Wpis z mikrobloga

@majzok: co może być ciekawego w serwisie kas fiskalnych, taksometrów, czy oprogramowania dla central. Ciekawe historie dzieją się gdzie indziej - w centralach.
Oj dzieje sie duzo, znam wiele sposob na walki na taxi, wiem jak złotowy kombinują, ale tez moge opowiedzieć o bardzo rzadko spotykanym Panie Taksowkarzu (nie zlotowie, ale to chyba 1 na 100). Dodatkowo przepisy, techniczne aspekty, finansowe (np ile co kosztuje, ile zarabiaja na taxi). Ogólnie WSZYSTKO od kuchni. No i miliony anegdot ;)
@BajerOp: na samych taksometrach raczej nie - one sa plombowane przez Urząd Miar podczas legalizacji. Ale np. podczas kontroli na drodze nikt nie będzie rozbierał auta by zobaczyć przyłącz impulsu prędkości (również plombowany), a tam juz mogą dziać sie cuda - np. dopalki na pilota.

Chociaż same taksometry nie sa doskonałe jak i przepisy, ktore daja LEGALNE sposoby na oszukiwanie klientow, ale to bym wolał zostawic na ewentualne AMA.
@wuju84: to pomyśl sobie, ze te centrale tez ktos serwisuje i czesto wie sie wiecej niz by sie chcialo. Poza tym na serwisie często jestes trsktowany jak barman w knajpie i sluchasz wielu wielu historii z pierwszej ręki (np. Montaż auta trwa 2-4h, to Taksiarz siedzi i opowiada co mu ślina na język przyniesie) + bardzo wiele technicznych rzeczy o ktorych malo kto wie.
Tego nie powiedziałem, zwłaszcza ze umowy serwisowe sa ryczaltowane - nie ważne ile sie spierdzieli rzeczy w miesiacu, oplata jest jedna, wiec dobry serwis "siedzi w centrali" jak najmniej sie da. Ale jesli uważasz, ze "w dzisiejszych czasach" serwis nie ma kontaktu z centralą i sie robi wszystko zdalnie, to nie wiesz o czym mówisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@majzok: pierwsze primo, nie twierdzę że nie ma kontaktu, tylko że jest minimalny.
drugie primo, serwer nie stoi u klienta w tym konkretnym przypadku.
trzeci primo ultimo, w dalszym ciągu odnoszę wrażenie że ama pracownika centrali byłoby znacznie ciekawsze niż serwisanta.
@wuju84 To tak:
1. W 90% przypadków nigdy nie ma jasno powiedziane co nie dziala, lub co sie zepsuło. Większość czasu naprawy to jest właśnie kontakt z ludzmi ktorzy ja zglaszaja, a w większości przypadków sa to dyspozytorki, ktore potrafia włączać komputer przyciskiem na monitorze.
2. Każda centrala serwisowana przez firmę w której pracuje ma kilka serwerów: serwer aplikacji, komunikacyjny, serwer TTS - WSZYSTKIE stoja u klientow.
3. Spoko, ja pytam o