Wpis z mikrobloga

Dalej szukam sobie auta do 15k i dłubię w tych ogłoszeniach. Michu z Miłośników 4 Kółek polecał Volvo S60, jednak za 15k to będzie auto 2002 i silniki 5 cylindrowe, w większości diesle. S60 na moje potrzeby trochę przy duże, no i koszty zakupu to jedno a koszty utrzymania to drugie, więc pomyślałem o Volvo S40 (tylko S - sedan).

W tych pieniądzach mogę mieć S40 I generacji w idealnym stanie z końca produkcji, lub S40 II generacji, na platformie Focusa z rocznika ok. 2006. Bardzo podobają mi się obydwa, chociaż nowszy przekonuje mnie designem.

Obydwa mają ciekawe diesle - S40 I ma diesla 1.9 90-115KM a S40 II ma diesla 2.0 136-177 KM. Wiem jednak, że diesel na moją jazdę raczej się nie nada - do pracy mam 5km w jedną stronę, więc powrót do domu obwodnicą, by się nagrzał ;p

Nie wiem jak tam benzynowe silniki.

Co myślą mirki?

#samochody #motoryzacja #volvo
M.....y - Dalej szukam sobie auta do 15k i dłubię w tych ogłoszeniach. Michu z Miłośn...

źródło: comment_srJuw1v3zC9vVNpWcbfnIrscU3bxzdV4.jpg

Pobierz
  • 38
@MistrzKierownicy: za pierwszą przemawia dla mnie dopracowana jednostka, brak błędów stadium niemowlęcego. Nie wiem jak z rudą, sam mam s60 2.4 benzyna ale to jest ocynkowane i żadna ruda nie ma nawet startu. 15lat samochód a wygląda świetnie. Jeszcze poszukaj sobie fajnej bogatej wersji, najlepiej z webasto i jesteś królem
@MistrzKierownicy: w pierwszej generacji jeśli znajdziesz nie rdzewiejący egzemplarz to godne polecenia są silniki od 2.0 wzwyż (z turbo znaczy się), 1,6 jest za słaby to tej budy, 1.8 ma moc ok ale pali tyle co 2.0, 1.8GDI to wynalazek Mitsubishi który bywa kłopotliwy.
2.0, 2.0T to silniki Volvo które fajnie się zbierają i dobrze działają z LPG.
Jest jeszcze 1.9T4, które ma 200KM i przed liftem było fabrycznie częściowo zakute
@MistrzKierownicy: sam myślałem nad 2 gen, wcześniej miałem c-Maxa z silnikiem 1.6 diesel 109 km i bardzo chwaliłem, niskie spalanie (w trasie przy prędkościach 80-100 4,2/100km nie było problemem), no i mimo jazdy głównie wokół komina nie było problemów z silnikiem (brak dpf)
@dulek: Mega. Mnie ciekawi S40 2.0D 136KM .. toto ma DPF i dwumasę? Chciałbym diesla ale kurde te moje jazdy... głównie miasto... 3x w tyg krótka trasa 25km w jedną stronę ale całość po drogach 90km/h+ także bym mógł go "przewiać" i powiedzmy raz na kwartał sobie gdzieś na wycieczkę pojadę.
@MistrzKierownicy: Dwumasa jest w każdym dieslu i chyba większości silników benzynowych (nie jestem pewny 1.6). Wg. ludzi w benzynach jest do wymiany po ~320k KM, więc to chyba nie jakiś straszny problem. DPF czy tam FAP w dieslach to stały punkt narzekania ludzi (rzuć okiem na historię @V_50 w temacie który przytoczyłem), ale z tego co kojarzę nie zawsze były (sprawdzisz po VIN-ie).

Właściwie czemu chcesz diesla? Benzyny 2.4 są niezawodne,
@MistrzKierownicy: mialem S40 II w benzynie 2.4.
Plusy: tanie, tanie w utrzymaniu, rzadko sie cos psuje, 2.4 benzyna nawet cos tam jedzie, nie ociaga sie, ladne zegary, ladnie lyka LPG aczkolwiek instalacja w moim wypadku byla by droga (5 cylindrow), komfortowe miekkie zawieszenie ktore dobrze wybiera polskie dziury.

Minusy: #!$%@? widocznosc (serio, prawie nic nie widac w lusterkach), bieda wnetrze nawet w najwyzszej opcji, uposledzona wielofunkcja na kierownicy, niewygodne fotele, malo