Tak wygląda #p0lka po nałożeniu szpachli i przed. Jak dwie różne osoby :D
PS: Nie przy jedzeniu :D
Przy ul. Pryncypalnej w Łodzi miał być terminal przeładunkowy i "nowy korytarz do Chin". Przetarg anulował MON. Dziś połączenie do Chengdu buduje Małopolska.
- Dwa lata temu zablokowano budowę terminala przy ul. Pryncypalnej. Tam, na terenach należących do Ministerstwa Obrony Narodowej, miał powstać terminal, gdzie planowano nie tylko rozładowywać kontenery, ale i przygotowywać część materiałów przed wysyłką. To byłyby dodatkowe miejsca pracy. Niestety MON anulował ten przetarg i nie chce sprzedawać tamtego terenu. Dziś magazyny stoją jak stały, miejsc pracy nie ma. Natomiast przewozy z Chin okazały się tematem, który nie znosi próżni. 7 listopada spółka PKP LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa), spółka zależna PKP, podpisała właśnie umowę z władzami Chengdu - czyli dokładnie tego samego miasta, z którego miały być przewozy do Łodzi, do terminala na ul. Pryncypalnej. Umowa dotyczy przewozów do Sławkowa, miasta w Małopolsce, w okolicach Olkusza. Tam znajduje się terminal spółki PKP LHS. Media branżowe komentowały to jako "nowy korytarz do Chin". Szkoda tylko, że ten korytarz prowadził będzie do Małopolski, a nie do Łodzi. Z informacji przekazywanych przez spółkę PKP LHS wynika, że już na wiosnę 2019 r. to połączenie ma być otwarte. Po raz kolejny zaniechania strony rządowej - w tym wypadku MON - sprawiły, że pożytki będzie czerpał kto inny, a nie Łódź. Przedstawiano rzekomo alternatywne rozwiązania, że niby terminal może powstać na Olechowie. Ale słuch o tym zaginął. A sprawa współpracy z Chengdu objawia się dziś w Małopolsce. To wielka strata i przykład na to, że rząd PiS w przypadku Łodzi zawodzi - mówi Mateusz Walasek, przewodniczący klubu radnych PO w Radzie Miejskiej w Łodzi.
Źródło
#lodz #infrastruktura
@Sepzpietryny: to chyba dobrze ze nie nie będzie nowych miejsc pracy w Łodzi i hałasu na chojnach. O to walczycie tam #chystechojny
@Sepzpietryny: a na serio, cała niechęć Pisu do Łodzi wzięła się od momentu odwołania tego prezydenta, który był przed Zdanowską? (Bo zgaduję, że był z opozycji do Hanki)
@Sepzpietryny: nie na Chojnach to spoko, tam nie mieszkają ludzie? Poziom hipokryzji 10/10
@Sepzpietryny: tak samo jak teraz Ty, ludzie mówili gdy jeszcze nie było fabryki. Będzie pełno tirów i głośno jak na Chojnach. Na olechowie nie przeszkadza, bo nie ma tam Was xd Kiedyś komuś upierdliwemu jak #czystechojny będzie przeszkadzać
@Sepzpietryny: nie bronię niczego i nic mi nie przeszkadza. Miło patrzeć jak się okolica rozwija. Ty bronisz tylko swojego podwórka
@Sepzpietryny Z góry było wiadomo, że tam takie centrum nie ma racji bytu. Za mało miejsca na "europejskie centrum", może na lokalne.
@Sepzpietryny chyba trochę zbyt emocjonalnie do sprawy podchodzisz.
Argumenty za Łodzią: położenie w centralnej Polsce, przy dwóch budowanych autostradach
Argumenty za Olkuszem: położenie przy już wybudowanej i budowanej autostradzie, szerokotorowa linia kolejowa, położenie pomiędzy drugim i trzecim skupiskiem ludności w Polsce
@Sepzpietryny po co robić coś bliżej cmk jeżeli możesz umieścić hub na końcu cmk?
Nie ma co ukrywać, że Chiny chcą podbić nową Europę, a bliżej do niej jest z Olkusza.
Szerokie tory, to też mocny argument. Po co po przejechaniu tysięcy km przeładowywać wszystko na trasę 300 km jak można po szerokim (niezbyt zapchanym) dotrzeć do huba?
Kadra? Pogranicze Małopolski i Śląska to nie taka pustynia jak miasteczka w łódzkiem.
@Sepzpietryny Kiedy są przeładowywane jeżeli do granicy PL jadą na szerokich torach, a mogą nawet do samego huba w Olkuszu?
Absolwenci wyższych uczelni rozładują kontenery w Łodzi. Ciekawa opcja, zacznij rozwieszać ogłoszenia na kampusach.
Małopolskie jest o 60% gęściej zaludnione od łódzkiego. Mimo posiadania gór i lasów. Zurbanizowane tereny malopolski czy Śląska zdecydowanie przewyższają potencjałem województwo łódzkie.
@Sepzpietryny: mój wykładowca z logistyki zna tę sprawę od podszewki i opowiadał, że Macierewicz w swojej paranoi zablokował sprzedaż tych terenów "bo zagroziłoby to dominacji wojsk amerykańskich na wschodniej flance NATO". A szkoda, bo Xi Jinping specjalnie przyjechał do Dudy parę lat temu by lobbować w sprawie sprzedaży tych terenów. Chińczykom cholernie zależy na zbudowaniu Nowego Jedwabnego Szlaku, bo boją się konkurencji ze strony krajów afrykańskich, które są bliżej Europy
@Sepzpietryny
@ksy3
Natrafiłem na waszą dyskusję przeglądając tag #infrastruktura i kilka sprostowanie ciśnie się na usta.
Po pierwsze Sławków pomimo, że to co prawda historyczna Małopolska obecnie leży w województwie śląskim (podobnie jak Częstochowa)
Dwa, co do dostępności komunikacyjnej to Sławków leży przy dk94 jakieś 10 kilometrów od węzła z s1 (dojazd do A1 i A4)
Sławków jest terminalnym przystankiem dawnej linii hutniczo-siarkowej (za komuny ruscy tą linia wysyłali do siebie ładunki stali że Śląskich hut oraz siarkę z kopalń spod Sandomierza) przy tym najdalej sięgającym na zachód w Europie odcinkiem linii szerokotorowej (takich używa Rosja wraz z byłymi republikami sowieckim oraz Chiny), tak więc pociąg z chengdu może tam dojechać bez przeladunku/zmiany wózków. Do Łodzi nie może.
Do terminala dochodzi także kolej normalnotorowa (europejska).
Terminal jest sprawnie działającym przedsiębiorstwem z polskim kapitałem w przeciwieństwie do wizji przedstawianej w Łodzi. Więc abstrahując od polityki i sporów na temat potencjałów ekonomicznych regionów, to Sławków jest obiektywnie lepszym partnerem dla Chin niż Łódź, chociażby z tego powodu, że terminal w Sławkowie istnieje i działa od lat a w Łodzi nie.
Tak wygląda #p0lka po nałożeniu szpachli i przed. Jak dwie różne osoby :D
PS: Nie przy jedzeniu :D
Było?
#biblia #bekazkatoli #takbylo
Taki kierownik to skarb. Plusujesz = nie szanujesz.
Zdjęcie dostałem od koleżanki.
#bekazpracodawcow #pracbaza #heheszki #gownowpis #polska #logikaniebieskichpaskow