•  

    Na giszu na dk86 w stronę Katowic tir zrobił kuku.

    #katowice

    •  

      @blackmesa: nie, tylko jeden pas. Policja kieruje ruchem

    •  

      @blackmesa: chyba puszczają ciurkiem ale bardzo wolno idzie, niedługo będzie korek pod moim domem już.

    •  

      @nama: Widziałem już jak wjeżdżałem w mysłowicką to co się będzie działo.

    •  

      @nama: dzieki za info, wlasnie rozowa wraca z towarem; ale przez Wesola jeszcze pokazuje luzniej:)

    •  

      @Krx_S: no niestety tak raz w tygodniu się tam musi coś odjaniepawlić. Mam szczerą nadzieję że jak puszczą ten pas prosto na 3 garby to trochę luźniej się tam zrobi. Tylko żeby jeszcze ten remont przeżyć

    •  

      @blackmesa: na wesołej zawsze wesoło i fajnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @nama: Wiem że ma ruszyć jakaś przebudowa. Obok Kolistej wycięli wszystkie drzewa.
      Tylko nie wiem czy ma być cały węzeł przebudowany. Wiem że trzy górki mają przebudować

    •  

      @Krx_S: z dk86 będzie dodatkowy pas prosto na 3 garby z pominięciem tego skrzyżowania przy kolistej. Dodatkowo całe 3 garby aż do samego ochojca będą miały po dwa pasy.

    •  

      @nama: zobaczymy co odwalą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Krx_S: mnie tylko martwią korki i to, czy będzie w miarę sprawnie się to działo. Bo to że ma być i co to już wszystko zaklepane, termin wyznaczony, z lasami dogadani - wszystko ruszy na dniach.

      źródło: katowice24.info

    •  

      @nama eh, generalnie to spoko będzie jak skończą remonty w stronę Tychów. Ale do tego czasu będzie dramat, bo na dobra sprawę są otwarte 3 remonty na tym odcinku :D

    •  

      @Jormungand: tam na murckach codziennie jeżdzę i proszę Cię, robią to tempem ślimaczym. Wątpię że przed zimą się wyrobią.

    •  

      @nama ja też jeżdżę więc wiem co masz na myśli... Tam pracują we 2 no Max 3 osoby xD

    •  

      @Jormungand: taa, to jest kpina co oni tam odwalają. Moja codzienna trasa do domu więc widzę ten
      "postęp".

      @caribbean: a jak, dzień bez dzwona na giszu to dzień stracony

    •  

      @nama moja również;)

      Oni to już robią rok z przerwami :D

    •  

      @Jormungand: może somsiad jesteś ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @nama powiedz jeszcze że wracasz w okolicach 15 ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @Jormungand: a to różnie akurat :D nie mam stabilnych godzinych życiowych ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @nama stabilizacja jest bardzo ważna w życiu! Ale somsiadem to raczej nie, bo jeżdżę w stronę centrum Katowic;)

    •  

      @nama: a tak do tego zdjęcia co wrzuciłaś, to teraz z 86, będą dwa zjazdy na pułku piechoty?

      edit. dobra teraz poczytałem dokładnie. O właśnie ostatnio wrzuciłem temat co mnei wkurza na śląsku. I idealnie że robią ten dodatkowy pas, BARDZO się tam przyda i usprawni ruch.

