•  

    Przy ul. Pryncypalnej w Łodzi miał być terminal przeładunkowy i "nowy korytarz do Chin". Przetarg anulował MON. Dziś połączenie do Chengdu buduje Małopolska.

    - Dwa lata temu zablokowano budowę terminala przy ul. Pryncypalnej. Tam, na terenach należących do Ministerstwa Obrony Narodowej, miał powstać terminal, gdzie planowano nie tylko rozładowywać kontenery, ale i przygotowywać część materiałów przed wysyłką. To byłyby dodatkowe miejsca pracy. Niestety MON anulował ten przetarg i nie chce sprzedawać tamtego terenu. Dziś magazyny stoją jak stały, miejsc pracy nie ma. Natomiast przewozy z Chin okazały się tematem, który nie znosi próżni. 7 listopada spółka PKP LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa), spółka zależna PKP, podpisała właśnie umowę z władzami Chengdu - czyli dokładnie tego samego miasta, z którego miały być przewozy do Łodzi, do terminala na ul. Pryncypalnej. Umowa dotyczy przewozów do Sławkowa, miasta w Małopolsce, w okolicach Olkusza. Tam znajduje się terminal spółki PKP LHS. Media branżowe komentowały to jako "nowy korytarz do Chin". Szkoda tylko, że ten korytarz prowadził będzie do Małopolski, a nie do Łodzi. Z informacji przekazywanych przez spółkę PKP LHS wynika, że już na wiosnę 2019 r. to połączenie ma być otwarte. Po raz kolejny zaniechania strony rządowej - w tym wypadku MON - sprawiły, że pożytki będzie czerpał kto inny, a nie Łódź. Przedstawiano rzekomo alternatywne rozwiązania, że niby terminal może powstać na Olechowie. Ale słuch o tym zaginął. A sprawa współpracy z Chengdu objawia się dziś w Małopolsce. To wielka strata i przykład na to, że rząd PiS w przypadku Łodzi zawodzi - mówi Mateusz Walasek, przewodniczący klubu radnych PO w Radzie Miejskiej w Łodzi.

    Źródło

    #lodz #infrastruktura

    źródło: scontent.fwaw5-1.fna.fbcdn.net

    •  

      @BluRaf: Dziękujemy panie macierowicz, najgorsze że w są jeszcze na tyle tępi ludzie że w sejmiku wojewódzkim nadal będzie rządzić dojna zmiana

    •  

      @Sepzpietryny: to chyba dobrze ze nie nie będzie nowych miejsc pracy w Łodzi i hałasu na chojnach. O to walczycie tam #chystechojny

      +: E.........a
    •  

      @Sepzpietryny: szkoda strzępić ryja

      +: Sepzpietryny, E.........a
    •  

      represje po głosowaniu na Zdanowską ;(

      +: E.........a, adam_f1
    •  

      @Sepzpietryny: a na serio, cała niechęć Pisu do Łodzi wzięła się od momentu odwołania tego prezydenta, który był przed Zdanowską? (Bo zgaduję, że był z opozycji do Hanki)

      +: E.........a, ivbefre
    •  

      @-pafel: Akurat to już nie Chojny a terminal nie smrodzi

      +: E.........a
    •  

      @WLADCA_MALP: To decyzja jeszcze z czasów poprzedniej kadencji @hannazdanowska ale pewnie tak jak pisze @sked: dojna zmiana zawsze w Łodzi tępiona i nie było to bez wpływu.

      +: E.........a, adam_f1 +1 inny
    •  

      @Sepzpietryny: nie na Chojnach to spoko, tam nie mieszkają ludzie? Poziom hipokryzji 10/10

    •  

      @-pafel: twój poziom rozumowania 0/10, porównujesz zakład pośrodku osiedla domków który truje, olewa wszystkie normy, smrodzi i uprzykrza życie wszystkim dookoła z centrum przeładunkowym położonym przy trasie górnej w części przemysłowej i stosunkowo mało uciążliwy?!
      Słyszałeś żeby np mieszkańcy Olechowa narzekali na terminal przy al ofiar terroryzmu?

