Wpis z mikrobloga

#wlasnafirma #podatki #ksiegowosc #leasing

Mireczki potrzebuje potwierdzenia czy dobrze myślę :) Chce wziąć laptopa w leasing bo myślałem, że to się bardzo opłaca (tyle się słyszy o tym leasingu), ale po wyliczeniach mam wątpliwości.

Laptop netto kosztuje 9470 zł.
Rata leasingu to 348 zł na 24 miesiące + opłata wstępna 1 894 zł + wartość wykupu 1 894 zł - razem 12 140 zł, z czego finalnie laptop po odliczeniach podatku dochodowego wyniesie mnie 9955 zł.

Teraz jeśli bym od razu kupił tego lapka bez leasingu i wrzucił w koszty to finalnie by mnie wyniósł (po odliczeniu 18% dochodowego) 7766zł netto.

Dobrze to wszystko sobie wyliczyłem?

Dzięki ( ͜͡ʖ ͡€)
  • 11
@Dashbloom Nie znam się też na tym, ale podobno wrzucam to w koszty i 18% jakby zachowuje. Tak czy siak podatek dochodowy muszę zapłacić, a dzięki wrzuceniu w koszty zamiast płacić ten podatek państwu płacę go jakby za laptopa.
Czyli wychodzi na to, że kiedy jest możliwość kupienia czegoś od razu to nie warto myśleć o leasingu. Myślałem, że różnica będzie mniejsza :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@itfind: kosztuje cię 7766 tylko pod warunkiem że odnosisz zyski i wychodzi Ci dochodowy do zapłaty. Na stracie nie masz podatku do zapłaty więc koszty nie mają czego redukować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@itfind: Rzeczywiste oprocentowanie roczne tego leasingu wynosi 26,19%, czyli jest to teoretycznie bardzo drogo - dla porównania dobre oferty leasingu samochodów mają oprocentowanie rzędu 4-4,5%. Gdyby takie samo oprocentowanie było zastosowane dla leasingu tego laptopa, to rata wynosiłaby około 250 złotych.

Ale tak się nie dzieje z kilku powodów:
- każda umowa leasingowa ma swoje stałe koszty obsługi (pracownicy, korespondencja itd.) - więc im tańszy sprzęt (a laptop jest dużo tańszy