    •  

      @caribbean: tka to opisują

      Powstanie tu węzeł typu „trąbka”, który składa się z łukowych zjazdów i wjazdów, z przecięciami na różnych poziomach, a także przejścia podziemne. Piesi zyskają połączenia ul. Kolistej pod wiaduktem w ciągu ul. Pszczyńskiej oraz przejścia podziemne oraz połączenia pomiędzy przystankami autobusowymi. Rowerzyści natomiast zyskają ścieżkę rowerową po zachodniej stronie ul. Pszczyńskiej oraz ciągi pieszo-rowerowe poprzeczne do ul. Pszczyńskiej – zapowiadają katowiccy urzędnicy.

      oraz

      Najdłuższy odcinek nowej drogi ma powstać w ciągu ul. Pszczyńskiej. Będzie miał prawie 2,5 km i zaczynie się tuż za zjazdem z węzła „Murckowska”. Dość długi odcinek zostanie zbudowany również w ciągu ul. 73 Pułku Piechoty, tu powstanie około 1,1 km nowej drogi. Jednak najistotniejsze będzie połączenie tych ulic. Zdecydowano się zastosować węzeł typu „Trąbka”, który składa się z łukowych zjazdów i wjazdów, a drogi przecinają się nad lub pod nim.

      Węzeł połączy ul. Pszczyńską (DK 86) z ul. 73 Pułku Piechoty (DK 81). Ma się składać z 4 głównych łącznic: w kierunku Tychów (jeden pas), Warszawy (dwa pasy), Skoczowa (dwa pasy) i skrzyżowania ul. Kolistej z ul. Karolinki (droga dwukierunkowa). Na ul. Pszczyńskiej mają być poprowadzone dwa pasy w obu kierunkach. Odcinek trasy, na którym zlokalizowane zostaną rozjazdy w wymienionych kierunkach, będzie rozszerzony do trzech lub zwężony do jednego pasa w zależności od zjazdu.

      Poniżej ten trąbkowy węzeł

      źródło: katowice24.info

    •  

      @nama: a to ja jeszcze wkleję taki comment z tego artykułu ze zdjęciami:

      Szanowna Pani Malinowska, sugeruję wsiąść do auta i przejechać się drogą, której przebudowę Pani opisuje.

      W żadnym wypadku ten nowy węzeł nie rozładuje korków. Korek będzie się robił 500 metrów dalej, tam, gdzie robi się i dziś - na skrzyżowaniu ul. Pszczyńskiej z ul. Górniczego Stanu. Każdy, kto ma wątpliwą przyjemność jazdy przez Katowice drogą krajową (!!!) DK 86 wie, że codziennie od lat stoi się od Murcek do Górniczego Stanu na Giszowcu, a w drugą stronę - od Muchowca, do Górniczego Stanu na Giszowcu. I to tam robi się korek, a nie na zjeździe na Kolistą / 73 Pułku Piechoty. Oczywiście, ten korek czasem sięga z 2-3 kilometry i obejmuje obszar nowo budowanego skrzyżowania. I będzie obejmował dalej.

      Korek jest spowodowany sygnalizacją świetlną na tej jednej z najbardziej obciążonych dróg w Polsce. Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że w ciągu DK1/DK86 od Pszczyny (Piasek) do Czeladzi (M1), przez ponad 40 km nigdzie poza Katowicami takich sygnalizacji nie ma. A 100 metrów od tych "niezbędnych" świateł i przejścia dla pieszych jest przejście podziemne.

      A przecież rozwiązanie jest dziecinnie proste: zlikwidować przejście naziemne, przenieść przystanek autobusowy kilkadziesiąt metrów dalej w okolice przejścia podziemnego. Miejsca jest od groma, a nawet są już gotowe zatoki i zjazdy. Zlikwidować możliwość lewoskrętu z Pszczyńskiej w Górniczego Stanu; pozostawić tylko zjazd w Kolistą a następny w Kołodzieja na Murckach.

    •  

      @caribbean: jest w tym trochę prawdy, ale nie zgadzam się z tym że to światła są główną przyczyną korków a właśnie zjazd na Kolistą. Tam się robi zator a korek na trzy garby powoduje, że prawy pas stoi przez co robi się zwężka. Ja ostatnimi czasy nie stałam ani razu z powodu świateł ALE gdyby i je zlikwidować to byłoby super - jednak mało prawdopdoobne, ledwo co zrobili lewoskręty tam.