    •  

      @Sepzpietryny: tak samo jak teraz Ty, ludzie mówili gdy jeszcze nie było fabryki. Będzie pełno tirów i głośno jak na Chojnach. Na olechowie nie przeszkadza, bo nie ma tam Was xd Kiedyś komuś upierdliwemu jak #czystechojny będzie przeszkadzać

      +: Riv31, E.........a
    •  

      @-pafel: Czy ty jesteś normalny? Popatrz na mapę i powiedz komu ma przeszkadzać ten terminal? Tiry zjeżdzają praktycznie na trasę górną a sama jednostka na terenie której miało to być jest otoczona albo zielenią albo zakładami produkcyjnymi. Zresztą sam terminal hałasuje mniej niż trasa.
      A na Olechowie już dawno znaleźli by się protestujący gdyby faktycznie przeszkadzała ale to dobra lokalizacja choć samo osiedle już nie koniecznie z punktu widzenia rozlewania miasta.

      Jaki masz związek z tym kołchozem że tak go bronisz?

    •  

      @Sepzpietryny: nie bronię niczego i nic mi nie przeszkadza. Miło patrzeć jak się okolica rozwija. Ty bronisz tylko swojego podwórka

    •  

      @-pafel: Bronię tego na czym mi zależy, również dlatego powstało Stowarzyszenie Czyste Chojny a walka z tym trucicielem to tylko mała część działalności

      +: E.........a
    •  

      @Sepzpietryny Z góry było wiadomo, że tam takie centrum nie ma racji bytu. Za mało miejsca na "europejskie centrum", może na lokalne.

    •  

      @Sepzpietryny: Serio to spierdolili? (╯°□°)╯︵ ┻━┻ Boże, co za dzbany...

      +: E.........a, FishyGuy +2 innych
    •  

      @Riv31: Nieprawda, tam jest bardzo dużo miejsca po jednostce wojskowej, do tego były gotowe bocznice kolejowe i miejsce przy samej trasie w centrum Polski rzut beretem od A1, A2 i S8. Eksperci uważali to za idealne miejsce ale pisiory nienawidzą Łodzi

    •  

      @Sepzpietryny chyba trochę zbyt emocjonalnie do sprawy podchodzisz.
      Argumenty za Łodzią: położenie w centralnej Polsce, przy dwóch budowanych autostradach
      Argumenty za Olkuszem: położenie przy już wybudowanej i budowanej autostradzie, szerokotorowa linia kolejowa, położenie pomiędzy drugim i trzecim skupiskiem ludności w Polsce

    •  

      @ksy3: Nie podchodzę emocjonalnie, to naprawdę świetna lokalizacja:
      Za:
      -Teren przy trasie, łączącej z gotowymi A1 a obok A2 i S8, trudno o lepsze połączenia drogowe
      -Gotowa bocznica kolejowa
      -Położenie w centrum Polski
      -Położenie w Lodzi, jednym z największych miast (jakieś 20 x większym od Olkusza) i niedaleko największego skupiska ludności w Polsce
      -Większa aglomeracja, dostęp do wykwalifikowanej kadry do obsługi
      -Bliżej do CMK

      Nie wiem o jakiej autostradzie piszesz, Olkusz ma kilkadziesiąt km zarówno do A1 jak A4

    •  

      @Sepzpietryny po co robić coś bliżej cmk jeżeli możesz umieścić hub na końcu cmk?
      Nie ma co ukrywać, że Chiny chcą podbić nową Europę, a bliżej do niej jest z Olkusza.
      Szerokie tory, to też mocny argument. Po co po przejechaniu tysięcy km przeładowywać wszystko na trasę 300 km jak można po szerokim (niezbyt zapchanym) dotrzeć do huba?
      Kadra? Pogranicze Małopolski i Śląska to nie taka pustynia jak miasteczka w łódzkiem.

