•  

    Tak wygląda silnik Tesla Model 3 po przejechaniu w testach 1.600.000km.

    #tesla

    źródło: twitter.com

    •  

      @LooZ: każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o wytrzymałości materiałów wie, że nie wygląd się liczy w zużyciu elementów xD

      +: oficer-prowadzacy
    •  

      @adgebworthy: A ktoś gdzieś twierdzi inaczej?

    •  

      @LooZ: to co ma na celu pokazanie jednej przekładni z napisem ponad milion mil! hypowanie jaki to super silnik, że nic nie widać

      +: oficer-prowadzacy
    •  

      @adgebworthy: To tylko wpis na twitterze. Możesz wypuścić powietrze. Tesla od dawna zapowiada, że ich silniki będą miały dożywotnią gwarancję i pokazali, że nad tym pracują.

    •  

      @LooZ: wpis żerujący na niewiedzy

      +: oficer-prowadzacy, FFira +1 inny
    •  

      @adgebworthy: ta, wygląd się nie liczy.

      Więc skoro wygląd się nie liczy to rozumiem że nie jesteś w stanie ocenić czy poniższy element jest sprawny bez wykonania specjalistycznych testów?

    •  

      @sakfa: robienie kurwy z logiki.

    •  

      @adgebworthy: a teraz głęboki wdech, nie bluzgaj i przedstaw wnioskowanie logiczne które uważasz za błędne.

    •  

      @sakfa: porównywanie zużycia przekładni łańcuchowej pracującej w losowych warunkach do zużycia przekładni walcowej pracującej w ładnym smarowaniu. stosowanie argumentum ad ridiculum, banalnego chwytu erystycznego.

      +: Noct, FFira
    •  

      to co ma na celu pokazanie jednej przekładni z napisem ponad milion mil!

      @adgebworthy: natomiast wracając do tego pytania to chyba proste - taka ciekawostka. Pokazuje że po 1 mln mil przekładnie się nie wycierają co pewnie nie jest zaskakujące dla żadnego specjalisty z branży ale może być ciekawe dla ludzi którzy jedyne zębatki jakie widzieli na żywo to te z roweru. Plus wiadomość od marketingu - testujemy je na 1 mln mil (ergo wytrzymały 1 mln mil, dopowiadam sobie że bez remontu inaczej by się pewnie nie chwalili :) )

      Więc mniej więcej ta sama funkcja co pokazywanie siłownika naciskającego na krzesło w każdym salonie IKEA. Na tag #ikea też wchodzisz marudzić że sieją propagandę z której nic nie wynika?

    •  

      stosowanie argumentum ad ridiculum

      @adgebworthy: bez przesady, znajdowanie kontrprzykładu do pokazania że teza jest błędna to nie reductio ad absurdum tylko normalny element dyskusji. Nikt tu nie twierdzi że na podstawie wizualnej oceny można stwierdzić z całą pewnością że element jest sprawny. Za to jest w tej dyskusji co najmniej jedna osoba która twierdzi że wizualna inspekcja jest całkowicie bezużyteczna i nie ma żadnego znaczenia.

      Co nie jest prawdą, i żeby to wiedzieć nie trzeba być specjalistą od inżynierii materiałów, wystarczy zaobserwować że po lądowaniu samolotu ekipa naziemna dokonuje jego wizualnej inspekcji. Po co, skoro wg Pana inżyniera materiałowego wygląd elementów się nie liczy? :)

      No ale nie ważne, w sumie nie ma co tego ciągnąć bo oboje wiemy że miałeś na myśli że z tego że element wygląda dobrze nie wynika że jest sprawny. Jak będziesz formułował myśli precyzyjniej to się nie będę następnym razem czepiał ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @sakfa: myśle, ze może chodzić o to, że: jeśli wyglada na zniszczone, to musi być zniszczone,
      natomiast gdy nie wyglada na zniszczone to może być zniszczone.
      Tak to zrozumiałem i takie jest tez moje zdanie na ten temat.

    •  

      @sakfa: No przecież są różne etapy zużycia materiału. Zmęczenie materiału może nie być widoczne, ale spowoduje, że pewnego dnia coś jebnie.

      Zdjęcie zmęczonego materiału niewiele pokaże. Zdjęcie jak już jebło to pokaże że jebło.

    •  

      @LooZ: mam uwierzyć że nagle przekładnia wytrzyma "milion mil", po tym jak w modelu s były one robione (względnie) z gównolitu i padały po mniej niż 40k mil?

    •  

      @xan-kreigor: Kiedy to padały po "mniej niż 40k mil"? W 2012? 2013? Mamy 2018 jakbyś przegapił.

      +: VWgolf3
    •  

      @LooZ:
      nawet jeśli problemy zostały rozwiązane, to smród pozostaje

      dla sporej części ludzi 2.0 tdi ciągle jest gorącym ziemniakiem, mimo że sam silnik ma grubo ponad 10 lat.

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      Chyba ci się zmieszały problemy z prototypami Roadstera - zamówiono skrzynie od czołowego producenta, EV je zmieliło błyskawicznie; wymówka dostawcy przed sądem! była w stylu: "jesteśmy niekompetentni, zawsze produkowaliśmy szajsowate skrzynie, szajsowate skrzynie dla spalinowych aut to norma, wymaganie byśmy zrobili dobrą jest niedorzeczne skoro zawsze robiliśmy g. które z założenia ma wytrzymać jedynie gwarancję", oczywiście przegrali.

      A wczesnymi Modelami S gdzie był problem z wyładowaniami elektrycznym ( tutaj filmiki z tym zjawiskiem https://www.est-aegis.com/index.php ) które wypalały łożyska. I nie z g-litu tylko z normalnych porządnych materiałów.
      Naprawa motoru polega(ła) na wymianie 2 łożysk i założeniu nowej szczotki uziemiającej.

      Problem z uziemieniem ostatecznie rozwiązano z (IIRC) wersją F napędów i od tego czasu jest spokój.

      Tutaj jest wspomniana ta historia z Roadsterem, są też zdjęcia z testów, ale nie mogę w tej chwili znaleźć dużo ciekawszej prezentacji gdzie opisano tę sprawę dużo ciekawiej :)
      https://youtu.be/UOt9KF2fsdw?t=1416

      EDIT:
      Tutaj jest więcej zdjęć:
      https://youtu.be/BlFlC8evk9g?t=1987
      https://youtu.be/BlFlC8evk9g?t=2056

      A tutaj konkretnie o niekompetencji producenta przekładni:
      https://youtu.be/BlFlC8evk9g?t=2129

      @xan-kreigor:

      mam uwierzyć że nagle przekładnia wytrzyma "milion mil", po tym jak w modelu s były one robione (względnie) z gównolitu i padały po mniej niż 40k mil?

      źródło: youtube.com

    •  

      @LooZ: Miałem sporo styczności z przekładniam i powiem Wam, że ta jest w b. dobrym stanie. Zużycie kół jest widoczne w postaci wytarć i odprysków na zębach. Nie zdarza się aby w wyniku zmęczenia materiału raptem włamał się cały ząb. Koła zębate w dużo gorszym stanie ciągle będo pracować bezawaryjnie

      +: LooZ, sakfa