Wpis z mikrobloga

@Silvaren: Racja, przejęcie przez Microsoft nie wróży dobrze. Wiele wskazuje bowiem na to, że Microsoft chce dewelopera albo do robienia sieczki pod konsole, albo do robienia gier, które byłyby dostępne wyłącznie w ich sklepie, jak najnowsze Age of Empires.

Nie zgadzam się co do fragmentu o Bungie. To było fajne studio, ale tylko przy serii Myth, potem stało się jednym z najgorszych deweloperów w branży pod względem kreowania trendów, które miały
@Lisaros: Z Bungie chodziło raczej o wolność twórczą. Byli zmęczeni Halo, chcieli eksperymentować. Spróbować swoich sił z grą TPP albo innym gatunkiem, ale Microsoft im nie pozwalał odstąpić od sprawdzonych rozwiązań. Produkcja Destiny była katastrofą, mam drugą część i po przejściu kampanii przestałem dalej grać, ale naczytałem się o hamskich praktykach firmy - z której też w sumie wywalono albo zmuszono do odejścia najważniejszych pracowników, którzy siedzieli w Bungie od lat
Domyślam się, że ze Stormlands jest bardziej skomplikowana sprawa. Info pochodzi z jednej strony konfliktu. Dlatego też nie do końca np. wierzę we wszystko co Chris Avellone napisał na codexie odnośnie odejście z Obsidianu - bo to też tylko jeden punkt widzenia i można gdybać, co tam jeszcze zaszło.


@Silvaren: oczywiście, ale z drugiej strony ciągle było słychać trajkotanie Feargusa, jak to ich wyrolowano, zatem relacja Chrisa przynajmniej poddaje wersję Feargusa
@Silvaren: znalazłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pillars of Eternity IP:

LAST LISTED OWNER - DARK ROCK INDUSTRIES LIMITED CORPORATION

Tutaj z oficjalnej państwowej bazy wpisy:
http://tmsearch.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=4809:im1uap.2.1
http://tmsearch.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=4809:im1uap.2.2

Jak linki by nie działały, to wpisz w TESS (Trademark Electronic Search System) "pillars of eternity" i dwa wpisy wyskoczą, jeden dotyczy softwareru, a drugi gier planszowych i takich tam:

http://tmsearch.uspto.gov/bin/gate.exe?f=searchss&state=4809:im1uap.1.1

Tutaj jeszcze z innej strony:
https://trademarks.justia.com/owners/dark-rock-industries-limited-3316531/

A kto jest
@Lisaros: Ale jaja. Jakby Obsidian miał się rozpaść, to Feargus może wydymać całą resztę. Nie wiem jak wygląda kwestia udziałów w takich sprawach. A może to zabezpieczenie IP właśnie przed takimi sytuacjami, jak wykupienie firmy przez Microsoft?
@Silvaren: kto wie. Wiele może zależeć od tego, jakie umowy są podpisane między firmą Feargusa, a Obsidianem. Niemniej ciekawi mnie też jeszcze jedna kwestia - jak to ma się do tego, że na kickstarterze zbierano na tytuł jakby nie patrzeć dla Obsidianu i zapewniano o tym, że to IP należy do Obsidianu. Postępowanie Feargusa byłoby co najmniej nieetyczne, imo.
@Lisaros: Na pewno mają takich prawników, że wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Wydaje mi się, że może faktycznie źle to interpretujemy. Obsidian ma w swoim dorobku trochę gier i do czasu rozpoczęcia prac nad Project: Eternity nie posiadali żadnego IP na własność i mocno to im dało po dupie przez te wszystkie lata. Stawiam na to, że zarząd firmy chciał się zabezpieczyć przed utratą IP, w którego promocję i produkcję
@Silvaren: niewykluczone. Tylko że prawo do IP ma Urquhart. Nie Sawyer i Avellone i Cain i Boyarski i Urquhart razem, tylko sam Urquhart, jeden jedyny. A na przykład Avellone już raczej nie ma szans na działania na tym polu ( ͡° ͜ʖ ͡°) a był współwłaścicielem. Zobaczymy, co z tego wyniknie. Na dzień dzisiejszy wynika, że Obsidian wciąż nie ma swojego IP.