

Wygląda swietnie, szkoda tylko ze FoV podobny do GO, bo optyka ta sama. Przynajmniej dali troche większą rozdzielczość, chociaż nie jest to jeszcze coś, co zaliczyłbym do 2generacji sprzętu VR, raczej końcówka pierwszej. Mnie najbardziej podekscytowała część w której mówiono, że dzięki użycio foveated reandering i interpolacji obrazu za pomocą AI można zmniejszyć ilość renderowanych pikseli o 95%! To byłby ogromny skok w wizualiach VR.
@goldpin: wszystko sie rozchodzi o koszta gier oraz bazy graczy. Jesli bedzie wystarczajaca to skok bedzie wiekszy a tak proboja przekonac osoby do zakupu - brak kabli to duza zaleta, gdy cos ogladam czy gram na gvr to czuje swobode a przechodzac na pc - ustawianie, kolibracja, kable, usb, itd
Mnie sie podoba, osoby ktore backowaly Pimax 5k czy 8k sa w dupie bo maja badz beda miec sprzet przestarzaly ale
@Chilli_Heatwave: Nie posuwałbym się do konkluzji, ze soby które kupiły Pimaxa są w dupie, ten Pimax nadal będzie nieporównywalnie lepszy pod względem wizualnym, niż Quest. Obydwa urządzenia są trochę do innych celów. Po prostu kwestia kto jakie ma priorytety, mi się podoba polityka Oculusa, bo próbuje on wprowadzić VR do mainstreamu, a to z kolei przyczyni się do rozwoju całej branży VR. Na razie mobilne rozwiazania i PCVR to dwie różne
@goldpin: Dla kogos gdzie to pewnie 1 gogle to pewnie bedzie WOW i super ale nie dla mnie, posiadacza poprzednich modeli Rifta. Wszystko sie rozchodzi o kase, masz kase to mozesz kupic CV/PX + mocny PC rzecz w tym ze moim zdaniem nie ma az tylu dobrych tytulow by posiadac wersje kablowa. Ostatnie polroku sie kurzy bo nudzi mnie granie w bety czy gierki unity ktore wygladaja jak shit - Onward,
@Chilli_Heatwave: @goldpin: Cukier sam powiedział że Quest jedynie kompletuje lineup 1 generacji VR od Oculusa więc nie ma nad czym tu rozmyślać :P

Czekamy na Rifta 2, ehh ale nie wiadomo kiedy. Tak Pan Majkel Abrash się nagadał że nie wiadomo czy mówi o tych 4 latach dla foveated renderingu i trackingu oczu w sensie przyszłości jako przyszłości, czy że dopiero za 4 lata będzie Rift 2. Chociaż w takim
@Chilli_Heatwave: Ej ale to strzelanie z pistoletu na wode jest fajne. xd Paintaball lepszy. Jeśli chodzi o mnie to chciałbym mieć google z możliwoscią przekazania cześci obrazu z zewnetrzej kamery do gogli, a to ze względu na zmianę środowiska do pracy/nauki. Człowiek kojarzy dane środowisko z czynnością i po prostu łatwiej się skupić, jak mamy oddzielne biurko do nauki, oddzielne do pracy, a za pomocą gogli można zawsze mieć pod ręką
@Navari: Ja przeczytalem, w wiekszosci sie zgadzam, nie znam sie na kwestach technicznych, bardziej mnie intereuje jak to dziala gdy naloze na glowie niz papierki i numerki. Sam Quest jest w cenie GO64 czyli dosc tanio za mozliwosci. Moim zdaniem VR krecil sie lepiej przy Dk1/DK2 niz gdy wyszeld sklepowy model - bylem pojarany, kupilem za 400e bo wtedy ten Summer Sale byl, pogralem polroku dzien w dzien, potem odstawilem bo
@goldpin: Superhot bawi mimo swoich lowpoly, Robo Recall wyglada swietnie bo to UE i Epic wiec wiadomo, wiedza jak wykorzystac silnik. Doom 3 BFG VR z modem HD tez wyglada swietnie i to jest wlasnie DOOM jaki chcieli zrobic, teraz gra straszy a dodatkowo masa ustawien typu latarka na helmie, pancerzu a moze w broni a moze w lewej rece. Skyrim bez modow wyglada bardzo przecietnie ale co sie dziwic skoro
@Chilli_Heatwave: Co do miliona K to rowniez jestem tego zdania, na #!$%@? im tyle K skoro az takich gier nie ma a to tylko spowoduje wieksze koszta PC by grac sobie w pelnym 8k w tych 80hz a rowna sie mniejsza baza graczy bo koszta... Na co mi wydawac 2k euro jak za polroku bedzie sprzet za 450e ktory nie potrzebuje PC, nie ma kabla, i to Oculus wiec z czasem
@Chilli_Heatwave: No spoko, ale nie zdadzam się, ze najpierw kwestie użytkowe typu kontrolery itd, a potem grafika, bo jak na razie grafika jest poniżej jakości akceptowalnej przez mainstream, więc rozwój grafiki, jak i kontrolerów powinien iść równolegle. Oculus Touch działa świetnie, jedyne czego mu brakuje to śledzenie poszczególnych palców, poza tym to bardzo dobry koncept.

