Wpis z mikrobloga

Mirki, co zrobić, aby stać się Junior Linux System Administratorem od zera, tzn od zielonki, która ma w domu linuxa, lecz nie posiada komercyjnego doświadczenia na pingwinie RHEL/CENT OS. Interesuje mnie także SOC. Ile czasu potrzebuję na osiągnięcie celu, jakie certyfikaty, CISCO? Ile hajsu trzeba zainwestować w szkolenia/certyfikaty, aby móc zacząć pracę na tym stanowisku?

https://nofluffjobs.com/job/junior-linux-system-administrator-iiit-ijrasjl2?utm_source=facebook&utm_medium=digest&utm_campaign=organic_post&utm_content=IJRASJL2

#linux
#serwery #pracait #sysadmin
tomosano - Mirki, co zrobić, aby stać się Junior Linux System Administratorem od zera...
  • 13
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@tomosano: masz wymienione skille jak ansible np, skonfiguruj parę serwerów na vm z tego, zobacz jak działa i próbuj szczęścia. Co do kursów co prawda nie do Linuxa ale Windows korzystałem z Pluralsight i kursy były bardzo fajne, można mieć darmowy dostęp na 3 miesiące na visual studio dev essentials czy innych elearningach. No i pozostaje kwestia angielskiego? Bo to absolutne minimum
@tomosano: nie pchaj się w certyfikaty, drogie i moim zdaniem nic nie dają początkującym... Ucz się sam, po pierwsze kup se vps na ovh za 8zl miesięcznie postaw tam Apache MySQL WordPress. Zrób backup, zaoraj system, odtwórz z kopii. Zamień Apache na Ngnix. Swoje postępy opisuj na blogu, postawionym na Jeckyl - aktualizacje bloga skonfiguruj przez git'a. Do tego vsp'a zrób monotoring zasobów ruchu sieciowego + raporty na mail.... Czytaj blogi
@tomosano: Jak lubisz z pdfami pracować to możesz przelecieć to:

https://access.redhat.com/documentation/en-us/red_hat_enterprise_linux/7/pdf/system_administrators_guide/Red_Hat_Enterprise_Linux-7-System_Administrators_Guide-en-US.pdf

Nie wszystkie działy warte są pamiętania tego ale przynajmniej przeczytaj i żebyś wiedział o co chodzi. Tylko to nadal wiedza czysto systemowa. Dziś potrzebuje się częściej ludzi znających konkretne rozwiązania jak ansible, elasticsearch, nginx (proxy) itp
@guziec_z_afryki: Moja firma miała ponad połowę zespołu która nie znała jezyka polskiego (fintech, big data). Dodatkowo dochodziła komunikacja z data center np. jak padł nam raid, w SLA mieliśmy gwarancję rekcji do 5 minut nikt nie bawi się w maile, było również raz odzyskiwanie danych.


Gwarancja reakcji na awarię raida do 5 minut? Znaczy że jak wykręcisz numer to gwarantują że nie będziesz czekać dłużej niż 5 minut aż ktoś odbierze?
@guziec_z_afryki: Wiesz na czym polegają umowy SLA w DC i czas gwarancji?


Myślałem że wiem, ale chyba nie. Na czym?

Bez komentarza, myślisz że w każdym DC mówią po polsku?


Myślisz że w każdym DC wymagają żeby klient mówł płynnie po angielsku?

No jednak nie rozumiesz, to nasza gwarancja że w ciągu takiego czasu mamy możliwość dodzwonić się do kogoś kto zareaguje i zacznie z nami współpracować.


Ja myślałem że