Wpis z mikrobloga

Citroen C5 2.0HDi (od 2008 roku) - jest to dobry wybór na kolejne auto? Zastanawiam się nad Ford S-Max 2.5T, lecz niestety jest on rzadkością na ogłoszeniach a jak już jest to z nie za dobrym wyposażeniem i cenowo chodzi po ponad 30tys zł.

Taka rozkmina mnie złapała kilka dni temu, że przecież ten 2.0HDi jest również montowany w Fordach i ludzie sobie go chwalą, więc w przypływie chwili zdecydowałem, że zamówię ten samochód i jak tylko będzie w takiej wersji wyposażenia jakiej chcę mieć to w następnym tygodniu pewnie go będę miał. Tylko cały czas się gryzę z myślami czy dobrze zrobiłem...

Poza tym tam jest ten FAP - obawiać się go jakoś bardzo? Co jeżeli on zacznie się wypalać a ja będę musiał na szybko zgasić samochód i pójść pozałatwiać sprawy? (taki charakter pracy)

Potencjał w tym samochodzie na fajny "tuning" optyczny, bez - wieśniackich dokładek oczywiście - jest ogromny, bardzo mi się podoba to auto lecz no obawiam się trochę tego.

#motoryzacja #citroen #samochody
  • 12
@BajerOp: a nie wiesz jak wygląda sprawa z ich silnikiem benzynowym 2.0 ? tam czytałem ale to na szybko, że jest jakaś #!$%@? wersja HPi, której lepiej unikać ale jest również niby druga wersja 2.0 która jest już zdecydowanie lepsza
Poza tym tam jest ten FAP - obawiać się go jakoś bardzo? Co jeżeli on zacznie się wypalać a ja będę musiał na szybko zgasić samochód i pójść pozałatwiać sprawy? (taki charakter pracy)


@Komaryt: FAP to tzw. mokry filtr, wykorzystuje dodatkowy płyn, który obniża temperaturę potrzebną do wypalenia sadzy, więc teoretycznie powinien być nieco mniej problematyczny (płyn ma wystarczyć na cały okres użytkowania filtra, niestety jest traktowany jako część eksploatacyjna i
@Komaryt: Kolego - z uwagi na nagonkę na Disle rozaptrz benzynę. Nie mówię, że diesel jest zły tylko obecnie nie wiadomo w któą stronę to pójdzie i możesz mieć później większe lub mniejsze problemy natury prawnej/komunikacyjnej ale ja nie o tym.

Jeśli citroen c5 to tylko wersja exclusive (hydropneumatyczne zawieszenie + elektryczny ręczny +xenon + akustyczne szyby + półskóry + masaże/navi*). Wychodziły rózne wersje exclusive wiec przypatruj się co ma na
@Pangia: już ktoś mi to wypominał, także i ja to wypomnę, fap to nie mokry filtr a po prostu określenie francuskie na filtr cząstek stałych (aczkolwiek we francuzach występuje mokry filtr w którym uzupełnia się płyn i potocznie na mokre mówi się fap, ale oficjalnie fap to po prostu dpf ( ͡° ͜ʖ ͡°))
@jempierozki: to w tym C5 jak poczytałem jest ten FAP z płynem. Ten sposób z zamykaniem samochodu nie jest głupi :O będę musiał przetestować, czyli zawsze przy sobie trzeba mieć drugi kluczyk :D

@Skwarek85: obecnie również mam diesla, nie zawiódł mnie nigdy, nie narzekam na niego, oprócz tego że teraz kopci jak mocniej przygazuje, ale to muszę znaleźć chwilę czasu, pojechać na autostradę i go przegonić i będzie spokój.
Na
@Komaryt: tylko exclusive i hydropneumatyka.
Silnik, to jeden z najlepszych turbodiesli kiedykolwiek wyprodukowanych (na pewno w pierwszej 5) jeśli chodzi zarówno o kulturę pracy jak bezawaryjność.

Zawieszenie wbrew ogólnej opinii tanie w utrzymaniu.

Jedna uwaga: jeśli lubisz czuć na kierownicy każdą nierówność i oczekujesz rajdowych wrażeń z jazdy to w ogóle nie patrz na C5.
@Komaryt Jeżeli myślisz o c5 to przejrzyj też Lagunę 3 z silnikiem 2 0 DCI lub 2 0 turbo bo to też są bardzo trwałe i mało awaryjne jednostki do tego cena Laguny 3 nie jest wysoka z uwagi na wtopę jaką była Laguna 2.
Na pewno jest różnica w filtrze cząstek stałych bo tam jest suchy bodajże od końcówki 2009 roku montowany.