Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Cześć mireczki, ostatnio dość często są poruszane tematy z programowaniem, więc i ja ponarzekam. Jestem programistą Java z kilkuletnim doświadczeniem i od jakiegoś czasu prowadzę rekrutacje techniczne. No i mam olbrzymi problem z wyłowieniem sensownych kandydatów. Z roku na rok CV przychodzi coraz więcej, obecnie jest to kilkaset CV, ale znaleźć sensownego pracownika to naprawdę jest problem. A raczej to ja mam problem, bo nie wiem jak skutecznie odsiać beznadziejnych kandydatów od potencjalnych juniorów. Można w czym przebierać, ale jednocześnie poziom juniorów drastycznie spada.

Jeśli chodzi o naszą firmę to zarząd w końcu dojrzał do odpowiednich decyzji i stwierdzili, że lepiej zapłacić większe stawki i znaleźć odpowiedniego pracownika, zamiast brać pierwszego lepszego, płacić mniej i douczać. Dlatego postanowiliśmy poszukać osób, które pomimo braku doświadczenia będą w stanie samodzielnie realizować jakieś proste taski, a nie latać co 5 minut z każdym problemem do innych.

Na początku postawiliśmy wyłącznie na studentów informatyki. Była to zarazem jedna z najlepszych i najgorszych opcji, dlaczego? Ponieważ znalazło się kilka naprawdę ogarniętych osób, które programowały kilka lat i posiadali świetnie umiejętności względem innych kandydatów. Najgorsza, ponieważ masa z nich tak naprawdę nic nie umiała i myślała, że mając papierek "prestiżowej" uczelni nie muszą nic umieć a dostaną pracę za dużą kasę. Szczerze mówiąc to nawet jakiś bootcampowicz czasami miał dużo większą wiedzę niż taki roszczeniowy studenciak.