btw. fajny filmik który pokazuje jak dużo potrzeba wiedzy z różnych pól nauki, zeby zasymulować awatar,
jakości akceptowalnej przez mainstream,


@goldpin: watpie, to nie sa hardcory dla ktorych 8k i 200hz to VR sie dopiero zaczyna. Ostatnio pokazywalem znajomej, 45 lat, Gear VR z moimi zdjeciami 360, filmikami 360 oraz materialami typu 360 pod woda, na skrzydle samolotu i czy ona cos powiedziala ze grafika slaba i pixele? Nie, ciagle sie smiala i wow, wow, o jezu. Takie osoby nie beda mialy porownania i dla nich to
@Chilli_Heatwave: No niestety, to są dziecięce dalej lata. Sam Zuckerberg mówił jakiś czas temu (chyba 2016) że spodziewa się jakiegokolwiek profitu z przejęcia Oculusa dopiero za jakieś 10 lat, do tego momentu to będzie ciągłe inwestowanie na kompletnej stracie. Ale liczy na to że dzięki temu (i w sumie już tak jest u osób "postronnych") myślac VR będziesz mówił Oculus i że przez to Oculus będzie mega ważnym graczem co przełoży
@Chilli_Heatwave: Sam sobie odpowiedziałeś, efekt WOW, który po pewnym czasie odparowuje, a potem okazuje się, że ktoś chce sobie obejrzeć film i wirtualnym kinie i ten film jest jakiś taki niewyraźny... Konsumpcja mediów to będzie główne zajecie w VR dla większosći osób, w tym konsumpcja filmów i seriali 2D. Myśle że w gen2 możemy się spodziewać ekranów 2x4k, które bedą złotym standardem zarówno na PC, jak i w wersji standalone przez
Tak dodam, w 2012 mieliśmy dopiero zarys planu i idei VR na kickstarterze oraz posklejane z kartonu i taśmy klejącej w garażu okularki Palmera i jakieś biedne demko Dooma z podnieceniem Carmaca. Dzisiaj 6 lat później mamy potężny hajs FB, ogromny Team w samym Oculusie z profesjonalistami w swoich dziedzinach, kilka konkurentów, po cichu strugające WMR Microsoft i mam nadzieje także po cichu strugające Valve. Na starcie konsumenckiego Rifta mieliśmy nawet już
@Navari: VR jest za duże, żeby jebło. Jedyne co może powstrzymać VR to badania naukowe wskazujące szkodliwość VR na psychikę, bo VR jest na tyle mocne, ze potrafi robić takie rzeczy, np. mi zdarzało się miewać objawy depersonalizacji wywołane przez dłuższe sesje z VR, poczytałem na necie i inni też potrafią to mieć, inna sprawa że mam do tego predyspozycje wynikajace z przebiegu mojego życia, ale poza VR nigdy mi się
@goldpin: Ja dzisiaj po naoglądaniu się wczoraj Oculus Connect to miałem sny w śnie i nie mogłem się obudzić XD

Gadanie o wijarze psuje mózg, tylko monitor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co do wpływu na psychike, jeżeli ktoś ma predyspozycje to wszystko może na niego wpłynąć. Nawet książka. Póki co widze jedynie taki że ludzie się uśmiechają ()

Co prawda
@goldpin: ale to tak zawsze jest, takie nuby technologiczne maja inne wyobrazenie sprzetu przez co kreca nosem ale kupowanie telefonu ktory od jakis 5 lat stoi w miejscu nie liczac lepszej kamery, predkosci i pamieci wyloza kase ale vr za drogie. Czy ktos z nich pamieta siemensa c25? Zapewnie nie podobnie jak starsze komputery ktore wyewoluowaly na to co znamy dzis. Potrzeba czasu jesli oni licza na 8k, 200hz to raczej