Wpis z mikrobloga

#programowanie #mikrokontrolery #atmega #elektronika

Czołem Mirki.

Szukam punktu zaczepienia rozwiązania mojego problemu. Potrzebuję zaprojektować i zbudować sobie układ realizujący funkcje zdalnego sterowania (IR). Na co dzień zajmuję się elektroniką analogową i prostą cyfrówką. Zaprojektowałem sobie już gotową część analogową, niestety problem pozostaje w części cyfrowej. Tutaj oczywistym wyborem staje się mikrokontroler (np. atmega8). Wejście dla takiego układu to odbiornik IR oraz 5 przycisków NO. Wyjściem ma być 6 lub 7 sygnałów logicznych.

Problem pojawia się w momencie ogarnięcia samego sposobu podłączenia mikrokontrolera (chociaż to mniej więcej dam radę ogarnąć z dokumentacją techniczną) oraz, co najważniejsze, jego zaprogramowania.

Co polecacie? Nie znam się zupełnie na strukturze i budowie takiego kontrolera, nie bardzo wiem jak łączyć konkretne zmienne z rejestrami i wyjściami/wejściami. Przy czym jest to raczej jednorazowa potrzeba, nie planuję tworzyć podobnych układów w przyszłości. Pytanie: próbować kombinować metodą prób i błędów na własną rękę (znam algorytmy oraz najprostsze podstawy C++, wiem że do programowania mikrokontrolerów używa się C, ale składnia tych języków jest w miarę podobna), czy może zapłacić komuś (może jakiemuś mirkowi?) za schemat części cyfrowej plus wsad kontrolera?
  • 17
@TJ_Laser: Dzięki za link, przyjrzę się temu :)

@RicoElectrico: Tzn zaprojektowałem sobie wszystkie układy kontrolowane przez kontroler :P Kilka przekaźników, silnik sterowany mostkiem H. Na co dzień zajmuję się elektroniką lampową, półprzewodników używam jako elementów przełączających sygnały itd. Nie mam praktycznie żadnej konkretnej wiedzy na temat bardziej zaawansowanych układów cyfrowych, niestety wcześniej się nie spodziewałem że będzie mi potrzebna.

@koszyksf: Jeśli tak jest, to to spore uproszczenie :) Może
@thris: Również dzięki za link, na pewno skorzystam :)