Przy ul. Pryncypalnej w Łodzi miał być terminal przeładunkowy i "nowy korytarz do Chin". Przetarg anulował MON. Dziś połączenie do Chengdu buduje Małopolska.
- Dwa lata temu zablokowano budowę terminala przy ul. Pryncypalnej. Tam, na terenach należących do Ministerstwa Obrony Narodowej, miał powstać terminal, gdzie planowano nie tylko rozładowywać kontenery, ale i przygotowywać część materiałów przed wysyłką. To byłyby dodatkowe miejsca pracy. Niestety MON anulował ten przetarg i nie chce sprzedawać tamtego terenu. Dziś magazyny stoją jak stały, miejsc pracy nie ma. Natomiast przewozy z Chin okazały się tematem, który nie znosi próżni. 7 listopada spółka PKP LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa), spółka zależna PKP, podpisała właśnie umowę z władzami Chengdu - czyli dokładnie tego samego miasta, z którego miały być przewozy do Łodzi, do terminala na ul. Pryncypalnej. Umowa dotyczy przewozów do Sławkowa, miasta w Małopolsce, w okolicach Olkusza. Tam znajduje się terminal spółki PKP LHS. Media branżowe komentowały to jako "nowy korytarz do Chin". Szkoda tylko, że ten korytarz prowadził będzie do Małopolski, a nie do Łodzi. Z informacji przekazywanych przez spółkę PKP LHS wynika, że już na wiosnę 2019 r. to połączenie ma być otwarte. Po raz kolejny zaniechania strony rządowej - w tym wypadku MON - sprawiły, że pożytki będzie czerpał kto inny, a nie Łódź. Przedstawiano rzekomo alternatywne rozwiązania, że niby terminal może powstać na Olechowie. Ale słuch o tym zaginął. A sprawa współpracy z Chengdu objawia się dziś w Małopolsce. To wielka strata i przykład na to, że rząd PiS w przypadku Łodzi zawodzi - mówi Mateusz Walasek, przewodniczący klubu radnych PO w Radzie Miejskiej w Łodzi.
@Sepzpietryny: a na serio, cała niechęć Pisu do Łodzi wzięła się od momentu odwołania tego prezydenta, który był przed Zdanowską? (Bo zgaduję, że był z opozycji do Hanki)
@WLADCA_MALP: To decyzja jeszcze z czasów poprzedniej kadencji @hannazdanowska ale pewnie tak jak pisze @sked: dojna zmiana zawsze w Łodzi tępiona i nie było to bez wpływu.
@-pafel: twój poziom rozumowania 0/10, porównujesz zakład pośrodku osiedla domków który truje, olewa wszystkie normy, smrodzi i uprzykrza życie wszystkim dookoła z centrum przeładunkowym położonym przy trasie górnej w części przemysłowej i stosunkowo mało uciążliwy?! Słyszałeś żeby np mieszkańcy Olechowa narzekali na terminal przy al ofiar terroryzmu?
@Sepzpietryny: tak samo jak teraz Ty, ludzie mówili gdy jeszcze nie było fabryki. Będzie pełno tirów i głośno jak na Chojnach. Na olechowie nie przeszkadza, bo nie ma tam Was xd Kiedyś komuś upierdliwemu jak #czystechojny będzie przeszkadzać
@-pafel: Czy ty jesteś normalny? Popatrz na mapę i powiedz komu ma przeszkadzać ten terminal? Tiry zjeżdzają praktycznie na trasę górną a sama jednostka na terenie której miało to być jest otoczona albo zielenią albo zakładami produkcyjnymi. Zresztą sam terminal hałasuje mniej niż trasa. A na Olechowie już dawno znaleźli by się protestujący gdyby faktycznie przeszkadzała ale to dobra lokalizacja choć samo osiedle już nie koniecznie z punktu widzenia rozlewania miasta.
@-pafel: Bronię tego na czym mi zależy, również dlatego powstało Stowarzyszenie Czyste Chojny a walka z tym trucicielem to tylko mała część działalności
@Riv31: Nieprawda, tam jest bardzo dużo miejsca po jednostce wojskowej, do tego były gotowe bocznice kolejowe i miejsce przy samej trasie w centrum Polski rzut beretem od A1, A2 i S8. Eksperci uważali to za idealne miejsce ale pisiory nienawidzą Łodzi
@Sepzpietryny chyba trochę zbyt emocjonalnie do sprawy podchodzisz. Argumenty za Łodzią: położenie w centralnej Polsce, przy dwóch budowanych autostradach Argumenty za Olkuszem: położenie przy już wybudowanej i budowanej autostradzie, szerokotorowa linia kolejowa, położenie pomiędzy drugim i trzecim skupiskiem ludności w Polsce
- Dwa lata temu zablokowano budowę terminala przy ul. Pryncypalnej. Tam, na terenach należących do Ministerstwa Obrony Narodowej, miał powstać terminal, gdzie planowano nie tylko rozładowywać kontenery, ale i przygotowywać część materiałów przed wysyłką. To byłyby dodatkowe miejsca pracy. Niestety MON anulował ten przetarg i nie chce sprzedawać tamtego terenu. Dziś magazyny stoją jak stały, miejsc pracy nie ma. Natomiast przewozy z Chin okazały się tematem, który nie znosi próżni. 7 listopada spółka PKP LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa), spółka zależna PKP, podpisała właśnie umowę z władzami Chengdu - czyli dokładnie tego samego miasta, z którego miały być przewozy do Łodzi, do terminala na ul. Pryncypalnej. Umowa dotyczy przewozów do Sławkowa, miasta w Małopolsce, w okolicach Olkusza. Tam znajduje się terminal spółki PKP LHS. Media branżowe komentowały to jako "nowy korytarz do Chin". Szkoda tylko, że ten korytarz prowadził będzie do Małopolski, a nie do Łodzi. Z informacji przekazywanych przez spółkę PKP LHS wynika, że już na wiosnę 2019 r. to połączenie ma być otwarte. Po raz kolejny zaniechania strony rządowej - w tym wypadku MON - sprawiły, że pożytki będzie czerpał kto inny, a nie Łódź. Przedstawiano rzekomo alternatywne rozwiązania, że niby terminal może powstać na Olechowie. Ale słuch o tym zaginął. A sprawa współpracy z Chengdu objawia się dziś w Małopolsce. To wielka strata i przykład na to, że rząd PiS w przypadku Łodzi zawodzi - mówi Mateusz Walasek, przewodniczący klubu radnych PO w Radzie Miejskiej w Łodzi.
Źródło
#lodz #infrastruktura
Słyszałeś żeby np mieszkańcy Olechowa narzekali na terminal przy al ofiar terroryzmu?
A na Olechowie już dawno znaleźli by się protestujący gdyby faktycznie przeszkadzała ale to dobra lokalizacja choć samo osiedle już nie koniecznie z punktu widzenia rozlewania miasta.
Argumenty za Łodzią: położenie w centralnej Polsce, przy dwóch budowanych autostradach
Argumenty za Olkuszem: położenie przy już wybudowanej i budowanej autostradzie, szerokotorowa linia kolejowa, położenie pomiędzy drugim i trzecim skupiskiem ludności w Polsce