Wpis z mikrobloga

Mireczki czy jest ktoś zainteresowany jak Orange najprawdopodobniej co jakiś czas nalicza bardzo dużo danych na kartach prepaid które nie mają włączonych pakietów nawet jeśli ktoś korzystał minimalnie?

Obecnie stało się to u mnie na 35 kartach prepaid w tym w ok 8 sztuk skończyły się pakiety i w ciągu dwóch dni kilka kart zostało wyzerowanych w kilku zdążyłem włączyć pakiety. Dodam, że karty znajdują się w trackerach GPS i z wcześniejszej historii ( 3 miesiące) zużywały ok 2,5MB dziennie. Na wszystkich 35 kartach nie ładuje się historia z 14 i 15 października. 16 października da się odczytać historię przez Mój Orange i dzienne zużycie wskazuje max 2MB.

Taryfa Orange Free. Dokładnie 14 i 15 października wg infolinii urządzenia łączyły się co 10sekund w poprzednich dniach co kilka godzin. W tych dniach zużycie wzrosło nawet do 250MB.

Mogę to szerzej opisać wraz z zdjęciami i dokładną analizą.
Pierwszą reklamację oczywiście odrzucili.

#orange #afera #oszukuja #januszebiznesu
źródło: comment_hZYDuaclSTF23bsdyEvbEaYVwmlUCT2O.jpg
  • 17
@villager nie mają takiej opcji :) one nie sciagnely jednej paczki 200mb tylko tak jakby logowały się do BTS co 10 sekund a taka sesja pobiera 100kB. Tylko w tych dwóch dniach tak się działo.

Poza tym gdzie firmware 200mb :) to nie telefon.
@rybeczka: Może coś z siecią się działo - np. padły DNSy, a tracker co chwila odpytywał o adres serwera, za każdym razem na nowym połączeniu? Dla BTSa to bez różnicy jakie dane są przesyłane, a minimalna ilość rozliczanych danych to chyba właśnie 100kB.

Jeśli Orange to nie ze względu na zasięg, to:
- w VirginMobile jest miesięczny pakiet za 3zł gdzie jest m.in. 300MB internetu i za 1zł dokupujesz kolejny 1GB
@rybeczka: My jako operator nie mamy wpływu na to ile danych wykorzystujesz. Po zalogowaniu na swoje konto na www.orange.pl lub w aplikacji Mój Orange na smartfony możesz sprawdzić ile danych zostało wykorzystanych. Polecam cykliczne pakiety danych aby uniknąć utraty środków z konta.
@OrangeEkspert macie wpływ :) wystarczy awaria BTS :) w aplikacji nie jestem w stanie odczytać bo wyskakuje błąd tylko na tych dwóch dniach. Dodam że urządzenia od 4 miesięcy pobierały max 2.5mb i wysyłają tylko dane i nie odbierają. Także ewidentnie awaria po waszej stronie ale oczywiście winnych brak.
@rybeczka: To był tylko przykład, ale żeby wysłać dane do serwera znanego z nazwy, klient musi najpierw odpytać serwer DNS, i to nie jest jedyny scenariusz gdzie urządzenie będzie odpytywać jakiegoś hosta przed wysłaniem tego co ma wysłać (nie napisałeś nic oprócz "tracker", więc podałem pierwszy przykład jaki przyszedł mi do głowy). Jeśli padłyby np. DNSy to odpytywałby co chwila, być może zrywając połączenie uznając że coś się zepsuło. I tak