    •  

      @ksy3: Nie wiem co masz na myśli mówiąc o nowej europie ale lepsze połączenie w każdym kierunku jest z Łodzi, szerokie tory to też słaby argument bo kontenery są przeładowywane na normalne już dużo wcześniej.
      I nie wiem o jakich maisteczkach piszesz ale termional miał być w samej Łodzi gdzie tylko wyższych uczelni jest kilkadziesiąt a łódzkie to nie ściana wschodnia, jakie "miasteczka" masz na myśli? Skierniewice? Łowicz? kutno? Piotrków? Tomaszów? Wiekszość większa od samego Olkusza

    •  

      @Sepzpietryny Kiedy są przeładowywane jeżeli do granicy PL jadą na szerokich torach, a mogą nawet do samego huba w Olkuszu?
      Absolwenci wyższych uczelni rozładują kontenery w Łodzi. Ciekawa opcja, zacznij rozwieszać ogłoszenia na kampusach.
      Małopolskie jest o 60% gęściej zaludnione od łódzkiego. Mimo posiadania gór i lasów. Zurbanizowane tereny malopolski czy Śląska zdecydowanie przewyższają potencjałem województwo łódzkie.

    •  

      Małopolskie jest o 60% gęściej zaludnione od łódzkiego

      Zurbanizowane tereny malopolski czy Śląska zdecydowanie przewyższają potencjałem województwo łódzkie.

      @ksy3: Żyjesz w jakimś urojonym świecie, tego nawet żal komentować a terminal obsługują przede wszystkim specjaliści od logistyki, rozładowywanie kontenerów to z kolei zadanie dla suwnic

    •  

      @Sepzpietryny: mój wykładowca z logistyki zna tę sprawę od podszewki i opowiadał, że Macierewicz w swojej paranoi zablokował sprzedaż tych terenów "bo zagroziłoby to dominacji wojsk amerykańskich na wschodniej flance NATO". A szkoda, bo Xi Jinping specjalnie przyjechał do Dudy parę lat temu by lobbować w sprawie sprzedaży tych terenów. Chińczykom cholernie zależy na zbudowaniu Nowego Jedwabnego Szlaku, bo boją się konkurencji ze strony krajów afrykańskich, które są bliżej Europy

    •  

      @Sepzpietryny
      @ksy3

      Natrafiłem na waszą dyskusję przeglądając tag #infrastruktura i kilka sprostowanie ciśnie się na usta.
      Po pierwsze Sławków pomimo, że to co prawda historyczna Małopolska obecnie leży w województwie śląskim (podobnie jak Częstochowa)
      Dwa, co do dostępności komunikacyjnej to Sławków leży przy dk94 jakieś 10 kilometrów od węzła z s1 (dojazd do A1 i A4)
      Sławków jest terminalnym przystankiem dawnej linii hutniczo-siarkowej (za komuny ruscy tą linia wysyłali do siebie ładunki stali że Śląskich hut oraz siarkę z kopalń spod Sandomierza) przy tym najdalej sięgającym na zachód w Europie odcinkiem linii szerokotorowej (takich używa Rosja wraz z byłymi republikami sowieckim oraz Chiny), tak więc pociąg z chengdu może tam dojechać bez przeladunku/zmiany wózków. Do Łodzi nie może.
      Do terminala dochodzi także kolej normalnotorowa (europejska).
      Terminal jest sprawnie działającym przedsiębiorstwem z polskim kapitałem w przeciwieństwie do wizji przedstawianej w Łodzi. Więc abstrahując od polityki i sporów na temat potencjałów ekonomicznych regionów, to Sławków jest obiektywnie lepszym partnerem dla Chin niż Łódź, chociażby z tego powodu, że terminal w Sławkowie istnieje i działa od lat a w Łodzi nie.

      +: Riv31
    •  

      @Adsu: Poza wspomnianym argumentem szerokiego toru nie ma żadnego uzasadnienia dla tej lokalizacji, jest dużo gorsza. Poza tym tory nie są już problemem bo zarówno składy są obecnie do tego przystosowane (tzw hybrydowe) a intak w międzyczasie są często przeładowywane
      Bzdurą też jest że tu inwestor będzie Polski a tam nie, firma hatrans należy do Polaków.
      Poza tym wszystko przemawia już tylko za Łodzią, nie tylko położenie przy trasie kilka km i prowadzącej do A1 ale jeszcze A2, S8 i S14 w pobliżu, centralne położenie, większa aglomeracja i lepszy dostęp do kadr, innej infrastruktury, mediów itd

Gorące dyskusje ostatnie 12h