Wpis z mikrobloga

@ultraoptymista:
Rowerowe Mirki. Przymierzam się do naprawy piasty Shimano Nexus 7. Chcę skasować luzy i ogólnie wyczyścić środek. Mam zakupiony smar do piast shimano ale nie mam jakiegoś sensownego tutorialka jak to rozebrać i złożyć.
Generalnie to mam jakies pojęcie o mechanice bo robie sobie naprawy i czyszczenie hamulców rolkowych, przy motocyklu też sam zrobiłem kilka napraw a w samochodzie ostatnio choćby regenerację rozrusznika.
Znalazłem film taki jak poniżej ale facet ma do tego pięć odcinków, trwający po około 20 minut.
Może podzielicie się lepszym filmikiem lub instrukcją ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#rower #rowery #serwisrowerowy
ultraoptymista - @ultraoptymista: 
Rowerowe Mirki. Przymierzam się do naprawy piasty...
  • 10
@krabozwierz: Zdjęcia robiłem przy czyszczeniu i naprawie hamulców rolkowych.
Facet w rowerowym powiedział że raz za to się zabrał i potem nie mógł poprawnie złożyć więc tego się nie rozbiera tylko czyści w całości albo wymienia na nową część ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ten smar jest tylko do lozysk, luz skasujesz normalnie konusem i kontrą. mechanizmu planetarnego w shimano sie nie rozbiera. Do konserwacji mozesz zrobić kąpiel olejową tzw. Shimano oil bath
@CrossWolf: Widziałem film z olejową kąpielą przekładni ale w tym filmie Chorwat zrobił serwis czyszcząc i smarując części używając smaru shimano bo podobno tylko na takim wszystkie sprężynki działają poprawnie.
Nawet hamulec rolkowy tym nasmarował i wszystko działa ok.
Nie wiem czy ta kąpiel olejowa to nie jest po prostu droga skróty.
ultraoptymista - @CrossWolf: Widziałem film z olejową kąpielą przekładni ale w tym fi...
@krabozwierz: Tak zgadza się i wiem o tym. Jednak serwis rowerowy to bardziej taki zakład mechaniki samochodowej gdzie naprawia się najpopularniejsze usterki. Naprawy bardziej wymagające wykonują wyspecjalizowane warsztaty. Myślę że w tym przypadku jest podobnie.
Ostatnio w pobliskim serwisie przestali kasować luzy w pedałach tylko proponują wymianę na nowe. Wymiana kulek w populanych pod względem ceny pedałach jest nieopłacalna dla serwisu rowerowego.
@krabozwierz: widzę, że kolega piasty planetarnej bardziej skomplikowanej niż 3 biegowe mechanizmy na oczy nie widział, nie mówiąc już nawet o zabieraniu się za serwis, ale nie ma sensu ci tłumaczyć

@ultraoptymista: Ogólnie mógłbym Ci bardziej pomóc, gdyby nie to, że osobiście nexusa 7 nie posiadam, a alfine 8 i niexus 8, więc moje porady mogą się tyczyć głównie mechanizmu inter8. Więc powiem co wiem.

Kasowanie luzów możesz wykonać za
@artur200222:
Bardzo ale to bardzo dziękuję Tobie za ten komentarz.

Moja przekładnia to Nexus 7 z hamulcem rolkowym uruchamianym z korby. Cała przekładnia ma z 10000 km oraz osiem lat (a nawet zim) więc powinien być zrobiony przegląd. Obecnie działa dobrze i nic się nie zacina ale właśnie są luzy na konusach.

Mam oryginalny smar "shimano internal hub grase". Jest jeszcze jakiś "premiem grease" ale to chyba bardziej do przekładni Alfine
ultraoptymista - @artur200222: 
Bardzo ale to bardzo dziękuję Tobie za ten komentarz...

źródło: comment_JyZn6i3RLQS1RGprSylGCEIrnozvrQko.jpg

Pobierz
@ultraoptymista: ten „premium grase”, o którym mówisz to po prostu smar do łożysk kulkowych (i tylko do łożysk kulkowych), dawniej znany pod nazwą shimano dura-ace grease. Do części ruchomych mechanizmu planetarnego (np. Łożysk ślizgowych) powinno się stosować biały smar shimano nexus grease, ewentualnie inny biały smar litowy.

Uszczelek nowych raczej nie będziesz potrzebował. Pamiętaj tylko, że jak czyścisz jakieś uszczelki to używaj nafty, bo jest trochę delikatniejsza dla gumy. A jak